CZE - AM-70 (automobil mostní)


     
Název:
Name:
AM-70 AM-70
Originální název:
Original Name:
AM-70
Kategorie:
Category:
mostní automobil bridge laying vehicle
Výrobce:
Producer:
DD.MM.RRRR-DD.MM.RRRR VOP-026, Šternberk
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.RRRR-DD.MM.RRRR sériová výroba nezahájena / serial production not started
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
1 prototyp / prototype
Prototyp vyroben:
Prototype Built:
DD.MM.2008
Obsluha:
Crew:
2
Technické údaje:
Technical Data:
 
Podvozek:
Chassis:
Tatra 815-790R99 38 300 8x8.1R
Pohotovostní hmotnost:
Curb Weight:
? kg? lb
Celková hmotnost:
Gross Vehicle Weight:
33 700 kg74 296 lb
Celková délka:
Overall Length:
12 500 mm 41 ft
Celková šířka:
Overall Width:
3 350 mm 11 ft
Celková výška:
Overall Height:
3 530 mm 11 ft 7 in
Světlá výška:
Ground Clearance:
380 mm 1 ft 3 in
Rozvor:
Wheelbase:
1 950 mm - 3 250 mm - 1 450 mm6 ft 5 in - 10 ft 8 in - 4 ft 9 in
Rozchod:
Track:
2 072 mm (přední nápravy), 2 072 mm (zadní nápravy) 6 ft 10 in (front axles), 6 ft 10 in (rear axles)
Pohon:
Propulsion:
 
Typ:
Type:
Tatra T3C-928-90
- vznětový, vidlicový, vzduchem chlazený, s přímým vstřikem paliva, přeplňovaný, s chlazením plnicího vzduchu, splňující limity exhalací EURO 3
- počet válců: 8
- objem válců: 12 667 cm3
- maximální točivý moment: 2100 Nm při 1000 ot/min
- maximální výkon: 300 kW při 1800 ot/min
Tatra T3C-928-90
- air cooled, V-type, four stroke, turbocharged and charge-air-cooled direct injection Diesel engine, electronic cooling control; meets EURO 3 emission standards
- number of cylinders: 8
- swept volume: 773 cu in
- maximum torque: 1549 lb.ft at 1000 rpm
- maximum power output: 402.3 hp (407.9 PS) at 1800 rpm
Převodovka:
Gearbox:
Tatra 14 TS 210
- synchronizovaná převodovka
- počet rychlostí (vpřed+vzad): 14+2
Tatra 14 TS 210
- synchromesh gearbox
- number of gears (forward+reverse): 14+2
Spojka:
Clutch:
MFZ 1x430
- jednolamelová s průměrem 430 mm s membránovou pružinou, ovládání hydraulické se vzduchovým posilovačem
MFZ 1x430
- single-plate, diaphragm clutch 1x430 mm, attached to the engine fly wheel; hydraulic control with pressure-air power cylinder
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
420 l 92.39 Imp gal
Výkony:
Performance:
 
Rychlost na silnici:
Road Speed:
85 km/h 53 mph
Rychlost v terénu:
Cross-country Speed:
? km/h ? mph
Spotřeba paliva:
Fuel Consumption:
? l/100 km ? mi/Imp gal
Jízdní dosah po silnici:
Cruising Range on Road:
600+ km (?)373+ mi (?)
Jízdní dosah v terénu:
Cross-country Cruising Range:
? km ? mi
Překonávání překážek:
Obstacles Crossing:
 
Nájezdový úhel přední/zadní:
Angle of Approach/Departure:
15°/18°
Svah:
Gradient:
30° 67 %
Boční náklon:
Side Slope:
25° 56 %
Překročivost:
Trench Crossing:
2 m 79in
Výstupnost:
Vertical Obstacle:
0,5 m 20in
Brodivost:
Fording Depth:
0,75 m 30in
Nástavba:
Superstructure:
nůžkový most se zatížitelností v třídě MLC 70:
- délka mostního pole: 13 500 mm
- šířka mostního pole: 4 000 mm
- délka podpěr: 5 650 mm
- maximální délka mostu: 108 m (8 polí)

- průjezd pásové techniky do hmotnosti: 63 500 kg
- průjezd návěsové soupravy do hmotnosti: 73 020 kg
scissor bridge with parameters in MLC 70:
- length of one bay: 44 ft 3.5 in
- width of the carriageway: 13 ft 1.5 in
- length of the trestlework: 18 ft 6 in
- maximum length of the bridge: 354 ft 4 in (8 bays)

- passage of tracked vehicles up to weight: 139 994 lb
- passage of semi-trailer unit up to weight: 160 982 lb
Uživatelské státy:
User States:


Poznámka:
Note:
- -
Zdroje:
Sources:
Infodeska, IDET 2009
URL : https://www.valka.cz/CZE-AM-70-automobil-mostni-t84844#322545 Verze : 3
AM-70

Automobil mostní AM-70 je určen k přemosťování suchých i vodních překážek pro potřeby přepravy techniky s parametry v MLC 70 (Military Load Classification) dle STANAG 2021. K tomu využívá vezené mostní konstrukce, která umožňuje plynulé spojování jednotlivých mostních polí. Mostní automobil je vybaven buldozerovou radlicí, která je určená k úpravám terénu pro stavbu mostu a pro úpravy příjezdových komunikací.

