MiG-21 / Ve znamení Delty / 2. část

Autor: Radim Špalek / Bery 🕔︎︎ 👁︎ 25.409
0604 17.2.1967 21.3.1991 2/67- 8. slp -3/91 1. lšp s 21. 3. 1991 přelétnut od 1. lšp z Přerova do Vodochod (pplk. Hlavnička). Při rozdělení ČSFR přidělen na Slovensko. Odsun vlakem na Sliač dne 9. 6. 1993.
0605 3.3.1967 21.3.1991 3/67- 8. slp -3/91 1. lšp s 21. 3. 1991 přelétnut od 1. lšp z Přerova do Vodochod. Při rozdělení ČSFR přidělen na Slovensko. Odsun vlakem na Sliač dne 25. 6. 1993.
0606 3.3.1967 27.3.1991 3/67- 8. slp -5/88 9. slp 5/88-5/89 4. slp 5/89-3/91 1. lšp s 27. 3. 1991 přelétnut od 1. lšp z Přerova do Vodochod (pilot Houška). Zde zlikvidován 26. 5. 1994.
0607 14.4.1967 1988 4/67- 4. slp 68- 9. slp 5. slp -88 9. slp s V letech 1968-69 v akrobatické skupině “Box” u 9. slp. Zrušen v Bechyni v roce 1988. Poté letiště aeroklubu Klatovy.
0608 5.4.1967 1988 4/67- 9. slp 5. slp -88 9. slp s Zrušen v roce 1988 u 9. slp.
0609 5.4.1967 21.3.1991 4/67- 9. slp -5/88 9. slp 5/88-6/89 4. slp 6/89-90 5. slp 90-3/91 1. lšp
foto
V letech 1968-69 v akrobatické skupině “Box” u 9. slp. 6/89 od 4. slp z Pardubic k 5. slp do Líní na zrušení, určen k prodeji. V roce 1991 u 1. lšp, odtud 21. 3. 1991 přelétnut do Vodochod. Po rozdělení ČSFR přidělen na Slovensko. Vlakem odsun na Sliač 25. 6. 1993.
0610 5.4.1967   4/67- 4. slp
9. slp- 5/88 5. slp 5/88- 4. slp

foto
V letech 1968-69 v akrobatické skupině “Box” u 9. slp.
0611 2.5.1967   5/67- 4. slp 5. slp 9. slp s foto  
0612 7.5.1967   5/67- 9. slp
foto
 
0613 7.5.1967   5/67- 9. slp
foto
7/1977 poškozen požárem letounu č. 0110 v Bechyni u 9. slp, opraven. U 9. slp ještě v roce 1988. Poté do LM Kbely.
0614 19.5.1967 27.3.1991 5/67- 4. slp 5. slp -3/91 1. lšp
foto
27. 3. 1991 přelétnut od 1. lšp z Přerova do Vodochod (pilot Pavlíček). Po rozdělení ČSFR přidělen na Slovensko. Odsun vlakem na Sliač 9. 6. 1993.
0615 3.6.1967 10/1983 6/67- 8. slp 9. slp s foto V roce 1983 použit u 9. slp jako pomůcka pro požární cvičení. 10/83 zrušen tamtéž.
0616 13.6.1967 15.4.1971 6/67- 8. slp 4. slp -4/71 11. slp s foto Havárie dne 15. 4. 1971 u 11. slp v Žatci. Pilot por. Ilja Sajdl.
0617 22.6.1967 21.3.1991 6/67- 8. slp 5. slp -3/91 1. lšp s foto 21. 3. 1991 přelétnut od 1. lšp z Přerova do Vodochod (pilot Horký). Po rozdělení ČSFR přidělen na Slovensko. Odsun vlakem na Sliač 9. 6. 1993.
0618 13.6.1967 21.5.1983 6/67- 8. slp 5-8/68- 47. pzlp 5-8/69- 1./4. slp -5/83 1. lšp s foto Katastrofa dne 21. 5. 1983 u 1. lšp v Přerově. Zahynul pilotní žák Abughrara (Libye).
0619 3.7.1967   7/67- 8. slp 5-8/68- 47. pzlp 5-8/69- 1./4. slp s foto Údajně později vystaven jako památník před LO Kbely.
0620 3.7.1967 1990 7/67- VSL s foto V roce 1990 zlikvidován v Prešově.
0701 19.10.1967 27.3.1991 10/67- 9. slp 5/88 5. slp -3/91 1. lšp
foto
27. 3. 1991 přelétnut od 1. lšp z Přerova do Vodochod (pilot Bury). Po rozdělení ČSFR přidělen na Slovensko. Odsun vlakem na Sliač 25. 6. 1993.
0702 3.7.1967   7/67- VSL
foto
 
