Megaopravy 07 Dálniční nadjezd

Autor: Z1 Televize 🕔︎︎ 👁︎ 14.817

Když je něco hodně velké a hodně rozbité je tu Sean Riley s televizním štábem, aby Vám ukázal, jak se to opravuje. Štvou Vás nekonečné opravy silničních mostů a dálničních nadjezdů? Nejste sami. Silničáři tvrdí, že to rychleji opravit nejde. Nevěřte jim! Výměna pětiproudové mostovky dálničního nadjezdu za 5 dní. Čtyři nadjezdy za měsíc. Dívejte se.

Reklama

Dálniční síť v USA je přetížená. Mezi nejhorší tahy patří dálnice č. 80 ze San Francisca do New York. Je to jeden z mála tahů přes Skalisté hory. Salt Lake City, které tvoří jednu z křižovatek, projede denně 112 000 aut.

Největší nebezpečí představují dálniční mosty. Protože se silnice v zimě solí, aby se udržely ve sjízdném stavu, jsou nosné železobetonové konstrukce narušené. Hustý provoz na nich je hra s časem o život. Mosty je nutné opravit, čím dříve, tím lépe. Jsou jich stovky.

Že je tato hrozba reálná, dokládá případ z 1. srpna 2007. Tehdy se za plného provozu zřítil most West Bridge na dálnici I-35 do řeky Mississippi. Zahynulo 13 lidí, raněných byly stovky. Kromě lidských obětí, způsobil pád mostu ekonomické ztráty ve výši 47,5 milionu EURo.

Frekventovanou dálnici č. 80 je nutné opravit co nejrychleji. Termín je šibeniční. Výměna mostovek 4 nadjezdů do měsíce. Každá má pět jízdních pruhů a hmotnost 1 100 000 kg. Přepravuje se v jednom kuse a v jednom kuse se ukládá na místo. To vyžaduje speciální vybavení.

Reklama

Celá deska se betonuje předem a zraje půl roku. Na speciálním přepravníku holandské firmy Mamoet je převáží na místo pokládky vzdálené 3 kilometry. Monstrum je tvořené čtyřmi soupravami po třech jednotkách. Má čtyři samostatné hnací jednotky a celkem 256 kol. Každou dvojici lze samostatně natočit a měnit světlou výšku podvozku. Celé to řídí jeden člověk pomocí kabelu ... "autíčko na dálkové ovládání" s nosností 1100 tun.

Při přepravě mostovky je nutné přejet mosty, které jsou stavěné na zatížení silničním provozem. Nikdo nepočítal, že po nich pojede další mostovka s hmotností přes 1000 tun. Vydrží? Samotná desky mostovky je choulostivá … může se zlomit vlastní váhou. Proto je nutné s ní manipulovat opatrně. Náhradní není. Její poškození a dlouhodobá uzávěrka dálnice by znamenaly dopravní kolaps. Ale na opravu je málo času … za pět dní musí být hotovo. Jde to. Vážně.




 

Přidejte se k nám

Věříme, že mezi Vámi jsou lidé s různými zájmy a zkušenostmi, kteří by mohli přispět svými znalostmi a nápady. Pokud máte rádi vojenskou historii a máte zkušenosti s historickým výzkumem, psaním článků, editací textů, moderováním, tvorbou obrázků, grafiky nebo videí, nebo prostě jen máte chuť se zapojit do našeho unikátního systému, můžete se k nám připojit a pomoci nám vytvářet obsah, který bude zajímavý a přínosný pro ostatní čtenáře.

Zjistit více