SMK

СМК
     
Název:
Name:
SMK SMK
Originální název:
Original Name:
СМК
Kategorie:
Category:
těžký tank heavy tank
Výrobce:
Producer:
DD.MM.1939-DD.MM.1939 Leningradský Kirovův závod, Leningrad /
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.1939-DD.MM.1939
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
1
Prototyp vyroben:
Prototype Built:
DD.04.1939
Osádka:
Crew:
7-8
Technické údaje:
Technical Data:
 
Bojová hmotnost:
Combat Weight:
55000 kg 121254 lb
Délka s kanónem dopředu:
Length with Gun Forward:
8750 mm 28 ft 8 ½ in
Délka korby:
Hull Length:
8750 mm 28 ft 8 ½ in
Celková šířka:
Overall Width:
3400 mm 11 ft 1 ⅞ in
Celková výška:
Overall Height:
3250 mm 10 ft 8 in
Světlá výška:
Ground Clearance:
500 mm 1 ft 7 ¾ in
Šířka pásu:
Track Width:
700 mm 2 ft 3 ½ in
Měrný tlak:
Ground Pressure:
0,662 MPa 96.01 psi
Pancéřování:
Armour:
Trup - čelo - 60-75 mm boky - 60 mm, záď - 55 mm, strop - 30 mm, dno - 20 - 30 mm
Věže - čelo, boky, záď - 60 mm, strop - 30 mm
Hull - front - 60-75 mm, sides - 60 mm, rear - 55 mm, top - 30 mm, bottom - 20-30 mm
Towers - front, sides, rear - 60 mm, top -30 mm
Pohon:
Propulsion:
 
Typ:
Type:
GAM-34 BT(licence Izotta-Fraschini), čtyřdobý zážehový vodou chlazený dvanáctiválec do V o objemu 45 820 ccm GAM-34 BT (licence of Izotta-Fraschini), four-stroke, gasoline water cooled V-twelve-volume of 45,820 ccm
Výkon:
Power:
615 kW při 1850 ot/min 824.7 bhp at 1850 rpm
Převodové ústrojí:
Transmission:
Mechanická převodovka 5+1, pneumatická suchá tříkotoučová třecí spojka, boční převodovky, pneumatické boční třecí spojky Manual transmission 5 +1, pneumatic three-disc dry clutch, side gearboxs, pneumatic side friction clutches
Výkony:
Performance:
 
Rychlost na silnici:
Road Speed:
34,5 km/h 21 mph
Rychlost v terénu:
Cross-country Speed:
15 km/h 9 mph
Jízdní dosah po silnici:
Cruising Range on Road:
280 km 174 mi
Jízdní dosah v terénu:
Cross-country Cruising Range:
230 km 143 mi
Překonávání překážek:
Obstacles Crossing:
 
Svah:
Gradient:
37 ° 82 %
Boční náklon:
Side Slope:
30 ° 67 %
Překročivost:
Trench Crossing:
4 m 157 in
Výstupnost:
Vertical Obstacle:
1,1 m 43 in
Brodivost:
Fording Depth:
1,7 m 67 in
Výzbroj:
Armament:
 
Hlavní:
Main:
1x 76,2 mm L11, 113 nábojů 1x 76,2 mm L11, 113 rounds
Vedlejší:
Secondary:
1x 45 mm vz.32/38 K20, 300 nábojů
1x 12,7 mm DK/DŠK, 250 nábojů
3-4x 7,62 mm DT, 5733 nábojů
1x 45 mm M32/38 K20, 300 rounds
1x 12,7 mm DK/DŠK, 250 rounds
3-4x 7,62 mm DT, 5733 rounds
Uživatelské státy:
User States:
Poznámka:
Note:
Palivo - letecký benzin
Palivové nádrže - 1400 litrů
Radiostanice - 71-TK-3
Vnitřní pojítko - TPU-6a
Motory GAM-34 byly používány i u dělových člunů typ 1124 a 1125
Fuel - kerosene
Fuel tank - 1400 l
Radios - 71-TK-3
Internal links - TPU-6
GAM-34 engines also powered gunboats type 1124 and 1125
Zdroje:
Sources:
Kolomijec M., Moščanskij I.: Mnogobašennyje tanky RKKA, Frontovaja Iljustracija no.5/2000, Moskva 2000
ru.wikipedia.org
URL : https://www.valka.cz/SMK-t9321#374078 Verze : 0
SMK
СМК (Сергей Миронович Киров)

V době Španělské občanské války se ukázalo, že v SSSR neexistuje tank, který by byl schopen prorážet opevněná postavení bráněná 37 a 45 mm protitankovými kanony. Jako reakce na to byly v roce 1938 vyvíjeny dvě vozidla v obou leningradských "Kirovských závodech" - SMK pod vedením ing. A. Ermolajeva (závod č. 100) a T-100 pod vedením ing. E.Paleje (závod č.185). SMK měl již modernější odpružení podvozku (torzní tyče), ale pořád konstruktéři zůstali věrni vícevěžové koncepci. Z původního návrhu třívěžového byla odstraněna zadní věž, takže světlo světa spatřil na jaře roku 1939 dvouvěžový prototyp STK s věžemi za sebou.