Souprava čtyř vozidel AM-70 je schopna zřídit most na pevných podpěrách o celkové délce 54 metrů k zabezpečení přepravy tankové a automobilní vojenské techniky přes suché i mokré překážky s maximální hloubkou do 5,65 metru. Zatížitelnost ocelového mostu v MLC 70 podle STANAG 2021 zaručuje přejezd pásových vozidel do 63,5 tuny a tahačů s podvalníkem do 73,02 tuny do rychlosti 20 km/h.

Řešení projektu bylo zahájeno v červenci 2005 a ukončeno v prosinci 2008. Náklady za celou dobu řešení programu činily 82 856 000 Kč (vše hrazeno z veřejných financí). Jako hlavní řešitel působila vyškovská divize VTÚPV státního podniku VOP-026. Výrobu zajišťoval jeho mateřský závod ve Šternberku.

Konstrukce nůžkového mostu přímo vychází z koncepce použité u mostního automobilu AM-50. Zesílením bylo dosaženo zatížitelnosti mostu ve třídě MLC-70, k dalším rozdílům patří úprava podpěr do tvaru A a použití hydraulických prvků (místo mechanických) pro pokládání/zvedání mostu. Nástavba je namontována na podvozku Tatra 815-790R99 38 300 8x8.1R s kabinou o balistické ochraně Level 1 podle STANAG 4569.

Vojskové zkoušky mostního automobilu AM-70 byly ukončeny zhruba na konci dubna 2009. Vyroben byl pouze jeden automobil a tři mosty. Jeden z nich byl zřejmě (neopravitelně ?) poškozen při zkouškách a nakonec měl skončit v areálu VOP-026 ve Šternberku. 151. ženijní prapor má ve své výzbroji pouze jediný automobil AM-70 a dva mosty.
CZE - AM-70 (automobil mostní) - (VOP 026 / VTÚPV)

(VOP 026 / VTÚPV)
CZE - AM-70 (automobil mostní) - (VOP 026 / VTÚPV)

(VOP 026 / VTÚPV)
CZE - AM-70 (automobil mostní) - (VOP 026 / VTÚPV)

(VOP 026 / VTÚPV)
CZE - AM-70 (automobil mostní) - (VOP 026 / VTÚPV)

(VOP 026 / VTÚPV)
URL : https://www.valka.cz/CZE-AM-70-automobil-mostni-t84844#312768 Verze : 8
AM-70 (F 43-07) nedlouho po skončení vojskových zkoušek, květen 2009.
CZE - AM-70 (automobil mostní) -


CZE - AM-70 (automobil mostní) -


CZE - AM-70 (automobil mostní) -


CZE - AM-70 (automobil mostní) -


CZE - AM-70 (automobil mostní) -


CZE - AM-70 (automobil mostní) -


CZE - AM-70 (automobil mostní) -


CZE - AM-70 (automobil mostní) -


CZE - AM-70 (automobil mostní) -


CZE - AM-70 (automobil mostní) -


CZE - AM-70 (automobil mostní) -


CZE - AM-70 (automobil mostní) -


URL : https://www.valka.cz/CZE-AM-70-automobil-mostni-t84844#312772 Verze : 0

Diskuse

AM-70 na IDETu 2011


Podle ústní informace ve výzbroji AČR je jeden prototyp automobilního mostního pokladače a dva prototypové mosty.


Jeden z mostů je vybaven výsuvnou hydraulickou opěrou pro práci do maximální hloubky dna 5 m.


Fotografie vlastní.
CZE - AM-70 (automobil mostní) - Infodesky IDET 2011.

Infodesky IDET 2011.
CZE - AM-70 (automobil mostní) - Pravá strana mostního pokladače.

Pravá strana mostního pokladače.
CZE - AM-70 (automobil mostní) -


CZE - AM-70 (automobil mostní) - Vojenské evidenční číslo vozidla.

Vojenské evidenční číslo vozidla.
CZE - AM-70 (automobil mostní) - Pravá strana v kabině vozidla. Výrobní štítek firmy Tatra.

Pravá strana v kabině vozidla. Výrobní štítek firmy Tatra.
CZE - AM-70 (automobil mostní) - Pravá strana vozidla. Výrobní číslo umístěné na rámu dveří pancéřové kabiny.

Pravá strana vozidla. Výrobní číslo umístěné na rámu dveří pancéřové kabiny.
CZE - AM-70 (automobil mostní) - Levá strana vozidla. Výrobní štítek nástavby vozidla.

Levá strana vozidla. Výrobní štítek nástavby vozidla.
CZE - AM-70 (automobil mostní) - Levá strana vozidla. Výrobní štítek rámu mostního pokladače.

Levá strana vozidla. Výrobní štítek rámu mostního pokladače.
CZE - AM-70 (automobil mostní) - Výrobní štítek nůžkového mostu s opěrami.

Výrobní štítek nůžkového mostu s opěrami.
CZE - AM-70 (automobil mostní) - Výrobní štítek radlice.

Výrobní štítek radlice.
URL : https://www.valka.cz/CZE-AM-70-automobil-mostni-t84844#400908 Verze : 0
Diskusní příspěvek Faktografický příspěvek
Přílohy


Přidejte se k nám

Věříme, že mezi Vámi jsou lidé s různými zájmy a zkušenostmi, kteří by mohli přispět svými znalostmi a nápady. Pokud máte rádi vojenskou historii a máte zkušenosti s historickým výzkumem, psaním článků, editací textů, moderováním, tvorbou obrázků, grafiky nebo videí, nebo prostě jen máte chuť se zapojit do našeho unikátního systému, můžete se k nám připojit a pomoci nám vytvářet obsah, který bude zajímavý a přínosný pro ostatní čtenáře.

Zjistit více