Mikojan-Gurevič MiG-29UBS [kód NATO: Fulcrum-B]

Mikoyan-Gurevich MiG-29UBS / Микоян-Гуревич МиГ-29УБС
     
Název:
Name:
Mikojan-Gurevič MiG-29UBS Mikoyan-Gurevich MiG-29UBS
Originální název:
Original Name:
Микоян-Гуревич МиГ-29УБС
Kategorie:
Category:
cvičný letoun trainer aeroplane
Výrobce:
Producer:
DD.MM.2005-DD.MM.2006 Letecké opravovne Trenčín, š.p., Trenčín
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.2005-DD.MM.2006
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
2
- přehled vyrobených letadel / overview of manufactured aircraft
První vzlet:
Maiden Flight:
DD.MM.2005
Osádka:
Crew:
2
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
jednoplošník monoplane
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické conventional
Podvozek:
Undercarriage:
zatahovací retractable
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola wheels
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
? kg ? lb
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
? kg ? lb
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
18200 kg 40124 lb
Rozpětí:
Wingspan:
11,36 m 37ft 3in
Délka:
Length:
17,42 m 57ft 2in
Výška:
Height:
4,73 m 15ft 6in
Plocha křídla:
Wing Area:
31,80 m2 342.29 ft2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
? kg/m2 ? lb/ft2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
dvouproudový turbofan
Počet motorů:
Number of Engines:
2
Typ:
Type:
Klimov RD-33
- maximální tah bez přídavného spalování: 49,43 kN
- maximální tah s přídavným spalováním: 81,79 kN
Klimov RD-33
- maximum thrust, dry: 11111 lbf
- maximum thrust, afterburning: 18387 lbf
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
? ?
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
2230 km/h v 11000 m 1386 mph in 36089 ft
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
? km/h v ? m ? mph in ? ft
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
330 m/s 64961 ft/min
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
? min do ? m ? min to ? ft
Operační dostup:
Service Ceiling:
17500 m 57415 ft
Dolet:
Range:
14101) km 8761) mi
Maximální dolet:
Maximum Range:
20002) km 12432) mi
Výzbroj:
Armament:
kanón GŠ-301 se zásobou 150 nábojů


maximální hmotnost výzbroje 2200 kg na 6 (7) závěsnících


6x R-60M / R-60MK
6x R-73 / R-73E


4x B-8M1
4x S-24


6x FAB-250
6x FAB-500
4x KMGU
4x ZB-500


1x PTB-1500
GSh-301 gun with 150 rounds of ammunition


maximum armament weight of 4850 lb on 6 (7) hardpoints


6x R-60M / R-60MK
6x R-73 / R-73E


4x B-8M1
4x S-24


6x FAB-250
6x FAB-500
4x KMGU
4x ZB-500


1x PTB-1500
Uživatelské státy:
User States:

3)

3)
Poznámka:
Note:
1) palivo ve vnitřních nádržích
2) s jednou přídavnou nádrží
3) darováno během rusko-ukrajinské války

kódové označení NATO: Fulcrum-B
1) on internal fuel
2) with one external fuel tank
3) donated during the Russo-Ukrainian War

NATO reporting name: Fulcrum-B
Zdroje:
Sources:
Jakubovič, N.: MiG-29 - Istrebitěl "nevidimok", Jauza, EKSMO, 2010
Gordon, Y.: Mikoyan MiG-29: Famous Russian Aircraft, Ian Allan Publishing, 2010
http://www.lzsliac.mil.sk/261/
ruslet.webnode.cz
URL : https://www.valka.cz/Mikojan-Gurevic-MiG-29UBS-kod-NATO-Fulcrum-B-t54796#557777 Verze : 0
Mikojan-Gurevič MiG-29UBS - modernizácia lietadiel MiG-29UB používaných v OS SR zahŕňajúca výmenu starých systémov identifikácie, komunikácie a navigácie za moderné plne kompatibilné so systémami NATO. Jej súčasťou je aj prechod na bezgenerálkovú prevádzku lietadiel.


Prvé lietadlo MiG-29UBS (č. 5304) bolo zmodernizované k decembru 2005 (spolu s MiG-29A 6728).


Celkom boli modernizované:
MiG-29UBS 1303
MiG-29UBS 5304
URL : https://www.valka.cz/Mikojan-Gurevic-MiG-29UBS-kod-NATO-Fulcrum-B-t54796#202190 Verze : 0
MiG-29AS a MiG-29UBS


Tato verze je modernizací slovenských MiG-29 (9-12A) a MiG-29UB (9-51) na standard NATO/ICAO. Práce provedly Letecké opravovne Trenčín ve spolupráci se specialisty z RSK MiG. Použitá avionika zahrnuje britské a americké přístroje IFF, navigační přístroje a ruský LCD displej a řídící pult.


První modernizovaný MiG-29AS vzlétl 1. prosince 2005 (na Slovensku), zbylých 9 jednomístných strojů MiG-29 a 2 cvičné dvoumístné MiG-29UB byly upraveny v průběhu roku 2006. RAC MiG Corp nabízelo podobnou modernizaci dalším státům východní Evropy.


Pramen:
AFM January 2007, příloha MiG-29, Andrey Fomin
URL : https://www.valka.cz/Mikojan-Gurevic-MiG-29UBS-kod-NATO-Fulcrum-B-t54796#208228 Verze : 1
Diskusní příspěvek Faktografický příspěvek
Přílohy


Přidejte se k nám

Věříme, že mezi Vámi jsou lidé s různými zájmy a zkušenostmi, kteří by mohli přispět svými znalostmi a nápady. Pokud máte rádi vojenskou historii a máte zkušenosti s historickým výzkumem, psaním článků, editací textů, moderováním, tvorbou obrázků, grafiky nebo videí, nebo prostě jen máte chuť se zapojit do našeho unikátního systému, můžete se k nám připojit a pomoci nám vytvářet obsah, který bude zajímavý a přínosný pro ostatní čtenáře.

Zjistit více