Emisní limity u vojenských vozidel

Diskuse

Věděl by někdo jak je to s emisními předpisy u vojenských vozidel? Při pročítání tohoto příspěvku forum.valka.cz mne zaujal fakt že nové Iveca pro AČR splňují pouze Euro 3. Pokud se ale nepletu, tak vozidla vyrobená v tomto roce již musí splňovat normu Euro 4 a od září 09 Euro 5. Mají vojenská vozidla v tomto nějakou vyjímku?
Docela bych to chápal při konstrukční složitosti a problematickém provozu systémů redukujících emise NOx.
URL : https://www.valka.cz/Emisni-limity-u-vojenskych-vozidel-t90627#338873 Verze : 0
No neviem ako v ČR ale napr. v SR platia pre vozidlá ozbrojených síl a zborov iné predpisy (alebo inak povedané neplatia pre nich normy a limity ktoré platia pre civilné vozidlá - je to uvedené aj v príslušných zákonných normách).
URL : https://www.valka.cz/Emisni-limity-u-vojenskych-vozidel-t90627#338888 Verze : 0
Ale pánové Vy chcete,aby vojenské vozidlo splnovalo EURO 4?Máte ponětí,co to znamená?Motor HDI s perfektní naftou a odpovídající ůdržbou...Opravdu chcete aby vojáci ve válce řešili přidávání aditivu do nafty a odešlý Snímač množství vzduchu?Auto má mít vyjímku a má být co nejjednodušší,sežrat co se najde,minimální ůdržbu a nejvyšší spolehlivost...Opravdu chcete,aby při ustřelení snímače tlaku nafty motor chcípl?Ještě by to chtělo přisávání močoviny kvůli katalyzátoru a případné ucpání a neschopnost motoru podat výkon..?možná by to chtělo podobné chytráky posadit do vozidla,když je pod palbou a vysvětovat jim,že se nemůže jet protože je motor v nouzovém režimu a potřebuje do servisu/nejlépe značkového/....Jak takovouhle kravinu můžete vůbec říci...Doufám ,že chytráci z generálního štábu tohle vemou v potaz....Ale oni nemusí,protože se pod palbu nedostanou...budou řešit,kdo má jakou nášivku na přilbě....
URL : https://www.valka.cz/Emisni-limity-u-vojenskych-vozidel-t90627#338897 Verze : 0

Citace - zelezny kriz :

Ale pánové....



Nič v zlom, ale nevšimol som si že by Jan M. bol viacero osôb.... Jeden nick znamená v 99,9% prípadoch jeden užívateľ....