0703 1.8.1967   8/67- 8. slp 5-8/68- 47. pzlp 5-8/69- 1./4. slp s foto  
0704 10.8.1967   8/67- 8. slp 5-8/68- 47. pzlp 5-8/69- 1./4. slp s foto V roce 1997 jako učební pomůcka VA Brno na letišti Brno-Slatina.
0705 14.9.1967 11.8.1970 9/67-8/70 9. slp s foto Havárie dne 11. 8. 1970 u 9. slp v Bechyni. Pilot mjr. František Říman.
0706 14. 9. 1967   9/67- 9. slp s foto  
0707 23.9.1967 1991 9/67- 8. slp 5-8/68- 47. pzlp 5-8/69- 1./4./5. slp -10/85 5. slp 10/85-5/89 4. slp 5/89-91 1. lšp s foto Poškozen 14. 7. 1990 u 1. lšp v Přerově. Přistání bez hlavního podvozku. Pilotní žák Guba (Maďarsko). Zrušen v Přerově v roce 1991. 12/92 tamtéž zlikvidován.
0708 6.10.1967 9.4.1979 10/67- 8. slp 5-8/68- 47. pzlp 5-8/69- 4. slp -4/79 9. slp s foto Havárie dne 9. 4. 1979 u 9. slp v Bechyni. Pilot por. Kurt Posselt.
0709 6.10.1967   10/67- 8. slp s foto  
0710 17.11.1967 27.3.1991 11/67- 9. slp 5/88-5/89 4. slp 5/89-3/91 1. lšp s foto 27. 3. 1991 přelétnut od 1. lšp z Přerova do Vodochod (pilot Sýkora). Po rozdělení ČSFR přidělen na Slovensko. Odsun vlakem na Sliač 25. 6. 1993.
0711 30.11.1967   11/67- 4. slp 5. slp s foto 8/1989 v muzeu v Hrabyni. Zde také v 1997. Poté byl prav. sešrotován.
0712 13.11.1967   11/67- 4. slp 5. slp 9. slp s foto  
0713 13.11.1967 26.1.1973 11/67- 4. slp -1/73 9. slp s foto Katastrofa dne 26. 1. 1973 u 9. slp v Bechyni. Zahynul mjr. Jaroslav Machovec.
0714 22.12.1967   12/67- VSL s foto V roce 1992 v dopravném muzeu v Prešově.
0801       s 24.3.-13.4.69 do Egypta přímo z výroby
0802       s 24.3.-13.4.69 do Egypta přímo z výroby
0803       s 24.3.-13.4.69 do Egypta přímo z výroby
0804       s 24.3.-13.4.69 do Egypta přímo z výroby
0805       s 24.3.-13.4.69 do Egypta přímo z výroby
0806       s 15.4.-3.6.69 do Egypta přímo z výroby
0807       s 15.4.-3.6.69 do Egypta přímo z výroby
0808       s 15.4.-3.6.69 do Egypta přímo z výroby
0809       s 15.4.-3.6.69 do Egypta přímo z výroby
0810       s 15.4.-3.6.69 do Egypta přímo z výroby
0811       s 15.4.-3.6.69 do Egypta přímo z výroby
0812       s 15.4.-3.6.69 do Egypta přímo z výroby
0813       s 15.4.-3.6.69 do Egypta přímo z výroby
0814       s 15.4.-3.6.69 do Egypta přímo z výroby
0815       s 15.4.-3.6.69 do Egypta přímo z výroby
0901       s 12.6.-31.7.69 do Egypta přímo z výroby
0902       s 12.6.-31.7.69 do Egypta přímo z výroby
0903 17.7.1969   7/69- 8. slp s foto Později pomůcka ve VLU Prešov. Zde ještě v roce 1993. V roce 1996 v Trenčíně, poté prav. sešrotován.
0904 15.7.1969   7/69- 9. slp s foto  
0905 8.8.1969 25.9.1990 8/69- VSL 5. slp -9/90 1. lšp s foto Zlikvidován v Prešově.
0906 19.9.1969 27.3.1991 9/69- 9. slp 5. slp -3/91 1. lšp s foto 27. 3. 1991 přelétnut od 1. lšp z Přerova do Vodochod. 12. 7. 1994 prodán LO Kbely. Odtud do Lafayette War Museum Orange ve Francii.
0907       s foto 4.9.-4.12.1969 do Egypta přímo z výroby
0908       s foto 4.9.-4.12.1969 do Egypta přímo z výroby
0909       s foto 4.9.-4.12.1969 do Egypta přímo z výroby
0910       s foto 4.9.-4.12.1969 do Egypta přímo z výroby
0911       s foto 4.9.-4.12.1969 do Egypta přímo z výroby

Přidejte se k nám

Věříme, že mezi Vámi jsou lidé s různými zájmy a zkušenostmi, kteří by mohli přispět svými znalostmi a nápady. Pokud máte rádi vojenskou historii a máte zkušenosti s historickým výzkumem, psaním článků, editací textů, moderováním, tvorbou obrázků, grafiky nebo videí, nebo prostě jen máte chuť se zapojit do našeho unikátního systému, můžete se k nám připojit a pomoci nám vytvářet obsah, který bude zajímavý a přínosný pro ostatní čtenáře.

Zjistit více