Petljakov Pe-2FT [kód NATO: Buck]

Petlyakov Pe-2FT
Петляков Пе-2ФT
     
Název:
Name:
Petljakov Pe-2FT Petlyakov Pe-2FT
Originální název:
Original Name:
Петляков Пе-2ФT
Kategorie:
Category:
bombardovací letoun bomber aeroplane
Výrobce:
Producer:
DD.05.1942-DD.MM.1945 Kazaňský letecký závod č. 22 S. P. Gorbunova, Kazaň /
DD.MM.1942-DD.MM.1943 Irkutský letecký závod č. 39 J. V. Stalina, Irkutsk /
Období výroby:
Production Period:
DD.05.1942-DD.MM.1945
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
~8000
První vzlet:
Maiden Flight:
DD.05.1942
Osádka:
Crew:
3
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
jednoplošník monoplane
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické conventional
Podvozek:
Undercarriage:
zatahovací retractable
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola wheels
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
6120 kg 13492 lb
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
7770 kg 17130 lb
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
8520 kg 18783 lb
Rozpětí:
Wingspan:
17,130 m 56ft 2,4in
Délka:
Length:
12,660 m 41ft 6,43in
Výška:
Height:
3,420 m 11ft 2,65in
Plocha křídla:
Wing Area:
40,50 m2 435.94 ft2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
191.852 kg/m2 39.29 lb/ft2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
pístový piston
Počet motorů:
Number of Engines:
2
Typ:
Type:
Klimov VK-105PF kapalinou chlazený vidlicový dvanáctiválec o vzletovém výkonu 890 kW (1 210 k), 926,75 kW (1 260 k) v h= 700 m a 868 kW (1 180 k) v h= 2 700 m.
Vrtule trojlistá stavitelná VIŠ-61B
Klimov VK-105PF twelve-cylinder liquid-cooled vee engine, rated at 1,193 hp for take-off, combat power 1,243 hp at 2,297 ft and 1,165 hp at 8,858 ft,
driving a three-blade variable-pitch VISh-61B propeller.
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
1484 l 326 Imp gal / 392 US gal
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
524 km/h v 5000 m 325.6 mph in 16404 ft
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
? km/h v ? m ? mph in ? ft
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
? m/s ? ft/min
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
? min do ? m ? min to ? ft
Operační dostup:
Service Ceiling:
7750 m 25427 ft
Dolet:
Range:
1280 km 795.4 mi
Maximální dolet:
Maximum Range:
1770 km 1099.8 mi
Výzbroj:
Armament:
1-2x pevný kulomet ŠKAS ráže 7,62 mm v přídi
1x kulomet UBK ráže 12,7 mm v přídi
1x pohyblivý kulomet ŠKAS ráže 7,62 mm ve hřbetní věži MBV-3
1x pohyblivý kulomet ŠKAS ráže 7,62 mm nebo UBT ráže 12,7 mm na spodní části trupu
1x pohyblivý kulomet ŠKAS ráže 7,62 mm nebo UBT ráže 12,7 mm pro střelbu z bočních oken.
Pumový náklad: maximálně 1 600 kg
(6x FAB-100 v pumovnicích a 4x FAB-250 na vnějších závěsech)
One or two 0.3 in ShKAS fixed forward-firing in the nose and
one 0.5 in fixed UBK machine gun in the nose and
one 0.3 in ShKAS trainable rearward-firing in the MBV-3 dorsal turret and
one 0.3 in ShKAS or 0.5 in UBT trainable rearward-firing machine gun in the ventral position and
one 0.3 in ShKAS or 0.5 in UBT trainable lateral-firing machine gun in either of the two windows position
Bomb load: maximum weight 3,527 lb (six 220 lb FAB-100 internal and four 551 lb FAB-250 external etc.)
Uživatelské státy:
User States:












Poznámka:
Note:
kód NATO: Buck


FT - Frontovoye Trebovaniye - potřeba frontu.


Hlavní výrobní řada, V čs. letectvu byl znám pod ozmačením B-32. Hlavní změnou byl kulomet ŠKAS v horní střelecké věži, byly odstraněny aerodynamické brzdy, instalovány výkonnější motory a zasklení přední části bylo zredukováno.
NATO reporting name: Buck


Frontovoye Trebovaniye - Front Requirement/Front Task.


Main production variant. In Czechoslovakia known as the B-32. Improved defensive armament (0.3 inch machine gun in dorsal turret - ShKAS), removal of the dive brakes, and an uprated engine. Nose glazing was also reduced.
Zdroje:
Sources:
Malcolm Passingham and Waclaw Klepacki, Aircraft in Profile No. 216 Petlyakov Pe-2 and Variants, Windsor, Berkshire, UK, Profile Publications Ltd., 1971
Smith, Peter C. Petlyakov Pe-2 Peshka. Crowood Press, Ramsbury 2003. ISBN 1-86126-588-3.
Khazanov, Dmitri. Soviet Combat Aircraft of the Second World War, Volume Two: Twin-Engined Fighters, Attack Aircraft and Bombers. Midland Publishing, Earl Shilton 1998. ISBN 1-85780-084-2.
Котельников, В.; Медведь, А.; Хазанов, Д. Пикирующий бомбардировщик Пе-2. Авиация и Космонаутика 2004/5-6.
Медведь, А.; Хазанов, Д. Пикирующий бомбардировщик Пе-2: Пешка, ставшая ферзем. Яуза, Москва 2007. ISBN 978-5-699-24361-7.
http://base13.glasnet.ru/text/shavrov2/tbl14.htm
www.xs4all.nl
konflikty.pl
archiv autora