Mimochodom - a čo ak armáda nakúpi vozidlá ktoré túto normu spĺňajú, pretože uvedomelý výrobca proste nič iné neponúka? To bude armáda meniť motory len aby neboli náhodou problémy, alebo zlepší starostlivosť o techniku? Myslím že stačí poriadna starostlivosť a pravidelný servis.
URL : https://www.valka.cz/Emisni-limity-u-vojenskych-vozidel-t90627#338903 Verze : 0
Pardon,že jsem dal množné číslo,ale měl jsem dojem,že byly 2 příspšvky...A jestli armáda nakoupí taková vozidla?Až bude válka ,odnesou to mladí kluci jako vždycky a páprdové ze štábů budou dělat statistiku ztrát...Ale co se týče továren,do Afriky a podobných teritorií,se dodávají automobily s výbavou,která splnuje normy tak před 20.lety...V těchto teritoriích se uplatní jen jednoduché konstrukce,tak jak o tom byla řeč...v tropickém klimatu ,ve vlhkosti a změnách teplot,které tam panují ,naše líné vymoženosti nefungují...A jestli to nějaká továrna nesplnuje,at si je nechá...at si jezdí s vozy s el.čerpadly paliva v nádrži a dováží super diesel od renomovovaných ropných společností z EVROPY...a vyškolené specialisty s sebou...A´t se poučí z minulé války...je důležité aby obyčejný nákladák opravil obyčejný vojenský seržant...Logistika je hlavně o tom a ne o tom,jak generálům zajistit klimatizovaný štáb....Je možná moderní doba,ale nákladák plní obdobný ůčel jako OPEL BLITZ...
URL : https://www.valka.cz/Emisni-limity-u-vojenskych-vozidel-t90627#338910 Verze : 0
Pro ZK: Moje otázka směřovala spíše do oblasti legislativy, netrvdil jsem že bych si přál vojenská auta vybavená redukcí emisí.
Systémy common rail se snad již armádách běžně používají, předpokládám, že náležitě uzpůsobené bojovým podmínkám. Ustřelené čidlo čehokoliv může být přece zdvojené, snímanou veličinu lze také odvodit z jiné. Popřípadě software řídících jednotek může obsahovat náhradní algoritmy, pro případ výpadku některého snímače. Z osobní zkušenosti si dovolím tvdit, že palivová soustava u dnešních vozidel je lépe konstrukčně vyřešená než tomu bylo u těch dříve vyrobených. Na druhou stranu je méně blbovzdorná proti neodborným opravám a údržbě.
URL : https://www.valka.cz/Emisni-limity-u-vojenskych-vozidel-t90627#338927 Verze : 0
Jestli opravdu věříte tomu,že je lišta se vstřikovači,el ovládanými se zdvojenými čidly,snímači,natáčeným turbem,chladičem stlačeného vzduchu a např.EGR ventilem lepší a bezpečnšjší než klasické mechanické čerpadlo se vstříkovacími trubkami s JEDNOU STOP cívkou ,tak jste velký optimista...Stačí se zeptat majitelů starších motorů HDI /peugeot,renault/,atd. nebo majitelů starších motorů Peugeot /1,9d,nebo VW 1,9 td,atd./ na náročnost oprav a hlavně nákladů,což sice armádu netrápí,ale ta spolehlivost...A co je nejhorší-dostupnost kvalitního paliva....I když bude celý motor opancéřovaný,musíte do něho na lít špičkovou naftu...A například v poušti,víte jaká bude muset být filtrace/myslím nafty/?Jak často obsluha bude muset filtry měnit nebo čistit....?Mě to připadá,že naše generalita/evropská/ dělá stejné chyby a nepoučila se z minulé války....plánuje vše za ideálních podmínek....budeme mít vše,palivo,servisy,vyškolený personál,dobré počasí,dobré vojáky a ochotné obyvatelstvo/okupované/...Až se první arab naučí přeřezávat naftové trubky v PVC a zneschopní celý stroj bude pozdě....Budou tam vozit staré vozy V3S....
URL : https://www.valka.cz/Emisni-limity-u-vojenskych-vozidel-t90627#339018 Verze : 0
Je zaujímavé že ti neschopní arabovia s úspechom používajú napr. Tatry 816 (teraz značené ako T-815-6) s automatickými prevodovkami a vodou chladenými motormi v púšti....


Ale inak v armáde sa teraz v nových vozidlách používajú najčastejšie motory s limitmi EURO 3 (aspoň v OS SR u Tatier a Aktisov, nemám u seba teraz podklady aké limity spĺňal testovaný MAN).


