Spojovací prapor vojskového letectva [1988-2015]

Signal Battalion of the Army Aviation Forces
Batallón de Transmisiones del Fuerzas Aeromóviles (BT FAMET)
     
Název:
Name:
Spojovací prapor vojskového letectva Signal Battalion of the Army Aviation Forces
Originální název:
Original Name:
Batallón de Transmisiones del Fuerzas Aeromóviles (BT FAMET)
Datum vzniku:
Raised/Formed:
15.06.1988
Předchůdce:
Predecessor:
- -
Datum zániku:
Disbanded:
01.01.2015
Nástupce:
Successor:
- -
Nadřízené velitelství:
Higher Command:
15.06.1988-01.01.2015 Vojskové letectvo
15.06.1988-01.01.2015 Army Aviation Forces
Dislokace:
Deployed:
15.06.1988-01.01.2015 Colmenar Viejo, základna Coronel Maté /

Velitel:
Commander:
15.06.1988-01.01.2015 ?, ? ( )
Podřízené jednotky:
Subordinated Units:


Poznámka:
Note:
- -
Zdroje:
Sources:
www.infanteria47.es
www.infanteria47.es
www.diadelasfuerzasarmadas.es
en.wikipedia.org
http://caballipedia.es/1988
www.ejercito.mde.es

URL : https://www.valka.cz/Spojovaci-prapor-vojskoveho-letectva-1988-2015-t85034#337845 Verze : 5
Prapor spojenia FAMET bol vytvorený po dlhom procese štúdia špecifických potrieb aeromobilných síl pozemnej armády.
Ako autor jednotky spojenia a jej prvý veliteľ jednotky sa stáva kapitán ženistov José Miguel Salas Salvatierra. Potrebnú podporu pre vytvorenie jednotky poskytli vzdušné sily.
Spočiatku prapor mal k dispozícii 4 kusy vybavenia AN/PRC-25. Jedno s týchto zariadení bolo umiestnené na kontrolnej veži Torre de Control (so zosilovačom), ďalší ako príjmač a vysielač ako záloha umiestnený na TWR. Pre ďalšie potreby ako manévre, cvičenia alebo iné potreby slúžili ďalšie 2 prenosné.
Od svojho príchodu do Sahary Capitán Salas cítil potrebu vozidla s ktorého by bolo možné riadiť helikoptéry, a tak spolu so spolupracovníkmi vytvorili prvé vozidlo špecifické pre FAMET, ktoré začali volať mobilná kontrolná veža (Torre de Control Móvil (TOMO)).
Prototyp realizoval svoju skúšku ohňom v rámci cvičenia "GALIA-V". Vozidlo umiestnené v priestore Los Cogorros udržiavalo spojenie s helikoptérami, s BAUX v Rascafría a s kontrolnou vežou na hlavnej základni v Colmenar Viejo.
V máji 1977 na základe rozkazu FAMET je vytvorená Jednotka služieb spojenia FAMET. 20.5.1977 sa označuje za dátum vzniku jednotky.
V novembri 1979 ako následok reorganizácie FAMET, jednotka dostáva označenie ako velenie spojenia FAMET. Toho istého roku jednotka dostáva 4 nové vozidlá Land-Rover na ktoré je namontovaná mobilná kontrolná veža TOMO.
Roku 1982 jednotka sa presúva do Valencie na základňu Bétera z dôvodou záplav a potreby riadenia záchranných prác, ktoré tu vykonávali jednotky FAMET.
V júni 1988 je vytvorený prapor spojenia FAMET ako dôsledok druhej reorganizácie aromobilných síl pozemnej armády FAMET a ako veliteľ je ustanovený major José Miguel Salas Salvatierra.
V druhej polovici toho istého roku sú praporu pridelené prvé 2 helikoptéry HU-10, s označením ET-247 a ET-252, tieto sú neskôr nahradené 6 kusmi HU-18. V máji 1994 je uskutočnená posledná výmena helikoptér ktoré v súčastnosti slúžia a to 5 kusov HU-10.
18.1.1989 prapor utrpel prvé straty, keď sa v zóne močiarov Santillana zrútila helikoptéra HU-10 s označením ET-252 a 2 členovia posádky zahynuli a zvyšok posádky bol ťažko zranený. 30.5.1989 bola otvorená budova praporu spojenia FAMET, krátko nato sa na ňu umiestnila pametná tabuľa príslušníkom zahynutím pri nešťastí.
Roku 1991 od 6.5 do 3.7 sa príslušníci praporu zúčastnili operácie v severnom Iraku v blízkosti Zakho a poskytovali tak podporu parašutistickej jednotke armády v rámci zoskupenia "Agrupación Alcalá" v rámci pomoci Kurdskému obyvateľstvu. Operácie sa zúčastnilo celkovo 20 príslušníkov praporu.
V polovici decembra 1991 prapor poskytol spojovaciu podporu v rámci "Operación Antártica 91/92". Úlohou jednotky bolo poskytovať denne spojenie s príslušníkmi na základni "Gabriel de Castilla" (Isla de Decepción) s okolitým svetom a ich rodinami.
Od mája 1997 prapor pôsobil v miestach pôsobnosti SPAHEL v Chorvátsku a a na tejto misií sa podieľalo celkovo 44 príslušníkov praporu.
Podobné úlohy plnili príslušníci praporu spojenia aj v iných lokalitách Balkánu ako je Kosovo alebo Bosna v rámci pôsobenia ozbrojených síl Španielskej armády.
Prapor je vybavovaný postupne prístrojmi spojenia základnej vzdušnej siete, ako aj systémamy G.C.A a systémami pre elektronický boj s helikoptérami, vozidlami veľkej mobility na ktorých podvozkoch sa inštalujú prostriedky spojenia. Prýchodom týchto nových prostriedkov prapor uskutočňuje veľký kvalitatívny skok, aby tak mohol plniť ešte efektívnejšie úlohy mu stanovené v rámci aeromobilných síl pozemnej armády.

Prapor spojenia sídli na základni Colmenar Viejo – Madrid a je súčasťou Aeromobilných síl pozemnej armády FAMET.


zdroj:
www.mde.es
www.ejercito.mde.es/organizacion
Ministerio de Defensa Espaňa

URL : https://www.valka.cz/Spojovaci-prapor-vojskoveho-letectva-1988-2015-t85034#313748 Verze : 1
Diskusní příspěvek Faktografický příspěvek
Přílohy

Přidejte se k nám

Věříme, že mezi Vámi jsou lidé s různými zájmy a zkušenostmi, kteří by mohli přispět svými znalostmi a nápady. Pokud máte rádi vojenskou historii a máte zkušenosti s historickým výzkumem, psaním článků, editací textů, moderováním, tvorbou obrázků, grafiky nebo videí, nebo prostě jen máte chuť se zapojit do našeho unikátního systému, můžete se k nám připojit a pomoci nám vytvářet obsah, který bude zajímavý a přínosný pro ostatní čtenáře.

Zjistit více