Light Tank Mk VI

     
Název:
Name:
Light Tank Mk VI Light Tank Mk VI
Originální název:
Original Name:
Light Tank Mk VI
Kategorie:
Category:
lehký tank light tank
Výrobce:
Producer:
DD.MM.1935-DD.MM.1936 Vickers-Armstrongs Ltd., Elswick
DD.MM.193R-DD.MM.193R North British Locomotive Co. Ltd., Glasgow
Období výroby:
Production Period:
DD.07.1935-DD.09.1936
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
51?
Prototyp vyroben:
Prototype Built:
DD.MM.193R
Osádka:
Crew:
3
Technické údaje:
Technical Data:
 
Bojová hmotnost:
Combat Weight:
4877 kg 10752 lb
Délka s kanónem dopředu:
Length with Gun Forward:
4013 mm 13 ft 2 in
Délka korby:
Hull Length:
4013 mm 13 ft 2 in
Celková šířka:
Overall Width:
2083 mm 6 ft 10 in
Celková výška:
Overall Height:
2261 mm 7 ft 5 in
Světlá výška:
Ground Clearance:
267 mm 10 ½ in
Šířka pásu:
Track Width:
241 mm 9.5in
Měrný tlak:
Ground Pressure:
0.052 MPa 7.54 psi
Pancéřování:
Armour:
4 - 15 mm 0.15 - 0.60 in
Pohon:
Propulsion:
 
Typ:
Type:
Meadows ESTL
- benzínový, kapalinou chlazený
- počet válců: 6
Meadows ESTL
- gasoline, liquid cooled
- number of cylinders: 6
Výkon:
Power:
65.6 kW při 2800 ot/min 88 bhp at 2800 rpm
Převodové ústrojí:
Transmission:
- manuální převodovka
- počet stupňů: 5+1
- manual gearbox
- number of gears: 5+1
Výkony:
Performance:
 
Rychlost na silnici:
Road Speed:
56 km/h 35 mph
Rychlost v terénu:
Cross-country Speed:
40 km/h 25 mph
Jízdní dosah po silnici:
Cruising Range on Road:
201 km 125 mi
Jízdní dosah v terénu:
Cross-country Cruising Range:
? km ? mi
Překonávání překážek:
Obstacles Crossing:
 
Svah:
Gradient:
? ° ? %
Boční náklon:
Side Slope:
? ° ? %
Překročivost:
Trench Crossing:
? m ?
Výstupnost:
Vertical Obstacle:
? m ?
Brodivost:
Fording Depth:
0,61 m 24 in
Výzbroj:
Armament:
 
Hlavní:
Main:
kulomet Vickers
- ráže: 12,7 mm
- zásoba munice: 400 nábojů
Vickers machine gun
- calibre: 0.5
- ammunition: 400 rounds
Vedlejší:
Secondary:
kulomet Vickers
- ráže: 7,7 mm
- zásoba munice: 2500 nábojů
Vickers machine gun
- calibre: 0.303
- ammunition: 2500 rounds
Uživatelské státy:
User States:


Poznámka:
Note:
- -
Zdroje:
Sources:
http://mailer.fsu.edu/~akirk/tanks/
Christopher Chant: Encyklopedie tanků
URL : https://www.valka.cz/Light-Tank-Mk-VI-t73121#259499 Verze : 0
Mark VI, VIA, VIB, VIC a indický model Vickers Light Tank


Stavěna od roku 1936, je tato konstrukce posledním slovem v sérii lehkých slabě vyzbrojených a pancéřovaných tanků firmy Vickers Carden Loyd. Základ tohoto tanku je stejný jako u Light Tank Mk V, ale s rekonstruovanou věží vybavenou bezdrátovým rádiem. Light Tank Mk VIA obsahoval upravené tlumení typu Horstman s vratnou kladkou umístěnou na první pojezdový vozík. Nově zkonstruovaná osmiboká velitelský kupole měla dva průzory vybavené neprůstřelnými skly. Výkon motoru byl zvýšen. Light Tank Mk VIB byl nejčastěji vyráběnou a používanou verzí. Byl hlavním lehkým tankem používaným u jednotek British Expeditionary Force během jejich nasazení ve Francii. velitelská kupole byla opět kulatého tvaru jako u první verze. Tato kupole měla skleněné neprůstřelné kryty průzorů a pancéřový kryt jednoduchého chladiče (namísto dvojitého obvyklého u předchozích modelů). 6 kusů bylo experimentálně upraveno přidáním další vratné kladky ke zvýšení rychlosti v terénu. Light Tank Mk VIC měl širší tlumiče a rozšířené pásy. Kupole byla odstraněna a velitel obdržel odklápěcí klapky na věži pro pozorování. Byl přidán ventilátor k odsávání povýstřelových zplodin z kulometů. Stojí za zaznamenání, že Němci projevili jen minimální zájem o použití kořistních tanků ve svých jednotkách.
Light Tank Mk VI -


URL : https://www.valka.cz/Light-Tank-Mk-VI-t73121#161856 Verze : 0
Diskusní příspěvek Faktografický příspěvek
Přílohy


Přidejte se k nám

Věříme, že mezi Vámi jsou lidé s různými zájmy a zkušenostmi, kteří by mohli přispět svými znalostmi a nápady. Pokud máte rádi vojenskou historii a máte zkušenosti s historickým výzkumem, psaním článků, editací textů, moderováním, tvorbou obrázků, grafiky nebo videí, nebo prostě jen máte chuť se zapojit do našeho unikátního systému, můžete se k nám připojit a pomoci nám vytvářet obsah, který bude zajímavý a přínosný pro ostatní čtenáře.

Zjistit více