Název: Name: | Daimler-Benz DB 601 Aa | Daimler-Benz DB 601 Aa |
Originální název: Original Name: | Daimler-Benz DB 601 Aa | |
Kategorie: Category: | invertní vidlicový motor | inverted vee engine |
Výrobce: Producer: | Daimler-Benz AG, Stuttgart | |
Období výroby: Production Period: | DD.MM.1938-DD.MM.1943 | |
Vyrobeno kusů: Number of Produced: | ? | |
Prototyp vyroben: Prototype Built: | DD.MM.RRRR | |
Použití: Use: | Messerschmitt Bf-109E-3 Bf-109 E-4 Heinkel He 111 P-0 Heinkel He 118 V4 | |
Technické údaje: Technical Data: | ||
Počet válců: Number of Cylinders: | 12 | |
Hmotnost: Weight: | 590 kg | 1301 lb |
Celková délka: Overall Length: | 1722 mm | 5ft 7,75in |
Celková šířka / Průměr: Overall Width / Diameter: | 739 mm | 2ft 5in |
Celková výška: Overall Height: | 1027 mm | 3ft 4,5in |
Vrtání: Bore: | 150 mm | 5,91in |
Zdvih: Stroke: | 160 mm | 6,3in |
Zdvihový objem: Swept Volume: (l/cu in) | 33,93 l | 2070.54 cu in |
Palivo: Fuel: | benzín a oktanovým číslem 87 B4-Treibstoff | Gasoline with an octane rating 87 B4-Treibstoff |
Příprava palivové směsi: Carburation or Injection: | přímý vstřik - vysokotlaké vstřikování fy Bosch | Bosch direct fuel injection |
Kompresní poměr: Compression Ratio: | 6,9 : 1 | 6,9 : 1 |
Plnění válců: Mixture Charging: | Přeplňování jednostupňovým odstředivým kompresorem měnitelnými otáčkami v závislosti na výšce. | Supercharger: Single-stage variable-speed centrifugal type supercharger driven through a barometrically controlled clutch. |
Chlazení: Cooling: | přetlakové chlazení kapalinou Glysantin | Liquid-cooled, pressurized. |
Výkony: Performance: | ||
Výkon: Power: | 864.3 kW při 2500 ot/min | 1159 bhp at 2500 rpm |
Poznámka: Note: | Výkony: 864 kW (1 175 k) při 2 500 ot/min při vzletu a v h= 0 m. 787 kW (1 070 k) při 2 500 ot/min v h= 3 700 m bojový výkon 647 kW (880 k) při 2 400 ot/min v h= 4 500 m – trvalý výkon. Optimální výška: 4 000 m. Ventilový rozvod: Dva sací ventily a dva sodíkem chlazené výfukové ventily na jeden válec, rozvod OHC. | Power output at take-off: 1,159 hp at 2,500 rpm Combat power: 1,055 hp at 12,139 ft at 2,500 rpm. Maximum continuous: 868 hp at 14,764 ft at 2,400 rpm. Optimum level: 13,123 ft. Valvetrain: Two intake and two sodium-cooled exhaust valves per cylinder actuated via a single overhead camshaft per cylinder block. |
Zdroje: Sources: | www.luftarchiv.de http://www.aviation-history.com/engines/db605.htm http://en.wikipedia.org/wiki/Daimler-Benz_DB_601 aviationshoppe.com www.enginehistory.org frhewww.physik.uni-freiburg.de kurfurst.org archiv autora |