Focke-Wulf Fw 189 A-2

     
Název:
Name:
Focke-Wulf Fw 189 A-2 Focke-Wulf Fw 189 A-2
Originální název:
Original Name:
Focke-Wulf Fw 189 A-2
Kategorie:
Category:
průzkumný/pozorovací letoun reconnaissance/scout aeroplane
Výrobce:
Producer:
DD.MM.1941-DD.MM.1943 Focke-Wulf Flugzeugbau AG, Bremen /
DD.MM.1941-DD.MM.1943 Aero Flugzeugwerk, Praha-Vysočany /
DD.MM.1941-DD.MM.1944 Société nationale des constructions aéronautiques du Sud-Ouest, Bordeaux-Mérignac /
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.1941-DD.MM.1944
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
479:
- Focke-Wulf: 53
- Aero: 293
- SNCASO: 133
První vzlet:
Maiden Flight:
23.07.1938 (prototyp / prototype Fw 189 V1)
Osádka:
Crew:
3
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
jednoplošník monoplane
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické conventional
Podvozek:
Undercarriage:
zatahovací retractable
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola wheels
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
2830 kg 6239 lb
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
3950 kg 8708 lb
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
4170 kg 9193 lb
Rozpětí:
Wingspan:
18,40 m 60ft 4,4in
Délka:
Length:
12,30 m 40ft 4,25in
Výška:
Height:
3,10 m 10ft 2,04in
Plocha křídla:
Wing Area:
38 m2 409.03 ft2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
103,9 kg/m2 21.28 lb/ft2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
pístový piston
Počet motorů:
Number of Engines:
2
Typ:
Type:
Argus As 410 A-2
- vidlicový
- počet válců: 12
- vzletový výkon: 342 kW (465 PS) při 3100 ot/min (na úrovni mořské hladiny)
Argus As 410 A-2
- V-design
- number of cylinders: 12
- take-off power output: 459 hp at 3100 rpm (at sea level)
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
? ?
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
350 km/h v 2400 m 218 mph in 7874 ft
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
325 km/h v 2400 m 202 mph in 7874 ft
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
8,3 m/s 1633.9 ft/min
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
? min do ? m ? min to ? ft
Operační dostup:
Service Ceiling:
7300 m 23950 ft
Dolet:
Range:
670 km 416 mi
Maximální dolet:
Maximum Range:
? km ? mi
Výzbroj:
Armament:
2x pevný kulomet MG 17, každý 500 nábojů (v kořeni křídla)
2x pohyblivý kulomet MG 81 Z (hřbetní a zadní střeliště - ve stanovišti Hecklafette HL 15 Ausf. A)

pumy: 4x 50 kg
kamery: Rb 20/30 nebo Rb 50/30
2x fixed MG 17 machine gun, 500 rounds each (in wing root)
2x flexible MG 81 Z machine gun (dorsal and rear position)

bombs: 4x 110 lb
cameras: Rb 20/30 or Rb 50/30
Uživatelské státy:
User States:








Poznámka:
Note:
- -
Zdroje:
Sources:
Kučera, P., Bernád, D., Androvič, Š.: Focke-Wulf Fw 189, MBI, 1996
http://de.wikipedia.org/wiki/Fw_189
URL : https://www.valka.cz/Focke-Wulf-Fw-189-A-2-t6491#14963 Verze : 0
Fw 189 A-2 (5H+RK), jenž byl ukořistěn Američany na konci války na letišti v Salzburku. Stroj tehdy sloužil v sestavě 2. Staffel der Nahaufklärungsgruppe 14.
Focke-Wulf Fw 189 A-2 -


Zveřejněno s laskavým svolením autora

URL : https://www.valka.cz/Focke-Wulf-Fw-189-A-2-t6491#531277 Verze : 3
Fw 189 A-2 (CE+PE, W.Nr. 0125271), který dne 8.4.1945 přistál na letišti Alveshtadt na území neutrálního Švédska.
Focke-Wulf Fw 189 A-2 -


Zveřejněno s laskavým svolením autora

URL : https://www.valka.cz/Focke-Wulf-Fw-189-A-2-t6491#414120 Verze : 0
Fw 189 A-2 letectva Slovenského štátu (Slovenské vzdušné zbraně) nesly opět klasickou německou kamufláž lomených polí černozelená / tmavozelená se žlutými doplňky. Výsostné označení tvořily slovenské kříže. ldentifikačni označení letounu není známo, jediným známým rozpoznávacím prvkem bylo v některých případech koncové trojčíslí výrobního čísla na motorovém krytu.
Focke-Wulf Fw 189 A-2 -


Zveřejněno s laskavým svolením autora

Focke-Wulf Fw 189 A-2 -


Zveřejněno s laskavým svolením autora

URL : https://www.valka.cz/Focke-Wulf-Fw-189-A-2-t6491#414122 Verze : 0
Fw 189 A-2 ze stavu Letky 1 v Žilině nouzově přistál na břicho 13. 5. 1944, pilotován rtk. Majchrákem, v důsledku poruchy podvozku. I po opravě zůstal vyřazený ze stavu letky. Nesl kamufláž barev RLM 70/71/65 se žlutými doplňky na koncích křídel. Evidenční číslo 305 měl namalováno na pravém motorovém krytu černou barvou na modrém podkladu a na levém bílou na zeleném, podobné jako letoun Fw 189 A-2 č. 316 (který se účastnil přeletu do SSSR).
Focke-Wulf Fw 189 A-2 -


Zveřejněno s laskavým svolením autora

URL : https://www.valka.cz/Focke-Wulf-Fw-189-A-2-t6491#414565 Verze : 0
Zobrazený Fw 189 A-2/U2 se bez výzbroje účastnil přelelu do SSSR dne 30. 8. 1944. Startoval z Trenčianských Biskupic. Z Liegnitz byl dodán 11. 4. 1944 a používali jej k fotogrammetrickým pracem. Opět nesl kamufláž RLM 70/71/65 se žlutými doplňky.
Focke-Wulf Fw 189 A-2 -


Zveřejněno s laskavým svolením autora

URL : https://www.valka.cz/Focke-Wulf-Fw-189-A-2-t6491#414569 Verze : 0
Fw 189 A-2 (5D+FH) z výzbroje 1.(H)/31.

Zdroj: viz výše
Focke-Wulf Fw 189 A-2 -


URL : https://www.valka.cz/Focke-Wulf-Fw-189-A-2-t6491#62282 Verze : 0
Fotografie Fw 189 A-2 znázorňující zadní část trupu zabalenou do ochranné celty - východní fronta. Trupový volací znak (Stammkenzeichen) je 5D+IH, což stroj přiřazuje k Aufklärungsgruppe 31.


www.ebay.de
wwiiarchives.net

Focke-Wulf Fw 189 A-2 - www.ebay.de

www.ebay.de
URL : https://www.valka.cz/Focke-Wulf-Fw-189-A-2-t6491#249752 Verze : 0
Diskusní příspěvek Faktografický příspěvek
Přílohy


Přidejte se k nám

Věříme, že mezi Vámi jsou lidé s různými zájmy a zkušenostmi, kteří by mohli přispět svými znalostmi a nápady. Pokud máte rádi vojenskou historii a máte zkušenosti s historickým výzkumem, psaním článků, editací textů, moderováním, tvorbou obrázků, grafiky nebo videí, nebo prostě jen máte chuť se zapojit do našeho unikátního systému, můžete se k nám připojit a pomoci nám vytvářet obsah, který bude zajímavý a přínosný pro ostatní čtenáře.

Zjistit více