Dornier Do 217 P-0

     
Název:
Name:
Dornier Do 217 P-0 Dornier Do 217 P-0
Originální název:
Original Name:
Dornier Do 217 P-0
Kategorie:
Category:
bombardovací letoun bomber aeroplane
Výrobce:
Producer:
DD.MM.1942-DD.MM.1943 Dornier-Werke GmbH, Friedrichshafen /
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.1942-DD.MM.1943
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
4 (?)
První vzlet:
Maiden Flight:
DD.09.1939 (prototyp / prototype Do 217 V1)
06.06.1942 (prototyp / prototype Do 217 P V1)
Osádka:
Crew:
3
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
jednoplošník monoplane
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické conventional
Podvozek:
Undercarriage:
zatahovací retractable
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola wheels
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
10200 kg 22487 lb
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
17210 kg 37942 lb
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
? kg ? lb
Rozpětí:
Wingspan:
24,50 m 80ft 4,57in
Délka:
Length:
17,95 m 58ft 10,69in
Výška:
Height:
5,00 m 16ft 4,84in
Plocha křídla:
Wing Area:
67,00 m2 721.18 ft2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
257 kg/m2 52.64 lb/ft2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
pístový piston
Počet motorů:
Number of Engines:
2
Typ:
Type:
Daimler-Benz DB 603 B
- invertní vidlicový
- počet válců: 12
- vzletový výkon: 1287 kW (1750 PS)
+
Daimler-Benz DB 605 T
- invertní do V (60°)
- počet válců: 12
- maximální výkon: 1030 kW (1400 PS)
DB 603 B
- inverted V-design
- number of cylinders: 12
- take-off power output: 1726 hp
+
Daimler-Benz DB 605 T
- inverted V-design (60°)
- number of cylinders: 12
- maximum power output: 1381 hp
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
? ?
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
660 km/h v 13000 m 410 mph in 42651 ft
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
570 km/h v 6000 m 354 mph in 19685 ft
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
4,8 m/s 944.9 ft/min
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
27 min do 10000 m 27 min to 32808 ft
Operační dostup:
Service Ceiling:
14800 m 48556 ft
Dolet:
Range:
2800 km 1740 mi
Maximální dolet:
Maximum Range:
? km ? mi
Výzbroj:
Armament:
kamery:
1x Rb 20/30
2x Rb 75/30


obranná výzbroj:
3x MG 81 Z
cameras:
1x Rb 20/30
2x Rb 75/30


defensive armament:
3x MG 81 Z
Uživatelské státy:
User States:
Poznámka:
Note:
1) s nákladem 1) with payload
Zdroje:
Sources:
Griehl, M.: Dornier Do 217-317-417, Motorbuch Verlag, 1987
Price, A.: Dornier Do 217 Variants, Profile Publications, 1974
Scutts, J.: Dornier Do 217, Warpaint, 2000
http://de.wikipedia.org/wiki/Dornier_Do_217
URL : https://www.valka.cz/Dornier-Do-217-P-0-t62122#223069 Verze : 0
Dornier se snažil postavit výškový bombardér, který měl dosahovat vysokých výkonů a to na základě teoretických prací získaných od DVL (Deutsche Versuchsanstalt für Luftfart). První Dornierův projekt Do 217 L s tlačnou vrtulí nebyl realizován, druhý projekt Do 217 P byl po předvedení dřevěné makety objednán. Zástupci technického úřadu v říjnu 1941 objednali stavbu tří prototypů.
Za základ posloužil sériový Do 217 E-2, který však prošel zcela zásadními úpravami. Pohonnou jednotku tvořily dva motory Daimler-Benz DB 603 B každý o výkonu 1 750 koní, aby tyto motory dosahovaly výkon ve velkých výškách, potřebovaly velké množství vzduchu a tuto dodávku stlačeného vzduchu zajistil třetí motor DB 605 T-0 v pumovnici, který poháněl velký odstředivý dvoustupňový kompresor. Stlačený vzduch procházel velkými chladiči mezi trupem a motorovými gondolami, toto chlazení vzduchu stále způsobovalo problémy a nebylo nikdy zcela účinné. Tento systém byl označen jako HZ-Anlage (výšková kompresorová centrála). Motory DB 603 B poháněly velké čtyřlisté vrtule. Celkový výkon těchto motorů byl 3 500 koní při vzletu, 3 720 koní ve výšce 2 100 m a ve výšce 13 720 m byl maximální výkon ještě 2 880 koní.
Další zásadní úpravou byla montáž přetlakové kabiny. Kabina tvořila zcela samostatný celek, který byl zasazen do trupu. Zasklení bylo provedeno rovnými skly a prototypy nenesly žádnou hlavňovou výzbroj.
První prototyp s označením BK+IR vzlétl 6.června 1942, již při prvních zkouškách se projevily problémy s mezichladiči stlačeného vzduchu a začaly také jejich úpravy. Po požáru motoru bylo do prototypu namontováno křídlo s větším rozpětím (nově 24,30 m), které bylo jistě výhodnější pro výškový letoun. Na podzim roku 1942 se do zkoušek zapojily také prototypy V2 a V3, celkově lze výsledky zhodnotit jako nenaplněné očekávání, vypočtené výšky 14 700 m nebylo nikdy dosaženo, skutečně dosažená výška byla 13 400 m. Motory trpěly přehříváním a dalšími poruchami, proto byl celý projekt na jaře roku 1943 ukončen.
Dornier se však nevzdal a postavil ještě tři předsériové letouny Do 217 P-0. Tyto stroje měly představovat průzkumnou verzi a jejich hlavním odlučovacím prvkem bylo přesunutí mezichladičů do náběžných hran křídel. Tyto stroje již byly ozbrojeny, nesly tři zdvojené kulomety MG 81 Z, jejich použití bylo možné pouze při vypnutém přetlakování kabiny. Tyto stroje nebyly operačně nasazeny.



Prameny:
Václav Němeček: Vojenská letadla díl 3; Naše vojsko Praha rok 1992; vydání 3.; ISBN80-206-0117-1
L+K 23/94 Letadla 39-45
http://easyget.narod.ru/air/do217.html
http://www.airwar.ru/enc/bww2/do217p.html
en.wikipedia.org
koapp.narod.ru
http://www.cofe.ru/avia/D/D-85.htm
http://wp.scn.ru/ru/ww2/b/445/2/0/9
archiv autora
URL : https://www.valka.cz/Dornier-Do-217-P-0-t62122#223070 Verze : 0
První prototyp Do 217 P V1 (BK+IR).


Zdroj: viz výše
Dornier Do 217 P-0 -


Dornier Do 217 P-0 -


URL : https://www.valka.cz/Dornier-Do-217-P-0-t62122#223072 Verze : 0
Diskusní příspěvek Faktografický příspěvek
Přílohy


Přidejte se k nám

Věříme, že mezi Vámi jsou lidé s různými zájmy a zkušenostmi, kteří by mohli přispět svými znalostmi a nápady. Pokud máte rádi vojenskou historii a máte zkušenosti s historickým výzkumem, psaním článků, editací textů, moderováním, tvorbou obrázků, grafiky nebo videí, nebo prostě jen máte chuť se zapojit do našeho unikátního systému, můžete se k nám připojit a pomoci nám vytvářet obsah, který bude zajímavý a přínosný pro ostatní čtenáře.

Zjistit více