Mikojan-Gurevič MiG-29K (9-41) [kód NATO: Fulcrum-D]

Mikoyan-Gurevich MiG-29K (9-41)
Микоян-Гуревич МиГ-29К (9-41)
     
Název:
Name:
Mikojan-Gurevič MiG-29K (9-41) Mikoyan-Gurevich MiG-29K (9-41)
Originální název:
Original Name:
Микоян-Гуревич МиГ-29К (9-41)
Kategorie:
Category:
víceúčelový bojový letoun multi-role combat aeroplane
Výrobce:
Producer:
DD.MM.2005-DD.MM.201R Průmyslový komplex č. 2 P. A. Voronina, Moskva
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.2005-DD.MM.201R
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
1 prototyp / prototype

20 (Rusko, MiG-29KR / Russia, MiG-29KR)
- dodávky / deliveries:
-- 2013: 2
-- 2014: 8
-- 2015: 10

12 + 25 (Indie / India)
První vzlet:
Maiden Flight:
27.06.2007 (první sériový letoun / the first serial airplane)
Osádka:
Crew:
1
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOBAR - standardní vzlet, přistání s pomocí brzdících lan CTOBAR - conventional take-off but arested recovery
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
jednoplošník monoplane
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické conventional
Podvozek:
Undercarriage:
zatahovací retractable
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola wheels
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
12400 kg 27337 lb
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
18550 kg 40896 lb
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
24500 kg 54013 lb
Rozpětí:
Wingspan:
11,99 m 39ft 4in
Délka:
Length:
17,37 m 57ft
Výška:
Height:
5,175 m 17ft
Plocha křídla:
Wing Area:
42 m2 452.08 ft2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
? kg/m2 ? lb/ft2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
dvouproudový turbofan
Počet motorů:
Number of Engines:
2
Typ:
Type:
Klimov RD-33MK
- maximální tah bez přídavného spalování: 52,96 kN
- maximální tah s přídavným spalováním: 85,32 kN
- vzletový tah: 88,26 kN
Klimov RD-33MK
- maximum thrust, dry: 11905 lbf
- maximum thrust, afterburning: 19180 lbf
- take-off thrust: 19842 lbf
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
5200 kg 11464 lb
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
2100 km/h v 11000 m 1305 mph in 36089 ft
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
? km/h v ? m ? mph in ? ft
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
300 m/s 59055 ft/min
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
? min do ? m ? min to ? ft
Operační dostup:
Service Ceiling:
17500 m 57415 ft
Dolet:
Range:
16501) km 10251) mi
Maximální dolet:
Maximum Range:
30002) km 18642) mi
Výzbroj:
Armament:
kanón GŠ-301 se zásobou 150 nábojů

maximální hmotnost výzbroje 5500 kg na 8 (9) závěsnících

8x R-73
6x R-77

4x Ch-31A
4x Ch-31P
4x Ch-35

6x B-8M1
6x S-24B

6x KAB-500Kr
6x KAB-500L
11x FAB-250
11x FAB-500
4x KMGU

1x PTB-2150
4x PTB-1150

1x PAZ-1MK
GSh-301 gun with 150 rounds of ammunition

maximum armament weight of 12125 lb on 8 (9) hardpoints

8x R-73
6x R-77

4x Kh-31A
4x Kh-31P
4x Kh-35

6x B-8M1
6x S-24B

6x KAB-500Kr
6x KAB-500L
11x FAB-250
11x FAB-500
4x KMGU

1x PTB-2150
4x PTB-1150

1x PAZ-1MK
Uživatelské státy:
User States:
(MiG-29KR / 9-41R)
(MiG-29KR / 9-41R)
Poznámka:
Note:
1) palivo ve vnitřních nádržích
2) se třemi přídavnými nádržemi, 5500 km se třemi přídavnými nádržemi a jedním doplněním paliva za letu

kódové označení NATO: Fulcrum-D
1) on internal fuel
2) with three external fuel tanks, 3418 mi with three external fuel tanks and one in-flight refuelling

NATO reporting name: Fulcrum-D
Zdroje:
Sources:
Jakubovič, N.: MiG-29 - Istrebitěl "nevidimok", Jauza, EKSMO, 2010
Gordon, Y.: Mikoyan MiG-29: Famous Russian Aircraft, Ian Allan Publishing, 2010
http://www.airwar.ru/enc/fighter/mig29k.html
ruslet.webnode.cz
URL : https://www.valka.cz/Mikojan-Gurevic-MiG-29K-9-41-kod-NATO-Fulcrum-D-t57624#208311 Verze : 1
MiG-29K (izdělije 9-41)


