Let L-410UVP-E20

     
Název:
Name:
Let L-410UVP-E20 Let L-410UVP-E20
Originální název:
Original Name:
Let L-410UVP-E20
Kategorie:
Category:
transportní letoun cargo aeroplane
Výrobce:
Producer:
DD.MM.2008-DD.MM.RRRR Aircraft Industries, a.s., Kunovice
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.2008-DD.MM.RRRR
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
2 (Slovensko / Slovakia)
3 (Bangladéš / Bangladesh)
15 (Rusko)
5 (Tunisko / Tunisia)
2 (Kazachstán / Kazakhstan)
První vzlet:
Maiden Flight:
16.11.2011 L-410UVP-E20 s motory GE Aviation H80 / L-410UVP-E20 with GE Aviation H80 engines
Osádka:
Crew:
2
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
jednoplošník monoplane
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické conventional
Podvozek:
Undercarriage:
zatahovací retractable
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola wheels
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
3725 kg 8212 lb
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
? kg ? lb
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
6600 kg 14551 lb
Rozpětí:
Wingspan:
19,98 m 65 ft 6 ⅝ in
Délka:
Length:
14,42 m 47 ft 3 ¾ in
Výška:
Height:
5,83 m 19 ft 1 ½ in
Plocha křídla:
Wing Area:
35,18 m2 378.67 ft2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
? kg/m2 ? lb/ft2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
turbovrtulový turboprop
Počet motorů:
Number of Engines:
2
Typ:
Type:
Walter M-601-E (560 kW) s vrtuľou Avia V510

alebo

GE Aviation H80-200 (597 kW) s päťlistou vrtuľou Avia Propeller AV 725 s priemerom 2,3 m
Walter M-601-E(560 kW) with propeller Avia V510

or

GE Aviation H80-200 (800 hp) with five-blade propeller Avia Propeller AV 725, diameter 90,5 in.
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
1300 kg (s nádržami na koncoch krídla) 2866 lb (with wing tips)
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
386 km/h v ? m 240 mph in ? ft
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
315 km/h v ? m 196 mph in ? ft
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
? m/s ? ft/min
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
? min do ? m ? min to ? ft
Operační dostup:
Service Ceiling:
4200 1) m 13780 1) ft
Dolet:
Range:
1040 km 646 mi
Maximální dolet:
Maximum Range:
1318 km 819 mi
Výzbroj:
Armament:
19 osôb alebo 1710 kg nákladu 19 passengers or 1710 kg cargo
Uživatelské státy:
User States:
1)





1)





Poznámka:
Note:
Max. cestovná rýchlosť s motorom H80 405 km/h, max. dolet 1500 km s rezervou paliva na 45 min.

Vytrvalost 5,1 h.

1) přestavba z L-410UVP-E
Max. cruise speed with engine H80 - 251.7 mph, max. range with fuel reserve for 45 min. - 932.1 mi.

Endurance 5,1 hrs.

1) rebuilt from L-410UVP-E
Zdroje:
Sources:
časopis Obrana 7/2010
Stolár, Michal J.: Turbolety v službách OS SR, Vzdušné sily Ozbrojených síl SR, Ročenka 2014, str. 16-20
issuu.com
URL : https://www.valka.cz/Let-L-410UVP-E20-t91488#368770 Verze : 0
L-410UVP-E20 - modernizácia lietadla L-410UVP-E3 s bezgenerálkovou prevádzkou. Umožňuje prepraviť 19 pasažierov. Lietadlá L-410UVP-E20 sú zaradené do výzbroje Vzdušných síl OS SR ako náhrada starších typov L-410.


Lietadlo ev. č. 2818 má zabudované koncovky pre sťahovanie záznamov FDR, CVR, digitálnu avioniku, TCAS a disponuje plnou zástavbou LCD a DVD. Podľa aktuálnej potreby prevádzkovateľa môžu byť sedačky nahradené servisnými stolíkmi, je možné inštalovať interiér pre VIP, alebo prvky pre verziu Para, Cargo atď.


www.mil.sk
www.let.cz
archív autora
URL : https://www.valka.cz/Let-L-410UVP-E20-t91488#341703 Verze : 1
Niekoľko snímkov z prezentácie lietadla pre Vzdušné sily OS SR (10.05.2007).


Zdroj: www.mil.sk
Let L-410UVP-E20 -


Let L-410UVP-E20 -


Let L-410UVP-E20 -


Let L-410UVP-E20 -


Let L-410UVP-E20 -


URL : https://www.valka.cz/Let-L-410UVP-E20-t91488#341704 Verze : 0
Lietadlo L410UVP-E20 bolo koncom apríla 2013 certifikované Európskou agentúrou pre bezpečnosť civilného letectva EASA na novú pohonnú jednotku typu GE H80-200 a vrtuľu Avia AV-725 (vychádzajúcu z doterajšej vrtule Avia V-510). Koncom augusta 2013 bol motor certifikovaný aj ruským leteckým úradom MAK. Motor H80 nahradí u vyrábaných lietadiel doterajší motor M601E.


