Sung-chua-ťiang-1

Songhuajiang-1
松花江一号
     
Název:
Name:
Sung-chua-ťiang-1 Songhuajiang-1
Originální název:
Original Name:
松花江一号
Kategorie:
Category:
dopravní letoun passenger aeroplane
Výrobce:
Producer:
DD.MM.1959-DD.MM.1959 Weijian State-owned Machinery Factory, Harbin
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.1959-DD.MM.1959
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
1
První vzlet:
Maiden Flight:
29.09.1959
Osádka:
Crew:
1 + 5
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
jednoplošník monoplane
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické conventional
Podvozek:
Undercarriage:
zatahovací retractable
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola wheels
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
? kg ? lb
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
? kg ? lb
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
1600 kg 3527 lb
Rozpětí:
Wingspan:
12,30 m 40ft 4,25in
Délka:
Length:
8,58 m 28ft 1,8in
Výška:
Height:
? m ?
Plocha křídla:
Wing Area:
? m2 ? ft2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
? kg/m2 ? lb/ft2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
pístový piston
Počet motorů:
Number of Engines:
2
Typ:
Type:
Walter Minor 4-III o startovním výkonu 77 kW/105 k
dvoulistá vrtule
Walter Minor 4-III, take-off power 104 hp
two-blade propeller
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
? ?
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
274 km/h v ? m 170.3 mph in ? ft
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
? km/h v ? m ? mph in ? ft
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
? m/s ? ft/min
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
? min do ? m min to ft
Operační dostup:
Service Ceiling:
? m ? ft
Dolet:
Range:
805 km 500.2 mi
Maximální dolet:
Maximum Range:
? km ? mi
Výzbroj:
Armament:
- -
Uživatelské státy:
User States:
- -
Poznámka:
Note:
- -
Zdroje:
Sources:
Gordon, Yefim; Komissarov, Dmitriy. Chinese Aircraft: China's aviation industry since 1951. Hikoki Publications, Manchester 2008. ISBN: 9-781902-109046.
ruslet.webnode.cz
http://www.afwing.com/intro/58/58.htm
URL : https://www.valka.cz/Sung-chua-tiang-1-t187890#546175 Verze : 0
V roce 1958 začaly v Číně vznikat první pokusy o domácí dopravní letoun. Byly to stroje Peking-1 Pekingského leteckého ústavu, popisovaný jako kříženec mezi Jakem 16 a de Havillandem Dove, Šou-tu-1 (Kapitál-1) pekingských Strojíren Kapitál (Čína v této době, podobně jako jiné komunistické země, milovala "revoluční" jména) podobným An-14 a konečně charbinskému Sung-chua-ťiang-1 Státních strojíren Wej-ťien ("Skvělá stavba" nebo něco podobného). Charbinské strojírny pojmenovaly svůj letoun podle místní řeky, známé u nás spíše pod ruským a mandžuským jménem Sungari. Sung-chua-ťiang-1 se od obou předchozích strojů lišil tím, že nebyl tak úplně domácí konstrukcí, ovšem na rozdíl od naprosté většiny čínské produkce té doby nebyl ani klonem ruské techniky. Šlo totiž v podstatě o okopírovaný československý lehký dopravní letoun Aero Ae-45S. Od svého vzoru se lišil hlavně podstatně upraveným trupem, který dostal novou příď se stupněným čelním sklem, a který byl protažen dopředu, aby se dovnitř vešla ještě jedna řada sedadel. Sedadla mohla být případně odstraněna a nahrazena nákladem do hmotnosti 640 kg. Zachovány zůstaly ocasní plochy, křídla i československé motory firmy Motorlet. Sung-chua-ťiang-1 poprvé vzlétl ve stejný den jako konkurenční Kapitál-1 (a rok později než Peking-1), 29. září 1959. Navzdory poměrně úspěšným testům byl ale další vývoj krátce nato vládním nařízením zastaven, snad aby se továrna mohla soustředit na méně experimentální výrobu vrtulníků Z-5, která sama o sobě, díky Velkému skoku vpřed a podobným šílenostem, vyžadovala naprosté nasazení. Čínský klon Super Aera proto skončil v jediném prototypu.


Mimochodem, na konci 70. let se Čína ještě jednou inspirovala v ČSSR. Letecký závod v Čcheng-tu v té době pracoval na cvičném proudovém letounu, který nebyl o moc více než starým dobrým Delfínem s ocasními plochami ve tvaru T nahrazenými za klasické a upraveným pro motor WP-10 o 11,8 kN. Tento stroj, pojmenovaný CJ-7, skončil kvůli oraganizačním změnám ještě ve fázi dřevěného modelu.
URL : https://www.valka.cz/Sung-chua-tiang-1-t187890#546178 Verze : 3
https://kknews.cc/zh-my/military/g3v8kjy.html
https://www.afwing.com/intro/58/58.htm

Sung-chua-ťiang-1 -


Sung-chua-ťiang-1 -


URL : https://www.valka.cz/Sung-chua-tiang-1-t187890#546176 Verze : 2
Diskusní příspěvek Faktografický příspěvek
Přílohy


Přidejte se k nám

Věříme, že mezi Vámi jsou lidé s různými zájmy a zkušenostmi, kteří by mohli přispět svými znalostmi a nápady. Pokud máte rádi vojenskou historii a máte zkušenosti s historickým výzkumem, psaním článků, editací textů, moderováním, tvorbou obrázků, grafiky nebo videí, nebo prostě jen máte chuť se zapojit do našeho unikátního systému, můžete se k nám připojit a pomoci nám vytvářet obsah, který bude zajímavý a přínosný pro ostatní čtenáře.

Zjistit více