Čo sa týka nafty tak pre štáty NATO platí jedna spoločná norma (jednotné palivo) ktoré jednoznačne definuje akú naftu je možné používať a k tomu sú zabezpečené aj potrebné zdroje v priestore operácie. Aj logistické jednotky ktoré vykonávajú zásobovanie palivom musia predtým ako použijú palivo z neznámych zdrojov vykonať analýzu a až na jej základe môžu palivo používať.
URL : https://www.valka.cz/Emisni-limity-u-vojenskych-vozidel-t90627#339030 Verze : 0
Automatické převodovce je to fuk,pokud nemá řídící jednotku a nevím v čem je problém u vodou chlazených motorů..Ale můj názor je,že tam kde to není vysloveně třeba/zbranové systémy,navigace atd./se mají používat systémy co nejjednodušší a nejlépe vícepalivové...Což je samozřejmě u námi sporných zařízení vyloučeno...Nedej bože,aby u vojenského vozidla při ůniku odešla řídící jednotka,která například u motorů HDI je jen a pouze z důvodu řízení motoru,popř.převodovky,neboť tento motor byl konstruován z ekologických důvodů,/samozřejmě má i jiné výhody/ což si myslím,že u válečných vozidel je až ten poslední aspekt...Možná by stálo za ůvahu ekologicky zkultivovat i tanky,které při ukázkách na vojenských dnech nadměrně kouří...Jinak představa,že nato má svoje normy,je krásná...ty vymyslí každý průměrný byrokrat...Ale zajistit to normované palivo v případě válečného komfliktu je již věc druhá...Nedejbože,aby NATO bylo vystaveno jakékoliv pořádné zkoušce...Hodně ůředníků....málo bojovníků..
URL : https://www.valka.cz/Emisni-limity-u-vojenskych-vozidel-t90627#339037 Verze : 0
Zajímavý názor že Opel Blitz (který je to název řady) byl vojenské auto a je použit jako vzor Smile Shodou okolností právě vozy opel Blitz byly civilní nákladní auta pro silnice, pouze verze )vyrobená v menším počtu s přídomkem A měla náhon na všechna 4 kola, je to asi jako za vzor vojenského auta dávat třeba Avii 30. Ono to že motor má elektronické řízení není problém, ta elektronika neřeší jen emise, ale i třeba spotřebu (tedy dojezd) to aby motor pracoval pokud možno v optimálním režimu a další věci. Takže váš názor je sice zajímavý, ale nikoli příliš podložený. Když půjdeme dle vašeho názoru, je nesmysl naftový motor, karburátor spraví i vojcl, na rozdíl od čerpadla, a možná by byla nejlepší mula, ta nemá problémy s PHM a nemusí se opravovat (oprava je výměnou kus za kus). Nějak mi to připomíná hlasy jak je zbytečné letectvo, tanky a podobně.
Jo a mimochodem pro vaši informaci, dlouhé u na začátku slova se píše vždy s čárkou, najdete ho na klávesnici vpravo na vaším oblíbeným ů
URL : https://www.valka.cz/Emisni-limity-u-vojenskych-vozidel-t90627#339049 Verze : 0
Myslím že na původní otázku odpověděl buko, ano armádní vozidla mají jiné předpisy než běžná silniční vozidla. Limity EURO se myslím vztahují pouze na silniční vozidla, tedy nikoli třeba na vozidla která se nepohybují po komunikacích (různé stavební, dobývací a zemědělské stroje), ale pouze v daném prostoru (třeba doly, lomy, pole) Ta pak pro vjezd na silnici musí mít povolení, nebo se přepravují jinak.
URL : https://www.valka.cz/Emisni-limity-u-vojenskych-vozidel-t90627#339051 Verze : 0
Vážený pane vševědoucí,o tom ú jsem již něco slyšel,ale splývá mi to,špatně jej vidím...A Opel Blitz,to byla jen nadsázka a co se týče muly,kolikrát pomůže víc,než vámi protěžovaný nákladní vůz NATO..Je vidět,že jste vůbec nepochopil o co mi šlo..Šlo mi o válečný konflikt a ne o cvičení na které jste jistě zvyklý...A nesmysly s karburátorem vy právějte doma dětem..Vstřikovací mechanické čerpadlo/pokud se do něho nedostane voda,nebo nečistoty/ přežije celou životnost motoru a nikdo jej nemusí opravovat...a ta slavná spotřeba,možná si jí měříte u své octavie,ale ten rozdíl není nijak velký.Ale přeci tady jde o spolehlivost...to Vám neříká nic?A nevím co sem pletete Avii 30..Prostě mírový vojáci s poprsím plným plechových cetek za splněné ůkoly v boji s papírovým nepřítelem na mapě,u těch jsou tyto věci pod jejich rozlišovací schopnost..
URL : https://www.valka.cz/Emisni-limity-u-vojenskych-vozidel-t90627#339093 Verze : 0
Obávám se, že jste vůbec nepochopil o co šlo autorovi dotazu a místo toho zafungoval samonasírací efekt. Velice doporučuji vychladnout.
