1. Nákladní automobil ZiL-130 (Praga V3S) 1.a) Maják (komplet rámu a skříně "zářivek") 1.b) Ovládací panel s kodovacím zařízením 2. Elektrocentrála AB-8-T/230M 3. Autotransformátor (pro úpravu napájení z EC nebo ze sítě) 4. Souprava příslušenství, nástrojů a ND
1. Vehicle ZiL-130 or Praga V3S 1.a) Light Beacon 1.b) Console and code-machine 2. Generator-Agregate AB-8-T/230M 3. Transformer connection to Generator-agregate or external power supply 4. Set of accessories, tools and spare parts
Uživatelské státy: User States:
?
?
Poznámka: Note:
-
-
Zdroje: Sources:
MNO - "Systémy a prostředky RTZ" - pomůcka Let-51-70 - II.vydání R. 1982
URL : https://www.valka.cz/SOV-KNS-1-kodovy-neonovy-majak-t63718#227332
Verze : 1
Světelný maják slouží k označení letiště nebo bodu v terénu v noci nebo i ve dne za ZPP. Vyzařuje stálé nebo přerušované světlo v rytmu značek Morseovy abecedy. Na letištích se nejčastěji umísťuje na stanoviště BPRS ("bližné") a pak vysílá dvojici písmen kódu DPRS "dálné").
Původní provedení: "Mobilní kodový neonový maják KNS-1P (Передвижной кодовый неоновый светомаяк КНС-1П) byl montován na: - nákladní automobil ZiS-150/ZiL-150(ЗИC-150/ЗИЛ-150) - elektrocentrála 12,5kW (benzinový motor GAZ-MKB (ГАЗ-МКБ), generátor SGS-12,5 (СГС-12,5), napětí 3x 230 V/ 50 Hz ---------------
Provedení: 1) Mobilní KNS-1PM-2- umístěn na plošině vozidla ZIL-130 nebo Praga V3S.
2) Stacionární - na budově nebo na zemi
Zdroj: MNO - "Systémy a prostředky RTZ" - pomůcka Let-51-70 - II.vydání R. 1982
URL : https://www.valka.cz/SOV-KNS-1-kodovy-neonovy-majak-t63718#227335
Verze : 1
Reklama
Kódový neónový maják KNS-1PM-2
Světelný neónový kódový maják KNS-1PM-2 má celou soupravu umístěnu na upravené karoserii nákladního vozidla ZIL-130 nebo Praga V3S.
Světelným zdrojem majáku je 9 neónových obloukových lamp (DNESG-500-1 /0,5 kW je to skleněná trubice naplněná neónem a nemůže pracovat bez dalších zařízení, jako zapalovač).
Složení: 1. Maják (tvoří jen podstavec a na něm je v prosklené skříni na výšku ustaveno 9 trubic „do pyramidy“ 2. Elektrocentrála AB-8-T/230M 3. Autotransformátor pro připojení k elektrocenrále nebo vnější elektrické síti 4. Souprava příslušenství, nástrojů a ND
Viditelnost je ve vodorovné rovině ve třech sektorech 0° – 90° 100%, v sektoru ze strany kabiny omezena – 100% je v rozsahu 10° – 90°.
Příkon majáku je 8 kW
Obsluha: 2 osoby (1 řidič/zdrojař) Doba přípravy majáku k provozu 10 – 12minut, v noci 11 – 13 min., za ZPP 12 – 14 min .
Zdroj: MNO - "Systémy a prostředky RTZ" - pomůcka Let-51-70 - II.vydání R. 1982
URL : https://www.valka.cz/SOV-KNS-1-kodovy-neonovy-majak-t63718#227336
Verze : 1
Ovládací panel Kódového neonového majáku KNS-1P
Zdroj: vlastní sbírka foto RTZ
Období
-
Typ stroje
-
Kamufláž
-
Země
-
Výrobní číslo
-
Poznávací značka / evidenční číslo
-
Taktické označení
-
Jméno stroje
-
Jednotka
-
Datum (DD.MM.RRRR)
-
Autor
-
Velikost při 300 DPI
-
Zveřejněno s laskavým svolením autora
-
Web autora
-
(Foto Pavel Vaněk)
URL : https://www.valka.cz/SOV-KNS-1-kodovy-neonovy-majak-t63718#354597
Verze : 0
KNS-1PM-2 na podvozku ZIL-130
Muzeum polského letectva v Dęblinu získalo KNS-1PM-2 od 42. základny leteckého výcviku v Radomi. - původ: SSSR, - rok výroby: 1979.
Na polském serveru Allegro Archiwum proběhla minulý rok dražba o pět let staršího stroje než je deblinský exponát. - původ: SSSR, - rok výroby: 1974.