Nakadžima E12N1 12-Ši

Nakajima E12N1 12-Shi / 中島 E12N1・12试 复座水上侦察机
     
Název:
Name:
Nakadžima E12N1 12-Ši Nakajima E12N1 12-Shi
Originální název:
Original Name:
12试复座水上侦察机 (E12N1)
Kategorie:
Category:
experimentální letoun experimental aeroplane
Výrobce:
Producer:
DD.MM.1938-DD.MM.1938 Nakajima Aircraft Company, Ltd., Ōta /
Období výroby:
Production Period:
DD.10.1937-DD.04.1938
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
2
První vzlet:
Maiden Flight:
DD.MM.RRRR
Osádka:
Crew:
2
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
jednoplošník monoplane
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické conventional
Podvozek:
Undercarriage:
pevný fixed
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
plováky floats
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
2100 kg 4630 lb
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
2850 kg 6283 lb
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
? kg ? lb
Rozpětí:
Wingspan:
13,000 m 42ft 7,81in
Délka:
Length:
10,500 m 34ft 5,38in
Výška:
Height:
3,500 m 11ft 5,8in
Plocha křídla:
Wing Area:
27,50 m2 296.01 ft2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
103,60 kg/m2 21.22 lb/ft2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
pístový piston
Počet motorů:
Number of Engines:
1
Typ:
Type:
Micubiši MK2A Zuisei 11 (Ha-31-11) vzduchem chlazený dvouhvězdicový čtrnáctiválec o vzletovém výkonu 644 kW (875 k) a 680 kW (925 k) v h= 1 800 m.
Vrtule dvoulistá s nastavitelným úhlem náběhu vrtulových listů o průměru 3 200 mm.
Mitsubishi MK2A Zuisei 11 (Ha-31-11) fourteen-cylinder air-cooled supercharged two-row radial engine rated at 863 hp for take-off and 912 hp at 5,900 ft,
driving a two-blade variable-pitch metal propeller of the diameter 10ft 6in.
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
? ?
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
361 km/h v 1900 m 224.3 mph in 6234 ft
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
277 km/h v 2000 m 172.1 mph in 6562 ft
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
? m/s ? ft/min
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
5,0 min do 3000 m 5,0 min to 9843 ft
Operační dostup:
Service Ceiling:
8100 m 26575 ft
Dolet:
Range:
920 km 571.7 mi
Maximální dolet:
Maximum Range:
1062 km 659.9 mi
Výzbroj:
Armament:
2x pevný kulomet Type 92 ráže 7,7 mm nad motorem
1x pohyblivý kulomet Type 92 ráže 7,7 na konci kabiny
Pumový náklad: 1x 250 kg nebo 2x 60 kg
Two fixed forward-firing 0.303 inch Type 92 machine-guns in the engine cowling and
one flexible rear-firing 0.303 inch Type 92 machine-gun in dorsal position.
Bomb load: one 551 lb bomb under the fuselage or two 132 lb bombs under the wings.
Uživatelské státy:
User States:
- -
Poznámka:
Note:
12试复座水上侦察机 - Experimentální námořní dvoumístný plovákový průzkumný letoun.


Letová vytrvalost: 3,75 h


Na jaře roku 1938 továrna Nakadžima práce na prototypech zastavila a není jisté zda byl letoun zalétán.
12试复座水上侦察机 - Navy Experimental 12-Shi Two-seat Reconnaissance Seaplane


Endurance: 3 hours 45 minutes
Zdroje:
Sources:
René J. Francillon Ph.D., Japanese Aircraft of the Pacific War, Naval Institute Press, Annapolis Maryland, Reprinted 1990, ISBN-0-87021-313-X
Tadeusz Januszewski a Kryzysztof Zalewski, Japońskie samoloty marynarski 1912-1945, díl 1., Lampart, rok 2000, ISBN: 83-86776-50-1
ja.wikipedia.org
archiv autora
URL : https://www.valka.cz/Nakadzima-E12N1-12-Si-t87394#324036 Verze : 0
Nakajima E12N1
12试复座水上侦察机 / - / dvoumístný plovákový průzkumný letoun 12-Shi


Historie:
V červnu roku 1937 se vedení společnosti Nakajima Hikoki Kabushiki Kaisha rozhodlo, že se přihlásí do soutěže námořního letectva v kategorii „Námořní dvoumístný plovákový letoun“. Technické specifikace 12-Shi požadovaly, mimo jiné, také možnost provádět také střemhlavé nálety.
Do soutěže se přihlásily ještě továrny Aichi a Kawanishi se svými projekty E12A1 a E12K1.
Konstrukční práce v továrně Nakajima řídil inženýr Shinroku Inoue, dva prototypy se začaly podle jeho projektu stavět od podzimu 1937.
Oba prototypy byly dokončeny následující rok koncem jara. Jednalo se o poměrně elegantní dolnoplošníky celokovové konstrukce. Křídla bylo možno složit dozadu, tím se zmenšila plocha pro hangárování na palubách válečných lodí. Kabiny byla pohodlná a měla osádce umožnit pohodlí během průzkumných letů. Inženýr Inoue se s požadavkem na střemhlavé bombardování vypořádal elegantně, puma o hmotnosti 250 kg byla zavěšena na výklopné vidlici, tím bylo zaručeno, že puma po svém dohození ve střemhlavém letu mine vrtuli, v těsné pumovnici pod trupem. Aerodynamický odpor vzduchu při střemhlavém letu měly zajistit plováky.
Nevím, zda byl letoun zalétán, továrna Nakajima celý projekt na jaře 1938 zastavila, poté, co námořní letectvo změnilo zadání - nově požadovalo tříčlennou osádku a zvětšení rozměrů. Nakajima již do této soutěže další letoun nepřihlásila.
Vítězem soutěže se nakonec stal letoun Aichi E13A1, který byl lepším od konkurenčního Kawanishi E13K1.
URL : https://www.valka.cz/Nakadzima-E12N1-12-Si-t87394#324044 Verze : 0
http://www.airwar.ru/enc/sww2/e12n.html

Nakadžima E12N1 12-Ši -


URL : https://www.valka.cz/Nakadzima-E12N1-12-Si-t87394#582997 Verze : 0
Diskusní příspěvek Faktografický příspěvek
Přílohy


Přidejte se k nám

Věříme, že mezi Vámi jsou lidé s různými zájmy a zkušenostmi, kteří by mohli přispět svými znalostmi a nápady. Pokud máte rádi vojenskou historii a máte zkušenosti s historickým výzkumem, psaním článků, editací textů, moderováním, tvorbou obrázků, grafiky nebo videí, nebo prostě jen máte chuť se zapojit do našeho unikátního systému, můžete se k nám připojit a pomoci nám vytvářet obsah, který bude zajímavý a přínosný pro ostatní čtenáře.

Zjistit více