Název: Name: | De Havilland D.H.98 Mosquito NF Mk.30 | |
Originální název: Original Name: | De Havilland D.H.98 Mosquito NF Mk.30 | |
Kategorie: Category: | stíhací letoun | |
Výrobce: Producer: | The de Havilland Aircraft Co Ltd., Hatfield a Leavesden, | |
Období výroby: Production Period: | DD.MM.1944-DD.MM.RRRR | |
Vyrobeno kusů: Number of Produced: | 529 | |
První vzlet: Maiden Flight: | DD.04.1944 | |
Osádka: Crew: | 2 | |
Základní charakteristika: Basic Characteristics: | ||
Vzlet a přistání: Take-off and Landing: | CTOL - konvenční vzlet a přistání | |
Uspořádání křídla: Arrangement of Wing: | jednoplošník | |
Uspořádání letounu: Aircraft Concept: | klasické | |
Podvozek: Undercarriage: | zatahovací | |
Přistávací zařízení: Landing Gear: | kola | |
Technické údaje: Technical Data: | ||
Hmotnost prázdného letounu: Empty Weight: | 6078 kg | |
Vzletová hmotnost: Take-off Weight: | ? kg | |
Maximální vzletová hmotnost: Maximum Take-off Weight: | 9798 kg | |
Rozpětí: Wingspan: | 16.51 m | |
Délka: Length: | 13.56 m | |
Výška: Height: | 3.78 m | |
Plocha křídla: Wing Area: | 42.18 m2 | |
Plošné zatížení: Wing Loading: | ? kg/m2 | |
Pohon: Propulsion: | ||
Kategorie: Category: | pístový | |
Počet motorů: Number of engines: | 2 | |
Typ: Type: | Rolls-Royce Merlin 72 o výkonu 1252 kW nebo Rolls-Royce Merlin 76 o výkonu 1275 kW nebo Rolls-Royce Merlin 113 o výkonu 1260 kW | |
Objem palivových nádrží: Fuel Tank Capacity: | ? | |
Výkony: Performance: | ||
Maximální rychlost: Maximum Speed: | 655 km/h v ? m | |
Cestovní rychlost: Cruise Speed: | 402.3 km/h v ? m | |
Rychlost stoupání: Climb Rate: | 14.5 m/s | |
Čas výstupu na výšku: Time to Climb to: | ? min do ? m | |
Operační dostup: Service Ceiling: | 11582 m | |
Dolet: Range: | ? km | |
Maximální dolet: Maximum Range: | 2092.1 km | |
Výzbroj: Armament: | 4x pevný kanón Hispano Mk.II (150 nábojů na hlaveň) 2x 227kg puma pod křídly | |
Uživatelské státy: User States: | | |
Poznámka: Note: | Radiolokátor: SCR-720 / AI Mk.X | |
Zdroje: Sources: | Franks, Richard A. The de Havilland Mosquito. A Comprehensive Guide For The Modeller, SAM Publications, Bedford 1998. ISBN 0-9533465-0-1 Jackson, A.J. de Havilland aircraft since 1909, Naval Institute Press, Annapolis 1987. ISBN 0-87021-896-4 Thetford, Owen. Aircraft of the Royal Air Force since 1918, Putnam Aeronautical Books, London 1976. ISBN 0-37010-056-5 Bowman, Martin W. De Havilland Mosquito. Crowood Press, Ramsbury 1997. ISBN 1-86126-075-X |
URL : https://www.valka.cz/De-Havilland-D-H-98-Mosquito-NF-Mk-30-t600#350788Verze : 0
Aubi
MOD
.
De Havilland Mosquito NF Mk. 30 (kód VY-Y, sériové číslo neznámé), na němž na podzim 1944 létal u 85. perutě Sqdn. Ldr. (major) Branse A. Burbridge, nejúspěšnější spojenecký noční stíhač, eso s 21 sestřely. Na tomto stroji v noci 5. 11. 1944 sestřelil čtyři nepřátelské stroje (2 x Ju 88, Ju 188, Me 110). Letoun nese nátěr střední mořskou šedou na všech plochách, na horních a bočních plochách doplněný nepravidelnými poli tmavé zelené.