Jednomístný (MiG-29K, 9-41) a dvoumístný (MiG-29KUB, 9-47) palubní stíhací stroj vyvinutý na základě smlouvy z roku 2004 pro indické námořnictvo. Jednomístná verze je plánovaná jako bojová varianta, dvoumístná varianta je pak bojově-cvičný letoun s primárním určením pro výcvik pilotů, který si ale zachovává bojové schopnosti. Oba stroje mají shodnou příď (jednomístná verze má druhý kokpit nahrazený palivovou nádrží), motory RD-33MK s tahem 9000 kg, radar Žuk-ME (slotted array), novou avioniku s otevřenou architekturou a možností rozšíření spektra nesené výzbroje. Další vybavení zahrnuje prvky obvyklé pro palubní stroje - skládací křídla, zesílený podvozek, záchytný hák a další úpravy, dříve testované na dvou prototypech MiG-29K (9-31).


V roce 2007 se předpokládá vzlet prototypu MiG-29K (9-41). V letech 2007 až 2009 se očekává dodávka prvních objednaných 16 kusů pro indické námořnictvo, z nich 12 má být jednomístných MiG-29K a 4 dvoumístné MiG-29KUB. Indie má ještě možnost využít opci na dalších 30 strojů. Uvažovalo se, že v budoucnu obdrží oba typy označení MiG-33.


Pramen:
AFM January 2007, příloha MiG-29, Andrey Fomin
URL : https://www.valka.cz/Mikojan-Gurevic-MiG-29K-9-41-kod-NATO-Fulcrum-D-t57624#208222 Verze : 2
Prototyp MiGu-29K (9-41) s taktickým označením 941 při zkouškách na palubě letadlové lodi Admirál Kuzněcov v září 2009.


Fotografie: RSK MiG

Mikojan-Gurevič MiG-29K (9-41) [kód NATO: Fulcrum-D] -


Mikojan-Gurevič MiG-29K (9-41) [kód NATO: Fulcrum-D] -


Mikojan-Gurevič MiG-29K (9-41) [kód NATO: Fulcrum-D] -


Mikojan-Gurevič MiG-29K (9-41) [kód NATO: Fulcrum-D] -


URL : https://www.valka.cz/Mikojan-Gurevic-MiG-29K-9-41-kod-NATO-Fulcrum-D-t57624#561200 Verze : 0
Indické letouny MiG-29K (9-41) z výzbroje 303. perutě zachycené na domovské letecké základně Hansa ve svazovém státě Goa, který leží na západě Indie. I když je MiG-29K (9-41) jednomístný, je překryt jeho pilotní kabiny tvarově zcela identický s překrytem pilotní kabiny dvoumístného MiGu-29KUB (9-47). Smlouva na nákup 12 MiG-29K a 4 MiG-29KUB byla podepsána v lednu 2004. Dodávky letounů začaly v prosinci 2009. V březnu 2010 pak byla využita opce na dodání další 29 letounů (25 MiG-29K a 4 MiG-29KUB) pro potřeby indického námořnictva. Operačním nosičem letounů se stala letadlová loď Vikramaditya, která dokáže pojmout až 24 strojů MiG-29K/KUB. V roce 2016 se druhým provozovatelem indických palubních MiG-29K/KUB stala 300. peruť, která původně provozovala letouny Sea Harrier FRS.51.
Mikojan-Gurevič MiG-29K (9-41) [kód NATO: Fulcrum-D] - (Indian Navy)

(Indian Navy)
URL : https://www.valka.cz/Mikojan-Gurevic-MiG-29K-9-41-kod-NATO-Fulcrum-D-t57624#561197 Verze : 4
Diskusní příspěvek Faktografický příspěvek
Přílohy


Přidejte se k nám

Věříme, že mezi Vámi jsou lidé s různými zájmy a zkušenostmi, kteří by mohli přispět svými znalostmi a nápady. Pokud máte rádi vojenskou historii a máte zkušenosti s historickým výzkumem, psaním článků, editací textů, moderováním, tvorbou obrázků, grafiky nebo videí, nebo prostě jen máte chuť se zapojit do našeho unikátního systému, můžete se k nám připojit a pomoci nám vytvářet obsah, který bude zajímavý a přínosný pro ostatní čtenáře.

Zjistit více