26.05.2009, 08:54:19 http://lenta.ru/news/2009/05/26/tanker/
Indie zrušila nákup ruských tankovacích letadel Il-78
VVS Indie odstoupily od nákupu dalších ruských tankovacích letadel Il-78, dodávaných od roku 2003, uvádí "Независимая газета" http://www.ng.ru/.
Podle vyjádření představitelů VVS Indie ruská letadla neodpovídají předloženým požadavkům a místo nich budou pořízeny letadla Airbus A-330 MRTT, která vyrábí evropská společnost EADS (European Aeronautic Defence and Space Company) http://www.eads.com/. Tato tankovací letadla jsou ve výzbroji Velké Británie, Austrálie, Saudské Arábie a Spojených Arabských Emirátů. Vrchní maršál letectva Indie Fali Homi Major http://en.wikipedia.org/wiki/Fali_Homi_Major prohlásil, že hlavními příčinami odstoupení od Il-78 byly problémy s dodávkami náhradních dílů a zabezpečením poprodejního servisu. Podle jeho slov bude návrh kontraktu s EADS předložen vládnímu výboru pro bezpečnost v nejbližší době. První tankovací letadla Airbus A-330 MRTT mohou být nasazeny v Indii do služby během tří let po podpisu kontraktu.
V roce 2007 vrchní velitel indického vojenského námořnictva Sureesh Mehta http://en.wikipedia.org/wiki/Sureesh_Mehta vyhlásil nutnost přehodnotit vojensko-technickou spolupráci s Ruskou federací ve spojitosti s vysokými náklady na údržbu ruské techniky.
Zdroje informace o TTD obou tankovacích letadel:
http://www.airwar.ru/enc/craft/il78.html
http://www.airwar.ru/enc/craft/mrtt.html
Indie zrušila nákup ruských tankovacích letadel Il-78
VVS Indie odstoupily od nákupu dalších ruských tankovacích letadel Il-78, dodávaných od roku 2003, uvádí "Независимая газета" http://www.ng.ru/.
Podle vyjádření představitelů VVS Indie ruská letadla neodpovídají předloženým požadavkům a místo nich budou pořízeny letadla Airbus A-330 MRTT, která vyrábí evropská společnost EADS (European Aeronautic Defence and Space Company) http://www.eads.com/. Tato tankovací letadla jsou ve výzbroji Velké Británie, Austrálie, Saudské Arábie a Spojených Arabských Emirátů. Vrchní maršál letectva Indie Fali Homi Major http://en.wikipedia.org/wiki/Fali_Homi_Major prohlásil, že hlavními příčinami odstoupení od Il-78 byly problémy s dodávkami náhradních dílů a zabezpečením poprodejního servisu. Podle jeho slov bude návrh kontraktu s EADS předložen vládnímu výboru pro bezpečnost v nejbližší době. První tankovací letadla Airbus A-330 MRTT mohou být nasazeny v Indii do služby během tří let po podpisu kontraktu.
V roce 2007 vrchní velitel indického vojenského námořnictva Sureesh Mehta http://en.wikipedia.org/wiki/Sureesh_Mehta vyhlásil nutnost přehodnotit vojensko-technickou spolupráci s Ruskou federací ve spojitosti s vysokými náklady na údržbu ruské techniky.
Parametr | Il-78 | A-330 MRTT |
---|---|---|
Rozpětí křídel, m | 50,50 | 60,30 |
Délka letadla, m | 49,59 | 59,69 |
Výška letadla, m | 14,76 | 17,89 |
Nosná plocha, m2 | 300,00 | 361,60 |
Váha prázdného letadla, kg | 40 000 | 120 500 |
Maximální vzletová váha, kg | 190 000 | 230 000 |
Objem vlastních letových nádrží, l | 82 000 | 111 300 |
Typ motorů | 4x D-30KP | 2x General Electric CF6-80 |
Tah, kgs | 4x 117,68 | 2x 316 |
Maximální rychlost, km/h | 850 | 880 M=0,79 |
Cestovní rychlost, km/h | 800 | 860 |
Rychlost při tankování, km/h | 400 až 600 | neudána |
Dolet, km | 7 300 | 12 500 |
Praktický dosah, km | 3 650 | neudán |
Praktický dostup, m | 12 000 | 12 500 |
Počet členů posádky | 6 | 2 + 1 |
Maximální náklad paliva, kg | 65 000 | 92 000 |
Typický náklad paliva v křídelních nádržích, kg | 14 800 | neupřesněno |
Typických náklad paliva v trupových nádržích, kg | 28 000 | neupřesněno |
Zdroje informace o TTD obou tankovacích letadel:
http://www.airwar.ru/enc/craft/il78.html
http://www.airwar.ru/enc/craft/mrtt.html