Avro Manchester Mk.IA

     
Název:
Name:
Avro Manchester Mk.IA Avro Manchester Mk.IA
Originální název:
Original Name:
Avro Manchester Mk.IA
Kategorie:
Category:
bombardovací letoun bomber aeroplane
Výrobce:
Producer:
DD.MM.1941-DD.MM.1941 A. V. Roe & Co. Ltd., Woodford
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.1941-DD.MM.1941
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
71 + konverze
První vzlet:
Maiden Flight:
DD.MM.RRRR
Osádka:
Crew:
7
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
jednoplošník monoplane
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické conventional
Podvozek:
Undercarriage:
zatahovací retractable
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola wheels
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
12138 kg 26760 lb
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
25424 kg 56050 lb
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
? kg ? lb
Rozpětí:
Wingspan:
27.460 m 90ft 1in
Délka:
Length:
21.140 m 69ft 4.25in
Výška:
Height:
5.940 m 19ft 6in
Plocha křídla:
Wing Area:
105.72 m2 1138 ft2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
241.78 kg/m2 49.52 lb/ft2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
pístový piston
Počet motorů:
Number of engines:
2
Typ:
Type:
Rolls-Royce Vulture II kapalinou chlazený čtyřiadvacetiválec s řadami válců do X o výkonu 1 327 kW (1 805 k) při 2 850 ot min a plnícím tlaku 0,414 barů (310,291 mm Hg), praktický výkon byl nižší 1 081 - 1 156 kW (1 470 - 1 571 k).
Vrtule třílisté s konstantní rychlostí otáček typu de Havilland 5140.
Rolls-Royce Vulture II twenty-four cylinder supercharged liquid-cooled X engine rated 1,780 hp at 2,850 rpm +6 psi boost but practical performance 1,450 - 1,550 hp,
driving a three-blade constant-speed propellers Type de Havilland 5140.
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
9 792 l v šesti palivových nádržích v křídlech.
(2x 2 637 l, 2x 1 741 l a 2x 518 l)
2,154 UK gallons in six main tanks.
(580 + 383 + 114 UK gallons in each wing)
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
426.5 km/h v 5182 m 265 mph in 17000 ft
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
297.7 km/h v 4572 m 185 mph in 15000 ft
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
? m/s ? ft/min
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
25 min do 4572 m 25 min to 15000 ft
Operační dostup:
Service Ceiling:
5852 m 19200 ft
Dolet:
Range:
1931.2 1) km 12001) mi
Maximální dolet:
Maximum Range:
2623.2 2) km 1630 2) mi
Výzbroj:
Armament:
2x pohyblivý kulomet Browning Mk.II ráže 7,7 mm v přední střelecké věži typu Nash & Thomson FN-5
2x pohyblivý kulomet Browning Mk.II ráže 7,7 mm v horní střelecké věži typu Nash & Thomson FN-7
4x pohyblivý kulomet Browning Mk.II ráže 7,7 mm v zadní střelecké věži typu Nash & Thomson FN-20A

Pumvý náklad: do 4 695 kg (12x 227 kg nebo 4x 907 kg nebo 2x torpédo ráže 457 mm)
Two flexible forward-firing 0.303 inch Browning Mk.II machine-guns in the nose turret type Nash & Thomson FN-5
two flexible 0.303 inch Browning Mk.II machine-guns in the dorsal turret type Nash & Thomson FN-7 and
four flexible rearward-firing 0.303 inch Browning Mk.II machine-guns in the in the tail turret type Nash & Thomson FN-20A

Bomb load: Up to 10,350 lbs (12x 500lb or 4x 2,000lb or 2x 18in torpedo).
Uživatelské státy:
User States:
Poznámka:
Note:
1) s plným pumovým nákladem
2) s pumovým nákladem o hmotnosti 3 674 kg


oproti verzi Manchester Mk I bylo zvětšeno rozpětí ocasních ploch
odstraněna prostřední svislá ocasní plocha a zvětšena plocha obou krajních SOP
Na standard MK IA byly asi upraveny všechny letouny starší verze
Spodní střelecká věž FN21A s kulomety Browning nebyla montována
1) with full bomb load
2) with 8000 lb bomb load
Zdroje:
Sources:
Václav Němeček, Vojenská letadla 2 díl, Naše Vojsko, Praha 1987; ISBN 80-206-0117-1
L+K 23/1974, Letadla 1939-45
www.jaapteeuwen.com
www.historyofwar.org
ww2photo.mimerswell.com
www.lancaster-archive.com
http://www.samoloty.ow.pl/str248.htm
http://www.airwar.ru/enc/bww2/manch.html
archiv autora
URL : https://www.valka.cz/Avro-Manchester-Mk-IA-t70409#247821 Verze : 0
Na fotografii je vidět, že Avro Manchester Mk IA, nemá prostřední SOP
zdroj uveden výše
Avro Manchester Mk.IA -


URL : https://www.valka.cz/Avro-Manchester-Mk-IA-t70409#247823 Verze : 0
Diskusní příspěvek Faktografický příspěvek
Přílohy


Přidejte se k nám

Věříme, že mezi Vámi jsou lidé s různými zájmy a zkušenostmi, kteří by mohli přispět svými znalostmi a nápady. Pokud máte rádi vojenskou historii a máte zkušenosti s historickým výzkumem, psaním článků, editací textů, moderováním, tvorbou obrázků, grafiky nebo videí, nebo prostě jen máte chuť se zapojit do našeho unikátního systému, můžete se k nám připojit a pomoci nám vytvářet obsah, který bude zajímavý a přínosný pro ostatní čtenáře.

Zjistit více