Název: Name: | Švecov AŠ-21 | Shvetsov ASh-21 |
Originální název: Original Name: | Швецов АШ-21 | |
Kategorie: Category: | hvězdicový motor | radial engine |
Výrobce: Producer: | Státní průmysl SSSR | |
Období výroby: Production Period: | DD.MM.1947-DD.MM.1955 | |
Vyrobeno kusů: Number of Produced: | 7636 | |
Prototyp vyroben: Prototype Built: | DD.MM.1946 | |
Použití: Use: | Jakovlev Jak-11 a Jak-16, Berijev Be-8, Jak-200, Jak-210 | |
Technické údaje: Technical Data: | ||
Počet válců: Number of Cylinders: | 7 | |
Hmotnost: Weight: | 487 kg | 1074 lb |
Celková délka: Overall Length: | 1372 mm | 4ft 6in |
Celková šířka / Průměr: Overall Width / Diameter: | 1267 mm | 4ft 2in |
Celková výška: Overall Height: | - mm | - |
Vrtání: Bore: | 155,5 mm | 6,12in |
Zdvih: Stroke: | 155 mm | 6,1in |
Zdvihový objem: Swept Volume: (l/cu in) | 20,605 l | 1257.39 cu in |
Palivo: Fuel: | Б-91115 (minimálně 91 oktanů) | Б-91115 (at least 91 octane fuel) |
Příprava palivové směsi: Carburation or Injection: | Karburátor | Carburetor |
Kompresní poměr: Compression Ratio: | 6,4 : 1 | 6,4 : 1 |
Plnění válců: Mixture Charging: | Přeplňovaný jedstupňovým jednorychlostním odstředivým kompresorem. | Supercharged: Single stage, single speed, centrifugal supercharger. |
Chlazení: Cooling: | Vzduchem | Air-cooled |
Výkony: Performance: | ||
Výkon: Power: | 515 kW při 2300 ot/min | 690.6 bhp at 2300 rpm |
Poznámka: Note: | 452,3 kW (615 k) v h= 1 700 m Mazání: suchá kliková skříň Rozvod: OHV, dva ventily na každou hlavu válců. Motor byl od roku 1952 vyráběn v Avii, licenční výroba byla zahájena, protože vázly dodávky ruských motorů pro cvičné letouny C-11. | 607 hp at 5.580 ft. Lubrication: Dry sump Valvetrain: Over Head Valve, two valves per cylinder head This engine beginning in 1952 it was produced in Czechoslovakia as the Avia M-21. |
Zdroje: Sources: | Zbigniew Luranc, Samolot szkolno-treningowy Jak-11 (C-11), Typy Broni i Uzbrojenia nr 76, Warszawa, Wydawnictwo MON, 1982. ISBN 83-11-06743-0. http://ru.wikipedia.org/wiki/%D0%90%D0%A8-21 www.airwar.ru http://engine.aviaport.ru/issues/index.html archiv autora |