Focke-Wulf Fw 190 B-0

     
Název:
Name:
Focke-Wulf Fw 190 B-0 Focke-Wulf Fw 190 B-0
Originální název:
Original Name:
Focke-Wulf Fw 190 B-0
Kategorie:
Category:
stíhací letoun fighter aeroplane
Výrobce:
Producer:
DD.MM.1942-DD.MM.1943 Focke-Wulf Flugzeugbau AG, Bremen /
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.1942-DD.MM.1943
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
4 prototypy (V26, V27, V28 a V29) + 5 Fw 190 B-1
První vzlet:
Maiden Flight:
01.06.1939 (prototyp / prototype Fw 190 V1)
09.01.1943
Osádka:
Crew:
1
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
jednoplošník monoplane
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické conventional
Podvozek:
Undercarriage:
zatahovací retractable
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola wheels
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
? kg ? lb
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
3962 kg 8735 lb
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
? kg ? lb
Rozpětí:
Wingspan:
12,30 m 40ft 4,25in
Délka:
Length:
9,76 m 32ft 0,25in
Výška:
Height:
3,95 m 12ft 11,5in
Plocha křídla:
Wing Area:
20,30 m2 196.98 ft2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
195,172 kg/m2 39.97 lb/ft2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
pístový piston
Počet motorů:
Number of Engines:
1
Typ:
Type:
BMW 801 D-2 se zařízením GM-1
- dvouhvězdicový
- počet válců: 14
- vzletový výkon: 1250 kW (1700 PS)
BMW 801 D-2 with GM-1 power boost
- two-row radial
- number of cylinders: 14
- take-off power output: 1677 hp
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
524 l 115 Imp gal / 138 US gal
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
720 km/h v 9000 m 447 mph in 29528 ft
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
? km/h v ? m ? mph in ? ft
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
22 m/s 4330.7 ft/min
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
? min do ? m ? min to ? ft
Operační dostup:
Service Ceiling:
14000 m 45932 ft
Dolet:
Range:
? km ? mi
Maximální dolet:
Maximum Range:
? km ? mi
Výzbroj:
Armament:
2x 7,92mm kulomet MG 17 (v trupu)
2x 20mm kanón MG 151/20 E (v kořeni křídla)
2x 7,92mm MG 17 machine-gun (in the fuselage)
2x 20mm MG 151/20 E cannon (in the wing root)
Uživatelské státy:
User States:
- -
Poznámka:
Note:
- -
Zdroje:
Sources:
Rodeike, P.: Jagdflugzeug Focke-Wulf Fw 190 A, Fw 190 "Dora", Ta 152 H, Struve- Druck, 1998
Griehl, M.: Focke-Wulf Fw 190, Flugzeug Profile 9
Scheibert, H., Campbell, J. L., Greer, D.: Focke Wulf Fw 190, Podzun-Verlag, 1976
Skupierski, A.: Fw 190 A/F/G, cz. 2, AJ-Press, 1994
Janowicz, K.: Focke Wulf Fw 190 vol. IV, Kagero, 2003
URL : https://www.valka.cz/Focke-Wulf-Fw-190-B-0-t77111#413942 Verze : 0
Focke Wulf Fw 190 B-0

Stručná historie:
Tento letoun byl prvním ze série někdy více, ale častěji méně úspěšných pokusů udělat z Fw 190 výškovou stíhačku. Letoun měl být vybaven přetlakovou kabinou a pohonná jednotka zůstala původní - dvojvězdicový čtrnáctiválec BMW 801 D-2, ale aby byla zaručena dobrá výškovost motoru, počítal profesor Kurt Tank s instalací tehdy vyvíjených turbokompresorů firmy Hirth. Proti původním Focke-Wulfům dostal nový letoun křídla se zvětšeným rozpětím. Křídla s větší nosnou plochou (20,3 m2) měla dopomoci lepší ovladatelnosti v řídkém vzduchu velkých výšek. Vývoj turbokompresorů se ale opozdil, proto nezbylo jiné řešení než začít s experimentováním se zařízením GM-1, což bylo vstřikování oxidu dusného do sání motoru. Testy nového letounu, který se poprvé dostal do vzduchu 9.1.1943, ale provázely neustálé potíže, týkaly se především přetlakové kabiny, která byla netěsná (ostré hrany rámů kabin prořezávaly pryžová těsnění), nepříznivě se také projevila velká hmotnost letounu, tu způsobilo zařízení GM-1. V průběhu zkoušek v Langenhagene a od květnu 1943 v Rechlinu se navíc ukázalo, že ani se zařízením GM-1 původní motor BMW 801 D-2 ve velkých výškách neobstojí - vzhledem k nadějněji vypadajícím výsledkům u typu Fw 190 C-0, který poháněl řadový motor DB 603, byl celý projekt poměrně rychle ukončen. Dva prototypy byly použity při vývoji jiných verzí Fw 190.



Použité prameny:
L+K 21/1971, Letadla 1939-45
http://www.faqs.org/docs/air/avfw190.html
http://www.airwar.ru/enc/fww2/fw190bc.html
koapp.narod.ru
http://www.militarium.net/lotnictwo/fw190.php
http://www.cofe.ru/avia/F/F-82.htm
http://www.jagdgeschwader4.de/Flugzeuge/FW190/
www.fmsc-dingolfing.de
archiv autora
URL : https://www.valka.cz/Focke-Wulf-Fw-190-B-0-t77111#283833 Verze : 0
Druhým prototypem verze Fw 190 B-0 byl tento stroj výrobního čísla 0047 (Fw 190 V27).


Zdroj: viz výše
Focke-Wulf Fw 190 B-0 -


URL : https://www.valka.cz/Focke-Wulf-Fw-190-B-0-t77111#413943 Verze : 0
Diskusní příspěvek Faktografický příspěvek
Přílohy


Přidejte se k nám

Věříme, že mezi Vámi jsou lidé s různými zájmy a zkušenostmi, kteří by mohli přispět svými znalostmi a nápady. Pokud máte rádi vojenskou historii a máte zkušenosti s historickým výzkumem, psaním článků, editací textů, moderováním, tvorbou obrázků, grafiky nebo videí, nebo prostě jen máte chuť se zapojit do našeho unikátního systému, můžete se k nám připojit a pomoci nám vytvářet obsah, který bude zajímavý a přínosný pro ostatní čtenáře.

Zjistit více