Zveřejněno s laskavým svolením autora
Zveřejněno s laskavým svolením autora
Období | Druhá světová válka [1939-1945] |
Výrobce | De Havilland |
Typ letounu | De Havilland D.H.98 Mosquito NF Mk.30 |
Kamufláž | Standardní vojenská |
![]() ![]() |
|
Země | ![]() |
Pilot | Burbridge, Bransome Arthur |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | VYY |
Jméno stroje | - |
Jednotka | 85. peruť RAF [1938-1958] |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | 05.11.1944 |
Autor | Zbyněk Válka |
Velikost při 300 DPI | A4 |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | Zveřejněno s laskavým svolením autora |
Web autora | - |
De Havilland Mosquito NF Mk. 30 (kód VY-Y, sériové číslo neznámé), na němž na podzim 1944 létal u 85. perutě Sqdn. Ldr. (major) Branse A. Burbridge, nejúspěšnější spojenecký noční stíhač, eso s 21 sestřely. Na tomto stroji v noci 5. 11. 1944 sestřelil čtyři nepřátelské stroje (2 x Ju 88, Ju 188, Me 110). Letoun nese nátěr střední mořskou šedou na všech plochách, na horních a bočních plochách doplněný nepravidelnými poli tmavé zelené.
Zveřejněno s laskavým svolením autora
Období | Druhá světová válka [1939-1945] |
Výrobce | De Havilland |
Typ letounu | De Havilland D.H.98 Mosquito NF Mk.30 |
Kamufláž | Standardní vojenská |
![]() ![]() |
|
Země | ![]() |
Pilot | Burbridge, Bransome Arthur |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | VYY |
Jméno stroje | - |
Jednotka | 85. peruť RAF [1938-1958] |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | 05.11.1944 |
Autor | Zbyněk Válka |
Velikost při 300 DPI | A4 |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | Zveřejněno s laskavým svolením autora |
Web autora | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora
URL : https://www.valka.cz/De-Havilland-D-H-98-Mosquito-NF-Mk-30-t600#539134Verze : 1
Rad
MOD
De Havilland Mosquito NF Mk.30 (sériové číslo RAF RK952, sériové číslo belgického letectva MB24, kód ND-N) uskutečnil svůj první vzlet 22.5.1945. Poté byl přesunut k dílenské jednotce 218 MU, kde bylo do jeho útrob zabudováno specifické vybavení verze NF Mk.30 (radar, elektronika,...). Kvůli ukončení války už nebyl zařazen do výzbroje operačního útvaru, ale místo toho byl uskladněn u 10 MU. Tento letoun se stal jedním z 24 strojů verze Mosquito NF Mk.30, které na konci čtyřicátých let zakoupilo belgické letectvo. Tyto stroje obdržely sériová čísla v rozpětí MB1 až MB24. První čtyři letouny byly dodány v listopadu 1947 a do služby byly zařazeny v květnu 1948. Zobrazené Mosquito bylo zakoupeno v říjnu 1951 a po revizi ve Fairey Aviation bylo do Belgie dodáno v září 1953. MB24 poté létal v řadách 10. letky podřízené 1. křídlu na základně Beauvechain. Z výzbroje byl vyřazen v říjnu 1956 (poslední let absolvoval 18.8.1955), po čemž v březnu 1957 putoval do vojenského muzea v Bruselu, kde je vystavován až do dnešních dnů.
![]()
![]()
![]()




URL : https://www.valka.cz/De-Havilland-D-H-98-Mosquito-NF-Mk-30-t600#3112Verze : 2
Admin
MOD
Pro možnost odpovídání na příspěvky a zakládání nových témat je třeba se zaregistrovat a přihlásit.