Petljakov Pe-2FT [kód NATO: Buck] -


URL : https://www.valka.cz/Petljakov-Pe-2FT-kod-NATO-Buck-t103848#373233 Verze : 1
Na jaře 1942 přišla Petljakovova konstrukční kancelář s nezbytnými vylepšeními, která spočívala v zesíleném pancéřování prostoru posádky a zlepšení obranné výzbroje: hřbetní a dolní kulomety ŠKAS ráže 7,62 mm nahradily kulomety Berezin UBT ráže 12,7 mm. Střeliště na hřbetě trupu nahradila otočná věž s typickou "korouhvičkou" na vrcholu, jež měla eliminovat nápor vzduchu působícího na hlaveň kulometu v krajních polohách věže. Konstrukce věže prošla mnohými změnami, než dosáhla své finální podoby. Další nepřehlédnutelnou změnu představovalo zjednodušení a zeštíhlení přídě letounu, při němž došlo k omezení prosklení prostoru bombometčíka, které zůstalo pouze ve spodní části.
Inovovaný Pe-2 nesl označení "Pe-2FT", kde písmena FT vyjadřovala "Frontovoje Trebovanie (Frontovou Potřebu)". Tato změna odrážela postup, při kterém se frontoví piloti scházeli s konstruktéry a tlumočili jim své zkušenosti a návrhy. Dostupnost nového motoru M-105PF (1200 kW/1610 HP) od dubna 1943 s sebou přinesla zlepšení výkonu letadla v malých výškách, ale posádky změnu příliš neuvítaly, protože jejich výkon ve větších výškách za starými motory znatelně pokulhával. Skutečný důvod použití typu M-105PF spočíval ve zhospodárnění výroby leteckých motorů, jelikož tytéž motory poháněly i sovětské jednomotorové stíhačky.


Zdroj:
Smith, Peter C. Petlyakov Pe-2 Peshka. Crowood Press, Ramsbury 2003. ISBN 1-86126-588-3.
http://www.airvectors.net/avpe2.html#m5
URL : https://www.valka.cz/Petljakov-Pe-2FT-kod-NATO-Buck-t103848#53205 Verze : 2
9. mája roku 1946 pristálo na letisku Kbely 32 lietadiel Pe-2 FT, z čoho bolo 30 ks Pe-2FT, podľa čs. označenia B-32 a 2 kusy Pe-2UTI - CB-32. Tieto strmhlavé bombardéry boli pôvodne určené k vyzbrojeniu plánovaného 4. čs. bombardovacieho pluku 1. čs. zmiešanej leteckej divízie v ZSSR. Nakoľko to boli typy strojov, ktoré do tej doby neboli vo výzbroji čs. letectva, boli zo Sov. zväzu vyslaní dvaja piloti ako inštruktori pre zabezpečenie preškolenia čs. leteckého personálu. V druhej polovici roku 1947 bolo pre lietadlá B-32 dodaných 20 ks náhradných motorov VK-105.
V našom letectve slúžili v Leteckom pluku 25 v rokoch 1946 až 1950.


Zdroj:
http://vojenstvi.cz/vasedotazy_23.htm
Vojenské dejiny Československa V. diel
URL : https://www.valka.cz/Petljakov-Pe-2FT-kod-NATO-Buck-t103848#214602 Verze : 2
Petljakov Pe-2FT 12/426 (B-31), LV-11, 1. letka Leteckého pluku 25 "Atlantického", Plzeň, 1947. Letoun nesl na horních a bočních plochách nátěr barvou khaki s nádechem do zelena, spodní plochy byly světle modré. Kódové označení na trupu a lemování znaků bylo bílé. Na obou stranách spodní plochy křídla se opakovalo v černé barvě. Na pravé straně trupu byl obvykle namalován emblém upomínající na tradice přislušníků pluku z dob bojů v rámci RAF.
Petljakov Pe-2FT [kód NATO: Buck] -


Zveřejněno s laskavým svolením autora

URL : https://www.valka.cz/Petljakov-Pe-2FT-kod-NATO-Buck-t103848#434537 Verze : 3
V muzeu polské armády je vystaven ve venkovní expozici letoun Pe-2.
Petljakov Pe-2FT [kód NATO: Buck] -


Petljakov Pe-2FT [kód NATO: Buck] -


Petljakov Pe-2FT [kód NATO: Buck] -


Petljakov Pe-2FT [kód NATO: Buck] -


URL : https://www.valka.cz/Petljakov-Pe-2FT-kod-NATO-Buck-t103848#535745 Verze : 0
Diskusní příspěvek Faktografický příspěvek
Přílohy


Přidejte se k nám

Věříme, že mezi Vámi jsou lidé s různými zájmy a zkušenostmi, kteří by mohli přispět svými znalostmi a nápady. Pokud máte rádi vojenskou historii a máte zkušenosti s historickým výzkumem, psaním článků, editací textů, moderováním, tvorbou obrázků, grafiky nebo videí, nebo prostě jen máte chuť se zapojit do našeho unikátního systému, můžete se k nám připojit a pomoci nám vytvářet obsah, který bude zajímavý a přínosný pro ostatní čtenáře.

Zjistit více