Mig-21MFN |
Číslo |
Zařazen |
Vyřazen |
Služba – od – do |
Kam. |
Poznámky |
2205 |
2.7.1975 upraven: prav. 5-9/99 |
7/2005 |
7/75-11/75 1. slp 11/75-1/76 4. slp 1/76-92 9. slp/ 9. sbolp 92-11/92 11. slp 4/93-11/93 82. sslt 11/93-12/94 4. sslt 1/95-00 42. slt 00-12/03 41. slt 12/03-7/05 211. tl |
š |
Vyroben 24. 6. 1975. Přelet do ČSSR 2. 7. 1975. Od 28. 7. 1975 u 1. slp v Českých Budějovicích. 20. 11. 1975 k 4. slp do Pardubic. 8. 1. 1976 k 9. slp do Bechyně. Zde 1984 SO v LOK. 1992 k 11. slp od 5. 11. 1992 na GO v LOK. Po jejím provedení k 82. sslt do Mošnova, poté 4. sslt v Přerově a Čáslavi. Od 1. 1. 1995 na 4. zSL v Čáslavi u 42. slt, od roku 2000 u 41. slt. V letech 1999-2000 modernizace avioniky na verzi „MFN.“ Od 12/03 u 211. tl v Čáslavi. 19. 6. 2005 ještě v OH. |
2500 |
2.7.1975 upraven: prav. 5-9/99 |
28. 5. 2005 |
7/75-11/75 1. slp 11/75-1/76 4. slp 1/76-4/93 9. slp/ 9. sbolp 4/93-9/93 82. sslt 9/93-95? LOZ Líně 95?-98 LZO 99-12/03 41. slt 12/03-5/05 211. tl |
š |
Vyroben 24. 6. 1975. Přelet do ČSSR 2. 7. 1975. Od 28. 7. 1975 u 1. slp v Českých Budějovicích. 20. 11. 1975 k 4. slp do Pardubic. 8. 1. 1976 k 9. slp do Bechyně. Zde 1984 SO v LOK. 4/93 přesun k 82. sslt do Mošnova, odtud 9/93 na uložení do Líní. Poté u LZO v Líních a Českých Budějovicích. Od 1999 u 41. slt v Čáslavi. 1999-00 modernizace avioniky na verzi „MFN.“ Od 10/2002 výroční zbarvení „45 let stíhacího letectva v Čáslavi“ spolu s tygřími pruhy na SOP, VOP a odtokové hraně křídel. Krátce předtím létal nějaký čas se stříbrnou přídí až po kabinu. Od 12/03 u 211. tl v Čáslavi. 28. 5. 2005 přelétl na uložení do Přerova. |
3008 |
2.7.1975 upraven: cca. do 4/99 |
10.10.2000 |
7/75-11/75 1. slp 11/75-1/76 4. slp 1/76-4/93 9. slp/ 9. sbolp 4/93-9/93 82. sslt -98 LZO 99-10/00 41. slt |
š |
Vyroben 25. 6. 1975. Přelet do ČSSR 2. 7. 1975. Od 28. 7. 1975 u 1. slp v Českých Budějovicích. 4. 12. 1975 k 9. slp do Bechyně. Zde 1984 SO v LOK. 4/93 přesun k 82. sslt do Mošnova, odtud 9/93 na uložení do Líní. Poté u LZO v Líních a Českých Budějovicích. Od 1999 u 41. slt v Čáslavi. 1999-00 modernizace avioniky na verzi „MFN.“ 10. 10. 2000 katastrofa u 4. zTL, 41. slt v Čáslavi, zahynul mjr. Zdeněk Svoboda. |
4003 |
17. 9. 1975 upraven: prav. 5/99-00 |
5/2005 |
9/75-11/75 1. slp 11/75-12/75 5. slp 12/75-4/93 9. slp/ 9. sbolp 4/93-9/93 82. sslt 9/93-00 LOZ Líně 00-12/03 41. slt 12/03-5/05 211. tl |
š |
Vyroben 29. 7. 1975. Přelet do ČSSR 17. 9. 1975 k 1. slp do Českých Budějovic. 12. 11. 1975 předán k 5. slp do Líní. 28. 12. 1975 přesun k 9. slp do Bechyně. Zde v roce 1984 SO v LOK. 4/93 přesun k 82. sslt do Mošnova. Odtud 9/93 na uložení do Líní. 2000 modernizace avioniky na verzi „MFN,“ poté u 41. slt v Čáslavi. Od 12/03 u 211. tl tamtéž. V květnu 2005 dostal výroční zbarvení k ukončení provozu „21“ a na celý trup siluetu Migu-21F-13. V této podobě již ale nevzlétl a zůstal jako památník v Čáslavi. |
4017 |
17.9.1975 upraven: cca. do 4/99 |
1-5/2005 |
9/75-5/88 1. slp 5/88-4/93 9. slp/ 9. sbolp 4/93-9/93 82. sslt 9/93-99/00 LOZ Líně 99/00-12/03 41. slt 12/03-1-5/05 211. tl |
š |
Vyroben 29. 8. 1975. Přelet do ČSSR 17. 9. 1975 k 1. slp do Českých Budějovic. Zde provedena v roce 1984 SO v LOK. 27. 5. 1988 předán k 9. slp do Bechyně. 4/93 předán k 82. sslt do Mošnova. 9/93 na uložení do Líní. Od 1999 u 41. slt v Čáslavi. 1999-00 modernizace avioniky na verzi „MFN,“ poté u 41. slt v Čáslavi. Od 12/03 u 211. tl tamtéž. 21. 5. 2005 již odstaven. Po zemi do Přerova. |
