Vickers Wellington GR Mk.VIII

     
Název:
Name:
Vickers Type 429 Wellington GR Mk.VIII Vickers Type 429 Wellington GR Mk.VIII
Originální název:
Original Name:
Vickers Type 429 Wellington GR Mk.VIII
Kategorie:
Category:
protiponorkový/protilodní letoun aeroplane for anti-submarine/anti-ship warfare
Výrobce:
Producer:
DD.MM.1941-DD.MM.194R Vickers-Armstrongs (Aircraft) Ltd., Weybridge
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.1941-DD.MM.194R
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
394
První vzlet:
Maiden Flight:
DD.MM.RRRR
Osádka:
Crew:
5-6
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
jednoplošník monoplane
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické conventional
Podvozek:
Undercarriage:
zatahovací retractable
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola wheels
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
9579 kg 21118 lb
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
11703 kg 25800 lb
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
13608 kg 30000 lb
Rozpětí:
Wingspan:
26,26 m 86ft 2in
Délka:
Length:
19.69 m 64ft 7in
Výška:
Height:
5.38 m 17ft 8in
Plocha křídla:
Wing Area:
78.04 m2 840 ft2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
? kg/m2 ? lb/ft2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
pístový piston
Počet motorů:
Number of Engines:
2
Typ:
Type:
Bristol Pegasus XVIII o výkone 783 kW Bristol Pegasus XVIII, power 1050 hp
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
? ?
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
378.2 km/h v 0 m 235 mph in ? ft
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
231.7 km/h v ? m 144 mph in ? ft
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
? m/s ? ft/min
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
? min do ? m ? min to ? ft
Operační dostup:
Service Ceiling:
5791 m 19000 ft
Dolet:
Range:
2904.9 km 1805 mi
Maximální dolet:
Maximum Range:
4103.8 km 2550 mi
Výzbroj:
Armament:
2x 7,7mm kulmet Browning v přední věži Frazer-Nash FN.7A
2x 7,7mm kulomet Browning v zadní věži Frazer-Nash FN.7A


2x 160kg hlubinná puma nebo torpédo
2x .303 Browning machine gun in the Frazer-Nash FN.7A front turret
2x .303 Browning machine gun in the Frazer-Nash FN.7A rear turret


2x 420lb depth charge or torpedo
Uživatelské státy:
User States:
Poznámka:
Note:
- -
Zdroje:
Sources:
Ovčáčík, Michal and Susa, Karel. Vickers-Armstrongs Wellington Medium Bomber variants. Praha: 4+ Publications, 2003. ISBN 80-902559-7-3.
Andrews, C.F., Morgan, E.B. Vickers Aircraft since 1908. London:Putnam, 1988. ISBN 0 85177 815 1.
Delve, Ken. Vickers Armstrong Wellington. Ramsbury, Wiltshire, UK: The Crowood Press Ltd., 1998. ISBN 1-86126-109-8.
Hall, Alan W. Vickers Wellington, Warpaint Series No. 10. Husborne Crawley, Berfordshire: Hall Park Books Ltd., 1997.
www.britishaircraft.co.uk/aircraftpage.php?ID=57
http://en.wikipedia.org/wiki/Vickers_Wellington
http://www.airwar.ru/enc/bww2/welltn.html
URL : https://www.valka.cz/Vickers-Wellington-GR-Mk-VIII-t18055#66251 Verze : 0
Boli určené na protiponorkovú a protilodnú hliadkovú činnosť. Vznikli na báze Wellingtonu Mk.IC a ich pôvodné označenie znelo DWI Mk.III.
Špeciálna výbava zahrňovala vyhľadávací reflektor a radiolokáror ASV Mk.I alebo Mk.II.
Počiatočné skúšky prebiehali v roku 1941 s dvoma prototypmy. Prvým bol upravený Wellington DWI Mk.I (P9223), so zaťahovatelným, otočne umiestneným a dialkovo ovládaným reflektorom Leigh Light (vyžarujúcim svetlo zaostrené do úzkeho pruhu) na mieste podtrupovej streleckej veže. Druhým sa stal prestavaný Mk.IC (T2977), zo širokouhlým reflektorom Helmore Turbinlite v predku trupu. V oboch verziách boli reflektory napájané generátorom, poháňaným spalovacím motorom, umiestneným v trupe.

Sériové Mk.VIII (Vickers Type 429) začali zchádzať z výrobnej linky koncom roku 1941.
Závod vo Weybridge dodal celkovo 394 lietadiel (uvádza sa aj 397). Z tohoto počtu bolo 54 (58) kusov určených na nočné operácie, vybavených reflektorom Leigh Light a bez prednej streleckej veže, nahradenej priehladným vypuklým prekrytom priestoru operátora reflektoru. Bez reflektoru a so zvýšenou kapacitou palivových nádrží sa vyrobilo 49 strojov. Okrem prvých 65 vyrobených lietadiel mali všetky nasledujúce Mk.VIII upravenú bombovnicu tak, aby umožňovala nosiť dvojicu 18 palcových torpéd.

Prvou operačnou letkou RAF s Wellingtonmi GR Mk.VIII sa stala No 172. Sqn. Jej prvým úspechom za použitia reflektoru Leigh Light sa stalo potopenie nemeckej ponorky U-502 (Typ IX C) 6.7.1942 v Biskajskom zálive, západne od La Rochelle.
URL : https://www.valka.cz/Vickers-Wellington-GR-Mk-VIII-t18055#66253 Verze : 0
Wellington GR Mk.VIII s anténami radaru ASV na hřbetě a pod křídly, viditelným výstupkem světlometu Leigh za pumovnicí a přídí z verze Mk.I bez kulometu, ve které seděl operátor světlometu.


Zdroj:
http://www.airwar.ru/enc/bww2/welltn.html
Vickers Wellington GR Mk.VIII -


URL : https://www.valka.cz/Vickers-Wellington-GR-Mk-VIII-t18055#365325 Verze : 0
Diskusní příspěvek Faktografický příspěvek
Přílohy


Přidejte se k nám

Věříme, že mezi Vámi jsou lidé s různými zájmy a zkušenostmi, kteří by mohli přispět svými znalostmi a nápady. Pokud máte rádi vojenskou historii a máte zkušenosti s historickým výzkumem, psaním článků, editací textů, moderováním, tvorbou obrázků, grafiky nebo videí, nebo prostě jen máte chuť se zapojit do našeho unikátního systému, můžete se k nám připojit a pomoci nám vytvářet obsah, který bude zajímavý a přínosný pro ostatní čtenáře.

Zjistit více