Zdroj:
www.let.cz
URL : https://www.valka.cz/Let-L-410UVP-E20-t91488#497957 Verze : 0
V rokoch 2011-2015 bolo Vojenskému letectvu Ruskej federácie dodaných celkom 15 ks L-410UVP-E20, z toho posledné 4 v roku 2015 (minimálne tieto 4 majú motory GE Aviation H80-200). Posledné dodané lietadlá boli zaradené do služby u 390. samostatného zmiešaného leteckého pluku (390. OSAP) na letisku Kolcovo (Jekatěrinburg).


Zdroj: VANKA Pavel: Nové letouny pro Rusko v roce 2015; ATM 12/2015; ISSN-1802-4823
URL : https://www.valka.cz/Let-L-410UVP-E20-t91488#544017 Verze : 1
Let L-410UVP-E20 (M601E)


Posledním letounem Let L-410UVP-E20 s motory Walter M601E a vrtulemi Avia V510 je stroj výrobního čísla 2903. Stroj vyrobila společnost Aircraft Industries v Kunovicích pro Air Guyane Expres. Byl zalétán s poznávací značkou OK-JDB a současné době létá jako F-OIXT. K zákazníkovi odlétl z továrního letiště 10. Ledna 2014. Letoun je vybaven digitální avionikou, autopilotem a devatenáctimístná kabina je osazena demontovatelnou interiérovou sadou se sklopnými sedadly.


Zdroje:
upload.wikimedia.org
L+K 3 / 2014, Informujeme, ISSN 0024-1156
URL : https://www.valka.cz/Let-L-410UVP-E20-t91488#554893 Verze : 2
Let L-410UVP-E20 (H80)


Koncem roku 2013 proběhly v Nepálu zkoušky letounu Let L-410UVP-E20. Cílem celého tesového procesu bylo certifikovat tento typ s motory GE Aviation H80 pro provoz z vysoko položených malých letišť. Za tímto účelem byl vytvořen tzv. STOL manuál, podle kterého by měli starty a přistání na těchto specifických drahách probíhat. Zkoušek se proto také zúčastnili odborníci z nepálského leteckého úřadu (CAAN). Testovací stroj s poznávací značkou OK-LEK odstartoval z Kunovic 30. listopadu 2013 s osádkou ing. Petr Jarocký, Vladimír Flégr a Karel Zatloukal. Několik měřených vzletů a přistání se uskutečnilo na letišti Jomsom (2783 m n. m, 745 m délka dráhy). Jedno přistání a vzlet se uskutečnil i na letišti Lukla, které leží cca ve výšce 2770 m n. m. a má dráhu se sklonem 12 procent dlouhou necelých 500 m.

Letoun ve zkouškách uspěl a byl pro něj vydán typový certifikát pro provoz s cestujícími v Nepálu.

Do Nepálu byly následně dodány v letech 2014 až 2015 dva letouny L-410UVP-E20 určené pro společnost Goma Air. Ta je využívala pro transport turistů na vnitrostátních linkách a v Nepálu byly nasazeny na jednu z nejrizikovějších tras Káthmándú – Lukla. V březnu 2017 se Goma Air přejmenovala na Summit Air a v květnu 2017 ztratila jeden L-410UVP-E20 (9N-AKY) při nehodě. Druhý letoun (9N-AMH) byl zničen při nehodě v neděli 14. dubna 2019. Stroj společnosti Summit Air mířil z města Lukla do nepálské metropole Káthmándú, když při startu okolo deváté hodiny ranní místního času narazil do vedle stojící helikoptéry aerolinek Manang Air. Podle zástupce leteckých úřadů letoun dostal na rozjezdové dráze smyk. Po nárazu se oba stroje vzňaly.

Zdroje:
L+K 3 / 2014, Alber Orlita, Čtyřistadesítka v Nepálu, ISSN 0024-1156
zlin.idnes.cz
www.lidovky.cz

Let L-410UVP-E20 - (Ministerstvo zahraničních věcí ČR)

(Ministerstvo zahraničních věcí ČR)
Let L-410UVP-E20 - (Ministerstvo zahraničních věcí ČR)

(Ministerstvo zahraničních věcí ČR)
URL : https://www.valka.cz/Let-L-410UVP-E20-t91488#554985 Verze : 7
L-410UVP-E20D (2710) z výzbroje 242. transportní a speciální letky, září 2017. Po provedení generální opravy se do operačního provozu u 242. transportní a speciální letky v roce 2017 vrátily letouny evidenčních čísel 2601 (v květnu) a 2710 (v srpnu). Oba stroje původní verze L-410UVP-E byly v rámci opravy modifikovány na standard L-410UVP-E20D. Součástí konverze byla i instalace nového interiéru pro přepravu cestujících.
Let L-410UVP-E20 -


URL : https://www.valka.cz/Let-L-410UVP-E20-t91488#585003 Verze : 1
Na súkromnom letisku s meistnm názvom Volžanka (juhovýchodný okraj obce Jurjevskoje, Kalininský rajon Tverskej oblasti), na ľavom brehu rieky Volha prebiehajú testy plavákovej verzie lietadla L-410UVP-E20 s registračným číslom RF-67758.


