Grand Chaco III

Autor: Martin Tomeš / Capssman 🕔︎︎ 👁︎ 24.081

Několik bokorysů letadel bojujících nad Gran Chacem stažených z Internetu

Paraguayan Fuerzas Aereas Nacionales

Reklama


Wibault 73C.1 stíhačka, Primera Escuadrilla de Caza, 2nd Lt. Juan Gonzales Doldan (nahore), Campo Grande, 1932; Potez 25A.2 průzkumný-bombardovací, 1932-35 (dole)


Ansaldo SVA-5

Vyrobne číslo 2, Paraguayan Fuerzas Aereas Nacionales, 1928-32. Tato SVA-5 byla pouzivana pro vycvik a zasobovanie do roku 1932, po predchozim sluzbe v Paraguajske obcanske valce 1922, kdyz jich bylo dodano pet kusu. Farebne scheme se skladalo z prirodneho dreva a farby kovu na kryte motoru. Smerove plochy nesly Paraguajske narodne farby. Narodne kokardy byna na stranach trupu a na ctyrech kridelnich pozicich. Seriove cislo bolo v cerne farbe.

Curtiss D-12 Falcon

Seriove číslo 17, Paraguayan Fuerzas Aereas Nacionales, Isla Poi & Nu-Guazu, 1933. Barevné schéma sestávalo z přírodní barvy hliníku s černým číslem 17 na bocích trupu. Směrové plochy nesly Paraguajské národní barvy (červená, bílá a modrá se žlutou hvězdou v bílé), kokardy v národních barvách byly na čtyřech křídelních pozicích.

Potez 25 TOE

Seriové číslo 13, Paraguayan Fuerzas Aereas Nacionales, poblíže Saavedra, 1933. Barevné schéma sestávalo z tmavě zelené (Dark Green closely matching FS34079) na celém povrchu s bílým číslem 13 na bocích trupu a na obou spodních částí dolních křídel. kryt motoru byl v barvě hliníku. Směrové plochy byly v národních barvách. Toto letadlo neslo neofiriální verzi paraguajských kokard (skládající se z rudé hvězdy na bílem disku se středobou modrou bez bíle vnější linky na čtyřech křídelních pozicích). Tento neobvyklý marking, byl aplikován v poli také na letadla sériových čísel 4 a 5.

Bolivian Cuerpo de Aviacion


Bombardovací/průzkumný, Cuerpo de Aviación Boliviano, Villa Montes, 1935: Curtiss Falcon

Reklama


Stíhačky, Cuerpo de Aviación Boliviano, 1930-35: Curtiss Hawk II (nahore); Vickers Type 143 Bolivian Scout (dole)

Airco DH9

Seriové číslo AM-1, Bolivian Cuerpo de Aviacion, 1928-29. Toto letadlo bylo provedeno v celohliníkové barvě Bolivijské národní znaky byly nesena na křídlech a bocích trupu. Směrová kormidla byla doplněna národními barvami na původně celočervenou pohyblivou část. Jméno letadla 'Coronel Salazar' a seriové číslo bylo v černém provedení.

Breguet 19 A2

Potosi, Bolivian Cuerpo de Aviacion, 1929-30. Toto letadlo bylo natřeno francouzskou tmavě zelenou (French Dark Green). Bolivijské národní znaky se sestávyly z kokard na čtyrech křídelních pozicích. Jméo letadla bylo na boku trupu v bílé barvě. Potosi pilotoval 18. ledna 1929 při bobardobacím náletu francouzský poradce Major Henri Lemaitre a jeho echanik Ernest Foucher.

Junkers K43h

Seriove číslo 104, Punta de Alas (Pointed Wing) Squadron, Bolivian Cuerpo de Aviacion, Villa Montes, 1934. Toto letadlo bylo natřelo zeleně (Mottled Dark or Rusty Green) na horních plochách a světle šedě, či světle modře na spodní straně křídel a trupu. Bolivijské národní znaky byly na křídlech a trupu a horní půli směrového kormidla. sériové číslo bylo černé.

Přidejte se k nám

Věříme, že mezi Vámi jsou lidé s různými zájmy a zkušenostmi, kteří by mohli přispět svými znalostmi a nápady. Pokud máte rádi vojenskou historii a máte zkušenosti s historickým výzkumem, psaním článků, editací textů, moderováním, tvorbou obrázků, grafiky nebo videí, nebo prostě jen máte chuť se zapojit do našeho unikátního systému, můžete se k nám připojit a pomoci nám vytvářet obsah, který bude zajímavý a přínosný pro ostatní čtenáře.

Zjistit více