Royal Aircraft Factory R.E.8

     
Název:
Name:
Royal Aircraft Factory R.E.8 Royal Aircraft Factory R.E.8
Originální název:
Original Name:
Royal Aircraft Factory R.E.8
Kategorie:
Category:
průzkumný/pozorovací letoun reconnaissance/scout aeroplane
Výrobce:
Producer:
DD.MM.1916-DD.MM.191R Royal Aircraft Factory, Farnborough /
DD.MM.191R-DD.MM.191R Coventry Ordnance Works, Coventry /
DD.MM.191R-DD.MM.191R Austin Motor Co. Ltd., Longbridge /
DD.MM.191R-DD.MM.191R D. Napier & Son Ltd., Acton /
DD.MM.191R-DD.MM.191R Siddeley Deasy Motor Car Co. Ltd., Coventry /
DD.MM.191R-DD.MM.191R The Standard Motor Co., Coventry /
DD.MM.191R-DD.MM.191R Daimler Co. Ltd., Coventry /
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.1916-DD.MM.1918
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
4077:
52 - Royal Aircraft Factory
300 - Austin Motors
450 - Coventry Ordnance Works
1450 - Daimler
400 - Napier
1024 - Siddeley-Deasy
600 - Standard Motors
První vzlet:
Maiden Flight:
17.06.1916
Osádka:
Crew:
2
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
dvouplošník biplane
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické conventional
Podvozek:
Undercarriage:
pevný fixed
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola wheels
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
818 kg 1803 lb
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
? kg ? lb
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
1301 kg 2869 lb
Rozpětí:
Wingspan:
12.98 m 42ft 7in
Délka:
Length:
8.5 m 27ft 10.5in
Výška:
Height:
3.47 m 11ft 4.5in
Plocha křídla:
Wing Area:
35.07 m2 377.5 ft2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
? kg/m2 ? lb/ft2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
pístový piston
Počet motorů:
Number of Engines:
1
Typ:
Type:
R.A.F.4a o výkonu 104 kW
čtyřlistá dřevěná vrtule
R.A.F.4a, power 140 hp
four-blade wooden propeller
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
? ?
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
165.8 km/h v 0 m 103 mph in 0 ft
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
? km/h v ? m ? mph in ? ft
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
? m/s ? ft/min
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
15.831) min do 1981 m 15.831) min to 6500 ft
Operační dostup:
Service Ceiling:
4115 m 13500 ft
Dolet:
Range:
? km ? mi
Maximální dolet:
Maximum Range:
? km ? mi
Výzbroj:
Armament:
1x pevný 7,7mm kulomet Vickers
1-2x pohyblivý 7,7mm kulomet Lewis na oběžném kruhu Scarff ring v zadním kokpitu


2x 51kg bomba nebo
4x 29,5kg bomba
1x fixed .303 Vickers machine gun
1-2x flexible .303 Lewis machine gun on Scarff ring in the rear cockpit


2x 112 lb bomb or
4x 65 lb bomb
Uživatelské státy:
User States:








Poznámka:
Note:
1) 21 min se dvěma 51kg bombami
Vytrvalost: 4,25 h


- většina belgických strojů dostala motory Hispano-Suiza 8Ba o 149 kW
1) 21 min with two 112 lb bombs
Endurance: 4.25 hr


- most of the Belgian R.E.8s were converted to the 200 hp Hispano-Suiza 8Ba engine
Zdroje:
Sources:
Hare, Paul R. The Royal Aircraft Factory, Putnam, London 1990. ISBN 0-85177-843-7.
Mason, Francis K. The British Bomber since 1914, Putnam, London 1994. ISBN 0-85177-861-5.
Bruce, J. M. RAF RE8, Windsock Datafile No.24. Albatros Productions, Berkhamsted 1990. ISBN 0-948414-28-6.
www.britishaircraft.co.uk
www.flightglobal.com
URL : https://www.valka.cz/Royal-Aircraft-Factory-R-E-8-t59171#213411 Verze : 0
Fotografie převzata ze serveru www.earlyaviator.com.
Royal Aircraft Factory R.E.8 -


URL : https://www.valka.cz/Royal-Aircraft-Factory-R-E-8-t59171#213413 Verze : 0
Popis

Jednopříhradový dvouplošník s křídly o nestejné délce, spodní křídlo menší 9,93 m. Křídla dřevěné konstrukce potažené plátnem. Křidélka na všech čtyřech křídlech. Trup obdélníkového průřezu posazený na spodním křídle. Dvoukolový podvozek s ostruhou na zádi. Motor vzduchem chlazený řadový dvanáctiválec s válci do V RAF 4a o výkonu 150 koní byl standardem pro letouny určené britskému letectvu. Motor byl umístěný v přední části trupu a poháněl dřevěnou čtyřlistou tažnou vrtuli. Otevřený kokpit, kde pilot seděl vpředu a střelec vzadu. Výzbroj tvořil jeden vpřed střílející synchronizovaný kulomet Vickers ráže 0.303 (7,7 mm) a jeden nebo dva kulomety Lewis ráže 0.303 (7,7 mm) na pozici střelce.

Výroba probíhala současně ve více závodech, které vyrobily: 52 - Royal Aircraft Factory, 300 - Austin Motors, 450 - Coventry Ordnance Works, 1450 - Daimler, 400 - Napier, 1024 - Siddeley-Deasy, 600 - Standard Motors. Celkem bylo podle zdrojů vyrobeno 4077 - 4276 letounů R.E.8.

Letoun měl přezdívku "Harry Tate" a létal po dobu celé války jako průzkumný a lehký bombardovací stroj v Evropě i v Palestině. Mezi piloty nebyl příliš oblíben. Díky špatné manévrovatelnosti se stával častou obětí německých stíhačů.

Použité prameny:
[1] www.airwar.ru
[2] www.britishaircraft.co.uk
URL : https://www.valka.cz/Royal-Aircraft-Factory-R-E-8-t59171#213414 Verze : 0
Foto na letoun který je vystaven v královském vojenském muzeu v Bruselu, jde o stroj s motorem Hispano a jinými výfuky (zřejmě R.E.8a)
zdroj : vlastní foto
Royal Aircraft Factory R.E.8 -


URL : https://www.valka.cz/Royal-Aircraft-Factory-R-E-8-t59171#314057 Verze : 0
Diskusní příspěvek Faktografický příspěvek
Přílohy


Přidejte se k nám

Věříme, že mezi Vámi jsou lidé s různými zájmy a zkušenostmi, kteří by mohli přispět svými znalostmi a nápady. Pokud máte rádi vojenskou historii a máte zkušenosti s historickým výzkumem, psaním článků, editací textů, moderováním, tvorbou obrázků, grafiky nebo videí, nebo prostě jen máte chuť se zapojit do našeho unikátního systému, můžete se k nám připojit a pomoci nám vytvářet obsah, který bude zajímavý a přínosný pro ostatní čtenáře.

Zjistit více