URL : https://www.valka.cz/Emisni-limity-u-vojenskych-vozidel-t90627#339094 Verze : 0
Zrovna jsem vylezl z páry,ale jsem teď v zimě...takže se to vyrovnalo...
URL : https://www.valka.cz/Emisni-limity-u-vojenskych-vozidel-t90627#339117 Verze : 0
vážený pane nevědoucí, pokud používáte nadsázku, pak byste srovnání silničního vozu jako je vámi jmenovaný Opel Blitz se stejným silničním vozem měl celkem snadno pochopit. Navíc právě Opel oplýval oním karburátorem (nikoli vstřikovacím čerpadlem) a byl na benzín a nikoli na naftu. Dokonce byl na kvalitní benzin na rozdíl třeba od strojů například sovětských, takže ta vaše nadsázka je dost vedle.
A opravdu od začátku se kolega ptal na to, zda vojenská vozidla musí splňovat stejné limity jako běžná civilní, nebo zda mají udělenu vyjímku. To co jste si do toho vložil vy a nad čím tady rozumujete je něco dost jiného a je vaší věcí že se dokážete sám rozčílit.
URL : https://www.valka.cz/Emisni-limity-u-vojenskych-vozidel-t90627#339119 Verze : 0
Našťastie PV3S sa za chvíľu rozpadnú (naviac ich údržba stojí podstatne viac peňazí ako údržba moderných vozidiel, rovnako v súčasnej dobe je nezanedbateľná položka rozpočtu aj náklady na PHM), takže debata bude za chvíľu už len v rovine akademickej... Proste tie blbuvzdorné autá sa už nebudú používať a vozidlá s motormi precpanými elektronikou a samodiagnostikou budú v bežnom používaní aj našich ozbrojených síl.
URL : https://www.valka.cz/Emisni-limity-u-vojenskych-vozidel-t90627#339129 Verze : 0
Já nevědoucí jsem dokonce věděl,že je to benzíňák,dokonce jsem v něm i jel,ale mé srovnání spočívalo v tom,že dnešní nákladní vozy vykonávají obdobnou službu jako on,akorát dnes mají všechny 4krát 4...Což je v dnešní době samozřejmostí i u vozů,které terén ani nevidělo..Já jsem si do toho vložil jen to,že na rozdíl asi od mnoha jiných lidí předpokládám,že vojenská vozidla se vyrábějí za tím ůčelem,že budou použita v případě války...Já bych jim odpustil,kdyby čoudili víc než civilní vozy /vlastně jsem v tom smradu prožil většinu života/ s tím ,že to má opodstatnění...Jako mi vůbec nevadí,když mi nad hlavou létají stíhačky a trénují nad barákem..Protože na rozdíl od mnoha jiných lidí vím,že se to někde naučit musí a nemohou za to,že jsme tak mrňavý....A jelikož se tím zabývám,vím jak je tento systém háklivý na palivo a servis...A když jsem viděl v Lešanech na předvádění novou Tatru s motorem Renault...jestli to byla konečná verze nevím.. měl jsem chuť na uzla...Renault to je vždy problém...A jestli specifikace Nato je taková,nedivím se, že vybrali Renault...Ale důležité pro mne bylo,že motor používá systém HDI...Doufám aspoň,že motor nemá rozvodový řemen...jestli ano,budu zvažovat podat trestní oznámení na známeho pachatele...za sabotáž ve prospěch nepřítele...Věřte tomu,že rusové by takový blbci nebyli..Ti mají obslužnou techniku třeba i 70 let starou/vylepšenou/,protože ví,že to co funguje a má neustále stejné zadání,stačí jen vylepšovat....
URL : https://www.valka.cz/Emisni-limity-u-vojenskych-vozidel-t90627#339133 Verze : 0
Mnoho štěstí..../buko/..I mně je jasné,že je třeba nové vozy,ale jde o úhel pohledu,Samodiagnostika je ůžasná v případě,že ji umíte vyvolat,a když i dokonce umíte a máte na to čas,tak je potřeba mít sebou mobilní sklad el.dílů...Kéž bude profi armáda na to myslet...
URL : https://www.valka.cz/Emisni-limity-u-vojenskych-vozidel-t90627#339134 Verze : 0
Hlavní problém je že diskutujete o něčem jiném než je dotaz (od počátku) takže to zda se používá motor starý či nový jste si sem dosadil vy, nikoli původní tazatel.