4127 |
17.9.1975 upraven: Prototypová zástavba od konce roku 1998. Zálet 19. 2. 1999 – F. Hlavnička. |
10.10.2000 |
9/75-6/89 1. slp 6/89-5/91 8. slp 5/91-9/93 82. sslt 4/94-12/94 4. sslt 1/95-99 42. slt 99-10/00 41. slt |
š |
Vyroben 1. 8. 1975. Přelet do ČSSR 17. 9. 1975 k 1. slp do Českých Budějovic. 6/89 předán k 8. slp do Brna. 5/1991 přesun k 82. sslt do Mošnova. Zde 6/1991 poškozen podvozek při přistání, opraven. 9/93 do LOK na GO. 28. 3. 1994 zálet po GO, 29. 4. 1994 předán 4. sslt do Přerova. Od 1/95 ve stavu 42. slt v Čáslavi. V roce 1999 k 41. slt, modernizace avioniky na verzi „MFN.“ Katastrofa dne 10. 10. 2000 u 4. zTL, 41. slt v Čáslavi. Zahynul mjr. Ivan Indrák. |
4175 |
17.9.1975 upraven: prav. 5-9/99 |
12. 7. 2005 |
9/75-5/88 1. slp 5/88-4/93 9. slp/ 9. sbolp 4/93-11/93 82. sslt 11/93-12/94 4. sslt 1/95-99 42. slt 00-12/03 41. slt 12/03-7/05 211. tl |
š |
Vyroben 29. 8. 1975. Přelet do ČSSR 17. 9. 1975 k 1. slp do Českých Budějovic. 5/1988 předán k 9. slp do Bechyně. 10. 4. 1992 na GO do LOK. 22. 4. 1993 dokončena GO, letoun předán k 4. sslt do Přerova. Od 1/95 u 42. slt v Čáslavi. 2000 u 41. slt v Čáslavi. 1999-00 modernizace avioniky na verzi „MFN.“ 12/03 ve stavu 211. tl v Čáslavi. 12. 7. 2005 odlétl na uložení do Přerova. |
4405 |
17.9.1975 upraven: Jako poslední letoun v roce 2000. |
12. 7. 2005 |
9/75-5-6/89 1. slp 5-6/89-5/91 8. slp 5/91-9-11/93 82.sslt 9-11/93-99/00 LOZ Líně 99/00-12/03 41. slt 12/03-7/05 211. tl |
š |
Vyroben 1. 8. 1975. 17. 9. 1975 předán k 1. slp v Českých Budějovicích. 5-6/89 předán k 8. slp do Brna. Od 5/91 u 82. sslt v Mošnově. 9-11/93 uložen v Líních. 1999-00 modernizace avioniky na verzi „MFN.“ Poté u 41. slt v Čáslavi. Od 12/03 u 211. tl tamtéž. 26. 6. 2005 ještě v OH. 12. 7. 2005 přelétl do LM Kbely s pplk. Liborem Štefánikem. Celkový nálet 1 431 hod. 40 min./ 2 232 přistání. |
5581 |
17.9.1975 upraven: prav. 5-9/99 |
12. 7. 2005 |
9/75-5-6/89 1. slp 5-6/89-5/91 8. slp 5/91-9/93 82. sslt 9/93-99/00 LOZ Líně 99/00-12/03 41. slt 12/03-7/05 211. tl |
š |
Vyroben 1. 8. 1975. Předán k 1. slp v Českých Budějovicích 17. 9. 1975. 5-6/89 předán k 8. slp do Brna. 5/91 k 82. sslt do Mošnova. 9/93 uložen v Líních. 1999-00 modernizace avioniky na verzi „MFN.“ Od 2000 u 41. slt v Čáslavi. Od 12/03 u 211. tl tamtéž. Po opravě v LOK nápis po obou stranách pod kabinou - „Poslední Mig-21 opravený v LOK.“ Od 2000 tygří pruhy na aerodynamických plůtcích na horních stranách křídel a na špičkách VOP, stejně jako č. 4127. 12. 7. 2005 přelétl na uložení do Přerova. |
5603 |
17.9.1975 upraven: cca. do 4/99 |
12. 7. 2005 |
9/75-5-6/89 1. slp 5-6/89-5/91 8. slp 5/91-11/93 82. sslt 11/93-12/94 4. sslt 1/95-99 42. slt 99/00-12/03 41. slt 12/03-7/05 211. tl |
š |
Vyroben 1. 9. 1975. Předán k 1. slp v Českých Budějovicích 17. 9. 1975. 5-6/89 předán k 8. slp do Brna. 5/91 k 82. sslt do Mošnova, poté 4. sslt Přerov a Čáslav. Od 1/95 u 42. slt v Čáslavi. Od 2000 u 41. slt tamtéž. Od 12/03 u 211. tl stále v Čáslavi. 1. 7. 2005 dostal v poslední směně OH nápisy na levou stranu přídě. 12. 7. 2005 přelétl na uložení do Přerova. |