Na základe dostupných informácií je plaváková verzia L-410UVP-E20 vyvíjaná na základe požiadavky Ministerstva obrany Ruskej federácie v Zvláštnej konštrukčnej kancelárii experimentálnych lietadiel Moskovského leteckého inštitútu (Отраслевое специальное конструкторское бюро экспериментального самолетостроения Московского авиационного института - ОСКБЭС МАИ). Je predpoklad že plaváková verzia lietadla bude súčasťou výstavy Hydroaviasalon 2018, ktorý sa začina 06.09.2018 v meste Gelendžike (Геленджике).


Prvé snímky plavákoveho L-410UVP-E20 boli získané v júli 2018 v dielňach spoločnosti UZGA Jekaterinburg (Уральский завод гражданской авиации - УЗГА). Rovnaké lietadlo bolo ešte predtým, začiatkom roku 2017 zachytené pri skúškach lyžového podvozku, realizovaného spoločnosťou PAO PO Strela z Orenburgu.




Zdroj: https://bmpd.livejournal.com/3329396.html
Евгений Лебедев

Let L-410UVP-E20 - L-410UVP-E20 s plavákovým podvozkom

L-410UVP-E20 s plavákovým podvozkom

Web autora : www.facebook.com/Turbolet.L410

Let L-410UVP-E20 - L-410UVP-E20 s plavákovým podvozkom

L-410UVP-E20 s plavákovým podvozkom

Web autora : https://russianplanes.net/id237363

URL : https://www.valka.cz/Let-L-410UVP-E20-t91488#607392 Verze : 1
V druhej polovivi októbra 2020 prevzala poľská Pohraničná stráž (Straż Graniczna) dvojicu lietadiel L-410UVP-E20. Tender na dodávku dvojice hliadkových lietadiel vyhrala spoločnosť Let Kunovice v roku 2018. Na kontrakte v hodnote 109,8 milióna zlotých sa okrem Letu podieľala aj nemecká spoločnosť Aerodata, ktorá dodala a inštalovala špeciálne hliadkové vybavenie. Proces odovzdania lietadiel bol ukončený k 09.11.2020. Lietadlá s domovskou základňou v Gdaňsku sú predurčené na plnenie hliadkových úloh nad námornou i pozemnou hranicou nielen v prospech Poľskej republiky, ale v prípade potreby aj v prospech EÚ v rámci organizácie FRONTEX.

Mimo dvojice pilotov tvorí posádku lietadla aj max. 5 operátorov prieskumného systému. Jeho hlavnou zložkou je 360° rádiolokátor Osprey 30 a elektrooptická a infračervená kamera MX-15. Prístrojové vybavenie umožňuje rádiolokačne zisťovať a identifikovať námorné, pozemné i vzdušné ciele a následne ich vizuálne zobraziť až na vzdialenosť 15 km. Na analýzu signálov z jednotlivých zariadení slúži systém Medusa. Komunikácia v reálnom čase (vrátane prenosu multimediálnych súborov - fotografií a videí snímaných prieskumnými prostriedkami) je zabezpečená satelitným komunikačným systémom.

Zdroj: www.strazgraniczna.pl
www.idnes.cz

Let L-410UVP-E20 - L-410UVP-E20, Straż Graniczna. Na lietadlách je ešte česká imatruikulácia,ktorú lietadlá nosili počas letových skúšok a preletu k odberateľovi.

L-410UVP-E20, Straż Graniczna. Na lietadlách je ešte česká imatruikulácia,ktorú lietadlá nosili počas letových skúšok a preletu k odberateľovi.
Let L-410UVP-E20 - L-410UVP-E20, Straż Graniczna. Na lietadlách je ešte česká imatruikulácia,ktorú lietadlá nosili počas letových skúšok a preletu k odberateľovi.

L-410UVP-E20, Straż Graniczna. Na lietadlách je ešte česká imatruikulácia,ktorú lietadlá nosili počas letových skúšok a preletu k odberateľovi.
Let L-410UVP-E20 - L-410UVP-E20, Straż Graniczna. Na lietadlách je ešte česká imatruikulácia,ktorú lietadlá nosili počas letových skúšok a preletu k odberateľovi.

L-410UVP-E20, Straż Graniczna. Na lietadlách je ešte česká imatruikulácia,ktorú lietadlá nosili počas letových skúšok a preletu k odberateľovi.
URL : https://www.valka.cz/Let-L-410UVP-E20-t91488#655199 Verze : 6
Diskusní příspěvek Faktografický příspěvek
Přílohy


Přidejte se k nám

Věříme, že mezi Vámi jsou lidé s různými zájmy a zkušenostmi, kteří by mohli přispět svými znalostmi a nápady. Pokud máte rádi vojenskou historii a máte zkušenosti s historickým výzkumem, psaním článků, editací textů, moderováním, tvorbou obrázků, grafiky nebo videí, nebo prostě jen máte chuť se zapojit do našeho unikátního systému, můžete se k nám připojit a pomoci nám vytvářet obsah, který bude zajímavý a přínosný pro ostatní čtenáře.

Zjistit více