Grumman FF-1

     
Název:
Name:
Grumman FF-1 Grumman FF-1
Originální název:
Original Name:
Grumman FF-1
Kategorie:
Category:
stíhací letoun fighter aeroplane
Výrobce:
Producer:
DD.04.1933-DD.11.1933 Grumman Aircraft Engineering Corp., Farmingdale, New York
Období výroby:
Production Period:
DD.04.1933-DD.11.1933
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
27 (9350-9376)
První vzlet:
Maiden Flight:
29.12.1931 XFF-1
Osádka:
Crew:
2
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOBAR - standardní vzlet, přistání s pomocí brzdících lan CTOBAR - conventional take-off but arested recovery
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
dvouplošník biplane
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické conventional
Podvozek:
Undercarriage:
zatahovací retractable
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola wheels
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
1395 kg 3076 lb
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
2121 kg 4677 lb
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
2217 kg 4888 lb
Rozpětí:
Wingspan:
10.52 m 34ft 6in
Délka:
Length:
7.47 m 24ft 6in
Výška:
Height:
3.38 m 11ft 1in
Plocha křídla:
Wing Area:
28.8 m2 310 ft2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
? kg/m2 ? lb/ft2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
pístový piston
Počet motorů:
Number of Engines:
1
Typ:
Type:
Wright R-1820-78 o vzletovém výkonu 522 kW
dvoulistá stavitelná vrtule Hamilton Standard
Wright R-1820-78, take-off power 700 hp
two-bladed Hamilton Standard variable-pitch propeller
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
530 l 140 US gal
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
332.8 km/h v 1219 m 206.8 mph in 4000 ft
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
196.3 km/h v ? m 122 mph in ? ft
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
? m/s ? ft/min
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
7 min do 3048 m 7 min to 10000 ft
Operační dostup:
Service Ceiling:
6706 m 22000 ft
Dolet:
Range:
1102.4 km 685 mi
Maximální dolet:
Maximum Range:
1482.2 km 921 mi
Výzbroj:
Armament:
2x pevný kulomet ráže 7,62 mm
1x pohyblivý kulomet ráže 7,62 mm

4x 52kg bomba
2x fixed .30 in machine gun
1x flexible .30 in machine gun

4x 114 lb bomb
Uživatelské státy:
User States:
Poznámka:
Note:
- -
Zdroje:
Sources:
Dann, Richard S. Grumman Biplane Fighters in Action, No.150. Squadron/Signal Productions, Carrollton 1996. ISBN 0-89747-353-1.
Johnson, E. R. United States Naval Aviation, 1919-1941. McFarland, Jefferson 2011. ISBN 978-0-7864-4550-9.
Swanborogh, G., Bowers, P. M. United States Navy Aircraft since 1911. Putnam Aeronautical Books, London 1990, ISBN 0-85177-838-0.
Jones, LLoyd S. U.S. Naval Fighters 1922 to 1980s, Aero Publishers, Fallbrook 1977, ISBN 0-81689-254-7.
commons.wikimedia.org

Grumman FF-1 - V muzeu námořnictva v Pensacole vystavený stroj, ve skutečnosti v Kanadě postavený Goblin získaný z Nikaraguy.

V muzeu námořnictva v Pensacole vystavený stroj, ve skutečnosti v Kanadě postavený Goblin získaný z Nikaraguy.
URL : https://www.valka.cz/Grumman-FF-1-t71747#487667 Verze : 0
Grumman FF-1

Pro letadlovou loď USS Lexington byl na počátku 30. let objednán nový palubní letoun u firmy Grumman. 29. prosince 1931 tak vzlétl prototyp dvoumístného palubního stíhače XFF-1. Šlo o dvouplošník s uzavřenou kabinou a podvozkem zatahovaným do šachet v trupu, což ale způsobilo poněkud baňatý tvar spodní části letadla. Trup byl celokovový, křídla měla plátěný potah, motor Wright R-1820-E Cyclone o výkonu 459 kW byl v průběhu zkoušek nahrazen silnějším Wright R-1820-F o 560 kW, čímž se maximální dosažená rychlost zvědšila z 314 na 323 km/h. 19. prosince 1932 byla objednána série 27 FF-1 a ve stejné době byl dokončen druhý prototyp, označený XSF-1. Ten byl určen jako průzkumný a lišil se v podstatě jen většími palivovými nádržemi a motorem R-1820-84, zatímco sériové FF-1 měly motory R-1820-78. Této verze bylo objednáno 33 kusů.

Těchto celkem 60 strojů se od června 1933 (respektive března 2934) stalo výzbrojí USS Lexington, kde sloužily v stíhací peruti VF-5B a průzkumné VS-3B. Na konci roku 1936 začalo jejich nahrazování jednomístným typem F2F-1, který z FF vycházel. Zbývající stroje FF-1 byly přestavěny na verzi FF-2 s dvojím řízením a byly přeřazeny k záložním jednotkám, kde byly až do roku 1940. V licenci bylo postaveno 57 strojů u firmy Canadian Car & Foundry, které byly zařazeny do kanadského letectva jako Goblin Mk.I.


Zdroj:
http://www.aviastar.org/air/usa/grumman_ff.php
http://www.aerofiles.com/_grum.html
http://en.wikipedia.org/wiki/Grumman_FF
Grumman FF-1 - http://vintage-aviation.hp.infoseek.co.jp/us_grumman-ff-1_1932.jpg

vintage-aviation.hp.infoseek.co.jp
URL : https://www.valka.cz/Grumman-FF-1-t71747#252808 Verze : 0
www.warbirdinformationexchange.org

Grumman FF-1 -


Grumman FF-1 -


Grumman FF-1 -


Grumman FF-1 -


Grumman FF-1 -


URL : https://www.valka.cz/Grumman-FF-1-t71747#537195 Verze : 0
Diskusní příspěvek Faktografický příspěvek
Přílohy


Přidejte se k nám

Věříme, že mezi Vámi jsou lidé s různými zájmy a zkušenostmi, kteří by mohli přispět svými znalostmi a nápady. Pokud máte rádi vojenskou historii a máte zkušenosti s historickým výzkumem, psaním článků, editací textů, moderováním, tvorbou obrázků, grafiky nebo videí, nebo prostě jen máte chuť se zapojit do našeho unikátního systému, můžete se k nám připojit a pomoci nám vytvářet obsah, který bude zajímavý a přínosný pro ostatní čtenáře.

Zjistit více