To že vaše logika pokulhává je pak už věc jiná. Ono i u těch stíhaček nad vaším domem (moc vás asi vzhledem k počtu rušit nemohou Smile )jde dnes více než o výkony právě o tu elektroniku, která umožní opravit často i věci které by se poškodili až třeba zítra /možná v boji/. Právě váš názor, na který máte právo, je ukázkou nesmyslného zevšeobecňování. Na příkladech starých francouzských osobáků se snažíte dokázat, že moderní vojenský náklaďák by měl být ve stylu let padesátých. Realita je jiná, právě ta logistika si žádá moderní řešení, ono je lepší vyměnit díl dříve než se rozsype, prostě proto že ho něco odhalí jako potenciální riziko, než ve starém keplu riskovat životy lidí. Pokud se bavíme o technické stránce opíráte svá tvrzení pouze o pocity, nikoli o realitu, zkuste si najít třeba statistiku poruch starých "spolehlivých" jednoduchých aut a aut dnešních, asi budete překvapen. Ty staré "spolehlivé" jsem měl tu pochybnou čest na vojně poznat, to že se po jednom výjezdu na cvičení stahovala technika do kasáren déle než cvičení trvalo je bohužel fakt, ony ty staré stroje byly stejně poruchové (mnohé poruchovější) než nové a to jsem zažil ještě opravdovou armádu nikoli ten pozdější operetní spolek pod velením praštěného kulisáka.
URL : https://www.valka.cz/Emisni-limity-u-vojenskych-vozidel-t90627#339135 Verze : 0
Nevím,kde jste k tomu přišel,ale já nemluvím o nějakých sráčích ze 70let..V3S jsem uváděl jako příklad .A jestli srovnáváte stíhačku s náklaďákem,je to vaše věc....Je neměnná poučka,to co tam není,se nemůže pokazit..A to ,že se stahovala technika ,to máte pravdu,ale ve velké většinou to bylo bordelem v armádě a místo oprav kvalifikovaných lidí,se opravovalo štětkou a tunami barev...ale já přeci nemluvím o GM s jinou kabinou a motorem tatra/V3S/,která pochází z 30.let...Mluvím o motorových konstrukcích 80-90 let...Co Vám umožní elektronika u motoru vyměnit dřív,než se to rozsype?jen to,co by tam být nemuselo-tlakové čerpadlo,el.vstřikovače,snímače všech typů a druhů,el.podávací čerpadlo atd.a má jednu výhodu..při jiných hodnotách mimo rozsah buĎ omezí,nebo dokonce vyřadí motor kvůli nebezpečí jeho poškození..Samozřejmě u některých snímačů nahradí signál průměrnou hodnotou...Ale jde o to,že ona informuje pouze sama o sobě.Mimo ŘJ,která na sebe nežaluje...U ostatních věcí ano,ale o tom já nemluvím..Takže když vám ustřelí,nebo střepina miny urazí svazek drátů,elektronika Vám to oznámí,ale je Vám to prd platné,protože buď již stojíte,nebo za chvíli budete...A o tom já se celou dobu bavím...Že je něco jiného spolehlivost na dálnici v míru a něco jiného je spolehlivost v minovém poli...
URL : https://www.valka.cz/Emisni-limity-u-vojenskych-vozidel-t90627#339149 Verze : 0
obávám se že nějak netušíte co sám píšete, jednu chvíli horujete pro staré konstrukce ze třicátých let (opel blitz) teď zase o konstrukcích z let 80-90 (to už se elektronika běžně využívala). Pokud jde o opravy v armádě, nevím co znáte vy, ale já "opravy štětkou" nezažil. Prakticky všichni lidi co sloužili na TOP byli lidi co se v civilu živili obdobnou činností. Takže tímhle to rozhodně nebylo. To o čem mluvíte je v podstatě jen to že máte pocit že elektronice nerozumíte a tedy nevěříte, to je sice problém, ale nikoli argument. Pokud dokážete doložit že to co tvrdíte je pravda (nikoli tím že to co není se nepokazí) udělejte to. Stejně jako v letadle je řídící jednotka schopná i vlastní diagnostiky. Stejně tak i zde umožňuje diagnostika zjištění poruchy v době kdy ještě není fatální, ne vždy, ale docela často. To že vy tomu nevěříte je spíš váš problém
Navíc to pořád neřeší že píšete o něčem jiném než byla diskuze.
URL : https://www.valka.cz/Emisni-limity-u-vojenskych-vozidel-t90627#339151 Verze : 0
Vy vůbec nevíte,co to je příklad a nadsázka a točíte se pořád dokola..Vážený pane..já mluvím o dieselovém motoru bud´ s klasickým dieselovým vstřikováním a naopak o motoru se systémem vstřikování HDI...žádné stíhačky,žádná letadla..Máte to pomotané...Mluvím o elektronice u motorů......Ani netvrdím,že elektronice rozumím...pouze opravuji auta s obojím vstřikování,m...NIC Víc a nic míň..A nechtěl bych sedět ve voze s tímto el.systémem vstřikování v boji.Z něho na rozdíl od letadla se nemůžete vystřelit......
URL : https://www.valka.cz/Emisni-limity-u-vojenskych-vozidel-t90627#339159 Verze : 0
To zelezny kriz: Vstupní otázka uživatele Jan M. zněla: Věděl by někdo jak je to s emisními předpisy u vojenských vozidel?
Na tuto otázku odpověděl uživatel/moderátor buko1 hned v následujícím příspěvku tím, že konstatoval, že na Slovensku i v ČR mají vozidla ozbrojených sil a sborů výjimku ze zákona (upravujícího podmínky provozu na silničních komunikacích).


