T-12

Т-12
     
Název:
Name:
T-12 T-12
Originální název:
Original Name:
T-12
Kategorie:
Category:
střední tank medium tank
Výrobce:
Producer:
DD.MM.1930-DD.MM.1930 Charkovský lokomotivní závod Kominterny, Charkov /
Období výroby:
Production Period:
13.10.1928-DD.06.1930
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
1
Prototyp vyroben:
Prototype Built:
DD.06.1930
Osádka:
Crew:
4
Technické údaje:
Technical Data:
 
Bojová hmotnost:
Combat Weight:
15990 kg 35252 lb
Délka s kanónem dopředu:
Length with Gun Forward:
6282 mm 20 ft 7 ¼ in
Délka korby:
Hull Length:
5512 mm 18 ft 1 in
Celková šířka:
Overall Width:
2810 mm 9 ft 2 ⅝ in
Celková výška:
Overall Height:
2950 mm 9 ft 8 ⅛ in
Světlá výška:
Ground Clearance:
500 mm 1 ft 7 ¾ in
Šířka pásu:
Track Width:
455 mm 1 ft 5 ⅞ in
Měrný tlak:
Ground Pressure:
0,452 MPa 65.56 psi
Pancéřování:
Armour:
Čelo, boky, záď - až 22 mm, strop, dno - až 12 mm Front, sides, rear - up to 22 mm, top, floor - up to 12 mm
Pohon:
Propulsion:
 
Typ:
Type:
M6, vzduchem chlazený, zážehový osmiválec do V M6, air-cooled, gasoline, V-eight-cylinder engine
Výkon:
Power:
134,2 kW při 1800 ot/min 180 bhp at 1800 rpm
Převodové ústrojí:
Transmission:
? ?
Výkony:
Performance:
 
Rychlost na silnici:
Road Speed:
26 km/h 16 mph
Rychlost v terénu:
Cross-country Speed:
? km/h ? mph
Jízdní dosah po silnici:
Cruising Range on Road:
80 km 50 mi
Jízdní dosah v terénu:
Cross-country Cruising Range:
? km ? mi
Překonávání překážek:
Obstacles Crossing:
 
Svah:
Gradient:
36 ° 80 %
Boční náklon:
Side Slope:
? ° ? %
Překročivost:
Trench Crossing:
2,6 m 102 in
Výstupnost:
Vertical Obstacle:
0,745 m 29 in
Brodivost:
Fording Depth:
? m ?
Výzbroj:
Armament:
 
Hlavní:
Main:
1x 45 mm vz.1930, 98 nábojů 1x 45 mm M1930, 98 rounds
Vedlejší:
Secondary:
3x 7,62 mm Colt/Špagin 3x 7,62 mm Colt/Schpagin
Uživatelské státy:
User States:
- -
Poznámka:
Note:
Palivová nádrž - 240 l Fuel tank - 240 l
Zdroje:
Sources:
Svirin M.,Bezkurnikov A.:Pervyje sovetskije tanki, Armada No.1, EKSPRINT, Moskva 1995
www.morozov.com.ua - stránky Charkovské lokomotivky
www.armor.kiev.ua
URL : https://www.valka.cz/T-12-t102809#370275 Verze : 0
V roce 1927 byl v Charkovském závodě na výrobu lokomotiv Kominterny rozpracován projekt s názvem T-12 na výrobu "manévrovacího tanku". Vozidlo mělo být vyzbrojeno kanonem ráže 45 - 60 mm a třemi kulomety a pohánět je měl upravený letecký motor Hispano o výkonu 200 HP. Projekt byl několikrát pozměněn, takže nakonec byla v době od 13.10.1928 do 15.10.1929 vyrobena podvozková část prototypu s motorem M 6 o výkonu 180 HP a nově zkonstruovanou tankovou převodovkou. Tovární zkoušky s maketou věže a úpravy konstrukce probíhaly do dubna 1930.
Při následných vojskových zkouškách dokázal tank vyvinout rychlost 26 km/h a vyškrábat se do 36 stupňového svahu.
V polovině roku 1930 dostal podvozek věž s 45 mm kanonem Sokolov. Vozidlo chráněné pancířem s Ižorské železárny o maximální tlouštce 22 mm (stropy a dno 12 mm) teď vážilo 16 tun.
V srpnu 1930 byl projekt zastaven.

Svirin M.,Bezkurnikov A.:Pervyje sovetskije tanki, Armada No.1, EKSPRINT, Moskva 1995
www.morozov.com.ua - stránky Charkovské lokomotivky
URL : https://www.valka.cz/T-12-t102809#370232 Verze : 4
Svirin M.,Bezkurnikov A.: Pervyje sovetskije tanki, Armada No.1, EKSPRINT, Moskva 1995
https://ru.wikipedia.org/wiki/%D0%A2-12
https://topwar.ru/16027-sredniy-tank-t-12.html

T-12 - T-12
prototyp s maketou věže při továrních zkouškách, jaro 1930

T-12
prototyp s maketou věže při továrních zkouškách, jaro 1930

T-12 -


T-12 - výkres

výkres
T-12 -


T-12 -


T-12 -


URL : https://www.valka.cz/T-12-t102809#370233 Verze : 3
Diskusní příspěvek Faktografický příspěvek
Přílohy


Přidejte se k nám

Věříme, že mezi Vámi jsou lidé s různými zájmy a zkušenostmi, kteří by mohli přispět svými znalostmi a nápady. Pokud máte rádi vojenskou historii a máte zkušenosti s historickým výzkumem, psaním článků, editací textů, moderováním, tvorbou obrázků, grafiky nebo videí, nebo prostě jen máte chuť se zapojit do našeho unikátního systému, můžete se k nám připojit a pomoci nám vytvářet obsah, který bude zajímavý a přínosný pro ostatní čtenáře.

Zjistit více