Avro Anson C Mk.12

     
Název:
Name:
Avro Anson C Mk.XII Avro Anson C Mk.XII
Originální název:
Original Name:
Avro Anson C Mk.XII
Kategorie:
Category:
víceúčelový letoun utility aeroplane
Výrobce:
Producer:
DD.MM.1944-DD.MM.194R A. V. Roe & Co. Ltd., Manchester
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.1944-DD.MM.194R
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
271 (16 konverze z Anson Mk.I)
První vzlet:
Maiden Flight:
05.09.1944 prototyp Mk.12
27.10.1944 prototyp sanitní úpravy
Osádka:
Crew:
4?
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
jednoplošník monoplane
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické conventional
Podvozek:
Undercarriage:
zatahovací retractable
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola wheels
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
3365 kg 7419 lb
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
? kg ? lb
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
4763 kg 10500 lb
Rozpětí:
Wingspan:
17.22 m 56ft 6in
Délka:
Length:
12.88 m 42ft 3in
Výška:
Height:
4.22 m 13ft 10in
Plocha křídla:
Wing Area:
43.01 m2 463 ft2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
? kg/m2 ? lb/ft2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
pístový piston
Počet motorů:
Number of Engines:
2
Typ:
Type:
Amstrong Siddeley Cheetah XV o výkonu 313 kW Amstrong Siddeley Cheetah XV, power 420 HP
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
? ?
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
305.8 km/h v ? m 190 mph in ? ft
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
268.8 km/h v ? m 167 mph in ? ft
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
3.7 m/s 730 ft/min
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
? min do ? m ? min to ? ft
Operační dostup:
Service Ceiling:
4572 m 15000 ft
Dolet:
Range:
981.7 km 610 mi
Maximální dolet:
Maximum Range:
? km ? mi
Výzbroj:
Armament:
- -
Uživatelské státy:
User States:














Poznámka:
Note:
Anson Mk.I se zvýšeným stropem, obdélníkovými okny a hydraulicky ovládaným podvozkem a klapkami,část používána jako sanitní

více ZDE
Anson Mk.I with raised roof of the cabin, square windows and hydraulically operated undercarriage and flaps, some of them operated as a flying ambulance

more HERE
Zdroje:
Sources:
Goulding, Brian, Garbett, M.The Avro Lancaster I, Profile No.65, Profile Publications, Leatherhead, 1966
http://www.wonwinglo.scale-models.net/id22.htm

Avro Anson C Mk.12 -


URL : https://www.valka.cz/Avro-Anson-C-Mk-12-t50511#339717 Verze : 0
Zahraniční uživatelé Ansonu C.12
Foreign users of Anson C.12


Země/CountryObdobí/Period Počet/NumberJednotky/Units
Austrálie 1945-1953 1 ?
Belgie 1946-1955 13* ?
Československo 1945-? 2 ?
Egypt 1944-1951 2 ?
Írán 1945-? 1 ?
Nový Zéland 1945-1950 2 ?
Řecko 1945-1946 4 ?


* společně s Mk.I

Zdroj
www.worldairforces.com
URL : https://www.valka.cz/Avro-Anson-C-Mk-12-t50511#342340 Verze : 0
.
Avro Anson C Mk.12 - Avro Anson C Mk.XII (typ D-41 v čs. armádě), sériové číslo PH650, volací znak D-71, Letecký dopravní pluk , Praha-Kbely, 1947. Letoun nese britské krycí schéma: horní a boční plochy kombinace barev tmavá zelená a tmavá zemitá, spodní plochy nebeská modrá typ S. Výsostné znaky bíle lemované, vrtulové kužely černé.

Avro Anson C Mk.XII (typ D-41 v čs. armádě), sériové číslo PH650, volací znak D-71, Letecký dopravní pluk , Praha-Kbely, 1947. Letoun nese britské krycí schéma: horní a boční plochy kombinace barev tmavá zelená a tmavá zemitá, spodní plochy nebeská modrá typ S. Výsostné znaky bíle lemované, vrtulové kužely černé.
Zveřejněno s laskavým svolením autora

URL : https://www.valka.cz/Avro-Anson-C-Mk-12-t50511#433731 Verze : 0
Diskusní příspěvek Faktografický příspěvek
Přílohy


Přidejte se k nám

Věříme, že mezi Vámi jsou lidé s různými zájmy a zkušenostmi, kteří by mohli přispět svými znalostmi a nápady. Pokud máte rádi vojenskou historii a máte zkušenosti s historickým výzkumem, psaním článků, editací textů, moderováním, tvorbou obrázků, grafiky nebo videí, nebo prostě jen máte chuť se zapojit do našeho unikátního systému, můžete se k nám připojit a pomoci nám vytvářet obsah, který bude zajímavý a přínosný pro ostatní čtenáře.

Zjistit více