Další Vaše příspěvky jsou tedy mimo zadání, de facto bezpředmětné a vzhledem k tomu, že hned první Váš příspěvek v tomto tématu obsahuje osobní invektivu, je nutno jej považovat nejen za bezpředmětný, ale z pohledu pravidel diskuse na fóru za nevhodný...
Vzhledem k tomu, že používáte nemístné a zavádějící příklady a nesrozumitelná přirovnání, např. řešíte spolehlivost (vozidla) na dálnici v míru a porovnáváte ji se spolehlivostí téhož vozidla na minovém poli, nedivte se tomu, že Vaše výroky, kromě toho že jsou mimo téma a bezpředmětné, musíme považovat za zmatečné.


Doporučuji Vám, dále nepoužívejte osobní invektivy, porušujete pravidla, ukončete tuto diskusi, neboť ji zavádíte vědomě či mimoděk mimo původní téma.
URL : https://www.valka.cz/Emisni-limity-u-vojenskych-vozidel-t90627#339161 Verze : 0
Již končím,ale je zajímavé,že invektivy platí jen jedním směrem..Je vidět,že jsou lidé kteří to tady mají propachtované,a jejich názory jsou jako zákon války c.z....
URL : https://www.valka.cz/Emisni-limity-u-vojenskych-vozidel-t90627#339174 Verze : 0
Ohledně předpisu pro AČR - mrkněte sem - www.lexdata.cz - možná vám to napoví Wink