K pohonu 55 tunového monstra byl použit podobně monstrózní motor - upravený licenční dvanáctiválec GAM-34 BT používaný k pohonu dělových člunů o výkonu přes 800 HP. Výkon byl přenášen mechanickou pětirychlostní převodovkou přez pneumatickou hlavní spojku, pneumatické boční spojky a boční převodovky na zadní hnací kola, která poháněla 70 cm široké pásy. Vozidlo bylo i přes svou hmotnost obratné, ale spotřeba dosahovala hodnot přes 600 litrů leteckého benzínu na 100 km jízdy v terénu.
Z většiny svařované pancéřování o tloušťce až 75 mm odolávalo zepředu a z boku vozidla průbojným střelám do ráže 45 mm z jakékoliv vzdálenosti. Přední věž byla vyzbrojena tankovým kanonem ráže 45 mm vz.32/38 a kulometem DT, střední hlavní, o něco výše položená, kanonem ráže 76,2 mm vz.38/39 a kulometem DT. Další kulomet (12,7 mm DŠK) byl umístěn v rozměrném vyvažovači hlavní věže a kulometnou výzbroj doplňoval jeden DT v čelním pancíři a jeden protiletadlový na věnci jediného poklopu hlavní věže.
Osádku tvořilo 7-8 mužů.
Vyroben byl pouze jeden prototyp tohoto vozidla, jehož testování probíhalo od 30.04. do 01.08.1939, přednost do sériové výroby dostal modernější jednověžový KV.

S vypuknutím Zimní války s Finskem byl SMK společně s T-100 a KV zařazen do stavu 20.tankové brigády a přepraven do oblasti bojů. V jejich osádkách bylo i 5 odborníků z Kirovského závodu. Vozidla bojovala nejprve v oblasti Terioki a Raivola a po té měla prorazit finská opevnění v oblasti Summa. Stroj byl mnohokrát zasažen, ale finské 37 a 47 mm kanony nedokázaly způsobit zásadní poškození. Dne 19.12.1939 ale najel na výbušnou nástrahu, poškodil si podvozek a vozidlo se pod palbou nepodařilo vyprostit. Bylo odtaženo (prý několika tanky T-28) až v únoru dalšího roku po postupu fronty a převezeno do Kirovského závodu. Již nebylo opraveno.




Zdroj
Kolomijec M., Moščanskij I.: Mnogobašennyje tanky RKKA, Frontovaja Iljustracija no.5/2000, Moskva 2000
http://bronetehnika.narod.ru/
URL : https://www.valka.cz/SMK-t9321#379201 Verze : 0
SMK






Zdroj
Kolomijec M., Moščanskij I.: Mnogobašennyje tanky RKKA, Frontovaja Iljustracija no.5/2000, Moskva 2000

SMK - SMK
dvoupohledový nákres, pohled zboku a zhora

SMK
dvoupohledový nákres, pohled zboku a zhora

SMK - SMK
dvoupohledový nákres, pohled zepředu a zezadu

SMK
dvoupohledový nákres, pohled zepředu a zezadu

URL : https://www.valka.cz/SMK-t9321#374079 Verze : 0
Přikládám pěkný barevný řez
SMK -


URL : https://www.valka.cz/SMK-t9321#160925 Verze : 0
SMK - původní projekt a pancéřování








Zdroj
Soljankin A.G., Pavlov M.V., Pavlov I.V., Želtov I.G.: Sovetskije tjažolije tanki 1917-1941, Ekspint, Moskva 2004

SMK - SMK
původní třívěžový projekt

SMK
původní třívěžový projekt

SMK - SMK
tloušťka a sklony pancíře

SMK
tloušťka a sklony pancíře

URL : https://www.valka.cz/SMK-t9321#379401 Verze : 0
.
SMK -


Zveřejněno s laskavým svolením autora

URL : https://www.valka.cz/SMK-t9321#507277 Verze : 0
Foto
SMK -


URL : https://www.valka.cz/SMK-t9321#28502 Verze : 0
SMK




Zdroj
Kolomijec M., Moščanskij I.: Mnogobašennyje tanky RKKA, Frontovaja Iljustracija no.5/2000, Moskva 2000

SMK - SMK
čelní pohled, zkoušky 1939

SMK
čelní pohled, zkoušky 1939

SMK - SMK
pohled zezadu, zkoušky 1939

SMK
pohled zezadu, zkoušky 1939

URL : https://www.valka.cz/SMK-t9321#374080 Verze : 0
Diskusní příspěvek Faktografický příspěvek
Přílohy


Přidejte se k nám

Věříme, že mezi Vámi jsou lidé s různými zájmy a zkušenostmi, kteří by mohli přispět svými znalostmi a nápady. Pokud máte rádi vojenskou historii a máte zkušenosti s historickým výzkumem, psaním článků, editací textů, moderováním, tvorbou obrázků, grafiky nebo videí, nebo prostě jen máte chuť se zapojit do našeho unikátního systému, můžete se k nám připojit a pomoci nám vytvářet obsah, který bude zajímavý a přínosný pro ostatní čtenáře.

Zjistit více