Název: Name: | Messerschmitt Bf 109 G-8 | Messerschmitt Bf 109 G-8 |
Originální název: Original Name: | Messerschmitt Bf 109 G-8 | |
Kategorie: Category: | průzkumný/pozorovací letoun | reconnaissance/scout aeroplane |
Výrobce: Producer: | DD.09.1943-DD.05.1944 Wiener Neustädter Flugzeugwerke, Wiener Neustadt DD.RR.194R-DD.RR.194R Rába Magyar Vagon- és Gépgyár (Großkonzern Manfred Weiss), Győr | |
Období výroby: Production Period: | DD.09.1943-DD.05.1944 | |
Vyrobeno kusů: Number of Produced: | 167 G-8 767 G-8/R5 Wiener Neustädter Flugzeugwerke: 167 G-8 + 734 G-8/R5 (W.Nr.: 200000-200800, 201000-201900, 202000-202200, 710000-710300) Großkonzern Manfred Weiss: 31 | |
První vzlet: Maiden Flight: | DD.MM.1943 | |
Osádka: Crew: | 1 | |
Základní charakteristika: Basic Characteristics: | ||
Vzlet a přistání: Take-off and Landing: | CTOL - konvenční vzlet a přistání | CTOL - conventional take-off and landing |
Uspořádání křídla: Arrangement of Wing: | jednoplošník | monoplane |
Uspořádání letounu: Aircraft Concept: | klasické | conventional |
Podvozek: Undercarriage: | zatahovací | retractable |
Přistávací zařízení: Landing Gear: | kola | wheels |
Technické údaje: Technical Data: | ||
Hmotnost prázdného letounu: Empty Weight: | ? kg | ? lb |
Vzletová hmotnost: Take-off Weight: | 3080 kg | 6790 lb |
Maximální vzletová hmotnost: Maximum Take-off Weight: | ? kg | ? lb |
Rozpětí: Wingspan: | 9,924 m | 32ft 6,7in |
Délka: Length: | 8,940 m | 29ft 3,97in |
Výška: Height: | 2,600 m | 8ft 6,36in |
Plocha křídla: Wing Area: | 16,1 m2 | 173.3 ft2 |
Plošné zatížení: Wing Loading: | 191.304 kg/m2 | 39.18 lb/ft2 |
Pohon: Propulsion: | ||
Kategorie: Category: | pístový | piston |
Počet motorů: Number of Engines: | 1 | |
Typ: Type: | Daimler-Benz DB 605 A-1 - invertní do V (60°) - počet válců: 12 - maximální výkon: 1085 kW (1475 PS) při ? ot/min (na úrovni mořské hladiny) | Daimler-Benz DB 605 A-1 - inverted V-design (60°) - number of cylinders: 12 - maximum power output: 1455 hp at ? rpm (at sea level) |
Objem palivových nádrží: Fuel Tank Capacity: | 400 l | 88 Imp gal / 106 US gal |
Výkony: Performance: | ||
Maximální rychlost: Maximum Speed: | 651 km/h v 6900 m | 405 mph in 22638 ft |
Cestovní rychlost: Cruise Speed: | 595 km/h v 6000 m | 370 mph in 19685 ft |
Rychlost stoupání: Climb Rate: | 18 m/s | 3543.3 ft/min |
Čas výstupu na výšku: Time to Climb to: | 6 min do 6000 m | 6 min to 19685 ft |
Operační dostup: Service Ceiling: | 11550 m | 37894 ft |
Dolet: Range: | 560 km | 348 mi |
Maximální dolet: Maximum Range: | 9901) km | 6151) mi |
Výzbroj: Armament: | 2x 13mm kulomet MG 131 v přídi, každý 300 nábojů 1x 20mm kanón MG 151/20 střílející nábojem vrtule, 150 nábojů (někdy odstraněn) kamery: 2x Rb 12,5/7x9 1x Rb 32/7x9 | One fixed forward-firing 0.79in MG 151/20 cannon as Motorkanone, 150 rounds (sometimes removed) and two fixed forward-firing 0.51in MG 131 machine-guns mounted in a bow above the engine, 300 rpg. cameras: 2x Rb 12,5/7x9 1x Rb 32/7x9 |
Uživatelské státy: User States: | | |
Poznámka: Note: | 1) s přídavnou palivovou nádrží Rüstsätze: Bf 109 G-8/R1 - se závěsníkem ETC 500 IXb Bf 109 G-8/R6 - se dvěma MG 151/20 pod křídlem Umbausätze: Bf 109 G-8/U2 - se systémem GM-1 Bf 109 G-8/U3 - se systémem MW-50 | 1) with external fuel tank Rüstsätze: Bf 109 G-8/R1 - with ETC 500 IXb bomb rack Bf 109 G-8/R6 - with two MG 151/20 under wing Umbausätze: Bf 109 G-8/U2 - with GM-1 system Bf 109 G-8/U3 - with MW-50 system |
Zdroje: Sources: | Griehl, M.: Messerschmitt Bf 109 G/K, Flugzeug Profile 5 Prien, J., Rodeike, P.: Messerschmitt Bf 109 F, G & K Series, Schiffer, 1992 Michulec, R.: Messerschmitt Bf 109 - 2. část, Intermodel, 1998 http://www.messerschmitt-bf109.de/ |