-> § 28 odst. 1 v návaznosti na § 1 odst. 3 vyhlášky
URL : https://www.valka.cz/Emisni-limity-u-vojenskych-vozidel-t90627#339175 Verze : 0
To zelezny kriz: Mýlíte se, nikdo vůči Vám nepoužil jediného křivého slova. Nikdo to tu nemá "propachtované", jak tvrdíte - to je opět Váš mylný dojem. "Zákony", tedy pravidla fóra a diskuse na něm, vznikly syntézou obecně velmi široce uznávaných a aplikovaných pravidel diskuse (na internetu) a pravidel samotného fóra, vzniklých z konsenzu uživatelů.
URL : https://www.valka.cz/Emisni-limity-u-vojenskych-vozidel-t90627#339177 Verze : 0
to gruppe.drei, bohužel tahle vyhláška to zcela neřeší, pouze říká že : "Provádění pravidelných technických prohlídek a měření emisí se vztahuje pouze na vojenská zabezpečovací vozidla" (tím jsou míněna vozidla " které je vyrobené a určené k výcviku a dopravnímu zabezpečení bojových úkolů v ozbrojených silách")
Odkaz je na vyhlášku 103/1995 kde se ale praví : "měřením obsahu oxidu uhelnatého a uhlovodíků a porovnání s hodnotami uvedenými výrobcem vozidla nebo výrobcem dodatečně namontovaného katalyzátoru" tedy nikoli zda má být splněna nějaká norma, ale že má být stav srovnán s údaji výrobce, u vznětových motorů dokonce ani to. Tolik paragraf 12, v následujícím je odkaz na přílohu 9 této vyhlášky, ale tu bohužel na servru nelze nalézt. Takže pokud to v příloze 9 není stanoveno nějak jinak, je pro dané vozidlo platné co určil výrobce, pokud se tento vzhledem k tomu že jde o armádní vozidlo, nebo proto že jde o vozidlo se starší homologací nedržel normy, je to dle jeho podmínek. Což neřeší zda armádní vozidla musí dodržovat nějakou normu. Je zde jasné že měření se podrobují pouze vojenská zabezpečovací vozidla. bojová a zvláštní vozidla kontrolou emisí neprochází a nevztahuje se na ně. Pokud se někomu povede získat přílohu č. 9 asi bude trochu jasněji i v těch "zabezpečovacích".
URL : https://www.valka.cz/Emisni-limity-u-vojenskych-vozidel-t90627#339192 Verze : 0
dovolím si připojit k tématu
hlavní příčinu vidím v tom, že armádní vozidla nepodléhají registraci a tedy se na ně emisní normy prostě nevztahují.
co se týče zmíněné normy EURO 3, tak zde bych viděl použití pouze proto, že výrobci motorů již staršími verzemi patrně nedisponují
(ačkoli i dnes - 2011 - si můžete objednat MB typ G s EURO 2, ovšem nikdo vám ho nepřihlásí )
ad redukce NOx, u motorů nákladních vozidel je již dlouhodobě řešena vstrikováním vodného roztoku močoviny do výfukového traktu, to je to, co se na ČS jmenuje Ad-Blue
URL : https://www.valka.cz/Emisni-limity-u-vojenskych-vozidel-t90627#395978 Verze : 0
Diskusní příspěvek Faktografický příspěvek
Přílohy

Přidejte se k nám

Věříme, že mezi Vámi jsou lidé s různými zájmy a zkušenostmi, kteří by mohli přispět svými znalostmi a nápady. Pokud máte rádi vojenskou historii a máte zkušenosti s historickým výzkumem, psaním článků, editací textů, moderováním, tvorbou obrázků, grafiky nebo videí, nebo prostě jen máte chuť se zapojit do našeho unikátního systému, můžete se k nám připojit a pomoci nám vytvářet obsah, který bude zajímavý a přínosný pro ostatní čtenáře.

Zjistit více