Tupolev ANT-1

Туполев АНТ-1
     
Název:
Name:
Tupolev ANT-1 Tupolev ANT-1
Originální název:
Original Name:
Туполев АНТ-1
Kategorie:
Category:
experimentální letoun experimental aeroplane
Výrobce:
Producer:
DD.MM.1923-DD.MM.1923 Ústřední aerohydrodynamický institut, Moskva /
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.1923-DD.MM.1923
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
1
První vzlet:
Maiden Flight:
21.10.1923
Osádka:
Crew:
1
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
jednoplošník monoplane
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické conventional
Podvozek:
Undercarriage:
pevný fixed
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola wheels
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
230 kg 507 lb
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
? kg ? lb
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
360 kg 794 lb
Rozpětí:
Wingspan:
7,20 m 23ft 7,45in
Délka:
Length:
5,40 m 17ft 8,59in
Výška:
Height:
1,70 m 5ft 6,93in
Plocha křídla:
Wing Area:
10,00 m2 107.64 ft2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
? kg/m2 ? lb/ft2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
pístový piston
Počet motorů:
Number of Engines:
1
Typ:
Type:
šestiválec Anzani o výkonu 25,7 kW/35 k
dvoulistá dřevěná vrtule
Anzani six-cylinder, 34.5 hp
two-bladed wooden propeller
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
? ?
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
120 km/h v 0 m 74.6 mph in 0 ft
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
? km/h v ? m ? mph in ? ft
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
? m/s ? ft/min
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
? min do ? m ? min to ? ft
Operační dostup:
Service Ceiling:
600 m 1969 ft
Dolet:
Range:
? km ? mi
Maximální dolet:
Maximum Range:
540 km 335.5 mi
Výzbroj:
Armament:
- -
Uživatelské státy:
User States:
- -
Poznámka:
Note:
- -
Zdroje:
Sources:
Gordon, Yefim; Rigmant, Vladimir. OKB Tupolev: A History of the Design Bureau and its Aircraft. Midland Publishing, Hinckley 2005. ISBN 1-85780-214-4.
Gunston, Bill. Tupolev Aircrat since 1922. Naval Institute Press, Annapolis 1995. ISBN 1-55750-882-8.
Duffy, Paul; Kandalov, Andrej. Tupolev: muž a jeho letadla. Jan Vašut, Praha 1999. ISBN 80-7236-051-5.
http://ram-home.com/ram-old/ant-1.html
URL : https://www.valka.cz/Tupolev-ANT-1-t8987#555131 Verze : 0
ANT-1 byl postaven coby typický jednoplošník své doby - na spodní hraně bednovitého trupu uchycená křídla, vzepřená k jeho horní hraně. Měl posloužit jako důkaz použitelnosti nově vyvinuté lehké slitiny na bázi hliníku - kolčugaluminia. Materiál od r. 1920 připravovala skupina mladých sovětských odborníků na kovy - inženýři I. Sidorin, V. Butalov, Ju. Muzalevskij a další (И. Сидорин, В. Буталов, Ю. Музалевский) - jako odpověď na na západě vyvíjený dural. Použitelné výsledky byly dosaženy cca v roce 1921. Protože první ingoty slitiny vznikly v závodě v městě Kolčugino ve Vladimirské obrasti (Кольчугино, Владимирская область), byl materiál nazván kolčuginský hliník - tedy kolčugaluminium.
Andrej Nikolajevič Tupolev patřil k průkopníkům celokovové stavby letadel, proto, po vzoru prof. Junkerse, nový materiál usilovně prosazuje.
Stavba letadla byla zahájena v dubnu 1922 a dokončena 21. října 1923, kdy stroj absolvoval i první let. Pilotem byl ing. Je. Pogosskij (Е. И. Погосский). Stroj ještě příliš nový materiál nevyužíval, v konstrukci trupu i křídel převládalo tradiční dřevo. Z kovu byly jen části konstrukce trupu i křídel, a také vzpěry. Po řadě zkušebních letů byl stroj odstaven pro selhání jediného dostupného motoru Anzani. Stroj byl po léta skladován po kůlnách KB, až byl nakonec v r. 1937 zničen.

S motory pro lehká letadla byla v této době velmi složitá situace, kterou konstruktéři velmi často řešili úpravou lehkých automobilových nebo motocyklových konstrukcí. A osud leteckých konstrukcí začasté závisel na tom, zda se podaří zajistit dostatek motorů pro jejich výrobu, což SSSR řešil jak nákupy malých počtů, tak licenční výrobou.


A na závěr něco obrázků:
(zdroje uvedeny v textu)
Tupolev ANT-1 -


Tupolev ANT-1 - Obrázek působí velmi retušovaně, to je ale vlastnost většiny fotografií ze Sovětského Ruska i SSSR

Obrázek působí velmi retušovaně, to je ale vlastnost většiny fotografií ze Sovětského Ruska i SSSR
Tupolev ANT-1 -


Tupolev ANT-1 -


Tupolev ANT-1 -


Tupolev ANT-1 -


URL : https://www.valka.cz/Tupolev-ANT-1-t8987#155236 Verze : 1
Diskusní příspěvek Faktografický příspěvek
Přílohy


Přidejte se k nám

Věříme, že mezi Vámi jsou lidé s různými zájmy a zkušenostmi, kteří by mohli přispět svými znalostmi a nápady. Pokud máte rádi vojenskou historii a máte zkušenosti s historickým výzkumem, psaním článků, editací textů, moderováním, tvorbou obrázků, grafiky nebo videí, nebo prostě jen máte chuť se zapojit do našeho unikátního systému, můžete se k nám připojit a pomoci nám vytvářet obsah, který bude zajímavý a přínosný pro ostatní čtenáře.

Zjistit více