Název: Name: | Tačikawa Ki-74 | Tachikawa Ki-74 |
Originální název: Original Name: | キ74试作远距离侦察爆击机 | |
Kategorie: Category: | experimentální letoun | experimental aeroplane |
Výrobce: Producer: | DD.03.1944-DD.08.1945 Tachikawa Airplane Co., Ltd., Tachikawa | |
Období výroby: Production Period: | DD.03.1944-DD.08.1945 | |
Vyrobeno kusů: Number of Produced: | 3 prototypy 13 předsériových letadel | |
První vzlet: Maiden Flight: | DD.03.1944 | |
Osádka: Crew: | 5 | |
Základní charakteristika: Basic Characteristics: | ||
Vzlet a přistání: Take-off and Landing: | CTOL - konvenční vzlet a přistání | CTOL - conventional take-off and landing |
Uspořádání křídla: Arrangement of Wing: | jednoplošník | monoplane |
Uspořádání letounu: Aircraft Concept: | klasické | conventional |
Podvozek: Undercarriage: | zatahovací | retractable |
Přistávací zařízení: Landing Gear: | kola | wheels |
Technické údaje: Technical Data: | ||
Hmotnost prázdného letounu: Empty Weight: | 10200 kg | 22487 lb |
Vzletová hmotnost: Take-off Weight: | 19400 kg | 42770 lb |
Maximální vzletová hmotnost: Maximum Take-off Weight: | ? kg | ? lb |
Rozpětí: Wingspan: | 27,000 m | 88ft 6,99in |
Délka: Length: | 17,650 m | 57ft 10,87in |
Výška: Height: | 5,100 m | 16ft 8,78in |
Plocha křídla: Wing Area: | 80,00 m2 | 861.11 ft2 |
Plošné zatížení: Wing Loading: | 242,50 kg/m2 | 49.67 lb/ft2 |
Pohon: Propulsion: | ||
Kategorie: Category: | pístový | piston |
Počet motorů: Number of Engines: | 2 | |
Typ: Type: | Micubiši Ha-104 Ru, vzduchem chlazený dvouhvězdicový osmnáctiválec o vzletovém výkonu 1 397 kW (1 900 k). Vrtule čtyřlistá s konstantní rychlostí otáček typ 4VE107 o průměru 3 800 mm | Mitsubishi Ha-104 Ru, eighteen-cylinder air-cooled two-row radial engine rated at 1,874 hp at 2,450 rpm for take-off, driving a four-blade constant-speed propeller Type 4VE107 of 12ft 5,61in diameter. |
Objem palivových nádrží: Fuel Tank Capacity: | ? | ? |
Výkony: Performance: | ||
Maximální rychlost: Maximum Speed: | 570 km/h v 8500 m | 354.2 mph in 27887 ft |
Cestovní rychlost: Cruise Speed: | 400 km/h v 8000 m | 248.5 mph in 26247 ft |
Rychlost stoupání: Climb Rate: | 7,85 m/s | 1545.3 ft/min |
Čas výstupu na výšku: Time to Climb to: | 17,0 min do 8000 m | 17,0 min to 26247 ft |
Operační dostup: Service Ceiling: | 12000 m | 39370 ft |
Dolet: Range: | 7800 km | 4846.7 mi |
Maximální dolet: Maximum Range: | 8300 km | 5157.4 mi |
Výzbroj: Armament: | 1x pohyblivý dálkově ovládaný kulomet Ho-103 ráže 12,7 mm v ocasním střelišti, 500 nábojů. Pumový náklad: 500 - 1 000 kg pum. | One remotely-controlled 0.5 inch Ho-103 in the tail turret, 500 rounds. Bomb load: Up to 2,205 lb bombs (four 551 lb or two 1,102 lb or nine 220 lb bombs). |
Uživatelské státy: User States: | | |
Poznámka: Note: | Původní požadavek z roku 1939 byl na dálkový průzkumný letoun, který by prováděl průzkoumné lety až u jezera Bajkal, letoun měl vzlétat z Mandžuska. Prototypy byly poháněny motory Micubiši Ha-211-I a turbokompresorovými Ha-211 Ru. Spojenci přidělili tomuto letounu kódové jméno Patsy. | Twin-engined high-altitude long-range reconnaissance-bomber. Though already conceived in 1939 as a long-range reconnaissance aircraft capable of reaching west of Lake Baikal when operating from bases in Manchukuo. Prototypes were powered by the supercharged Mitsubishi Ha-211-I and turbocharged engine Mitsubishi Ha-211-I Ru. Allies codename "Patsy" |
Zdroje: Sources: | René J. Francillon Ph.D., Japanese Aircraft of the Pacific War, Naval Institute Press, Annapolis, Maryland, USA, Reprinted 1990, ISBN:0-87021-313-X Shigeru Nohara, The Xplanes of Imperial Japanese Army & Navy 1924-45 (Illustrated Warplane History 8), Green Arrow, Japan, 2000, ISBN:4-76633-292-X www.aviastar.org ww2drawings.jexiste.fr. http://www.airwar.ru/enc/spyww2/ki74.html archiv autora |