Název: Name: | Phönix D.III | Phönix D.III |
Originální název: Original Name: | Phönix D.III | |
Kategorie: Category: | stíhací letoun | fighter aeroplane |
Výrobce: Producer: | DD.10.1918-DD.MM.1918 Phönix Flugzeugwerke AG, Wien DD.MM.1924-DD.MM.1924 Flygkompaniets tygverkstäder Malmslätt, Malmslätt | |
Období výroby: Production Period: | DD.10.1918-DD.MM.1924 | |
Vyrobeno kusů: Number of Produced: | ~75 Phönix 10 FVM | |
První vzlet: Maiden Flight: | DD.MM.RRRR | |
Osádka: Crew: | 1 | |
Základní charakteristika: Basic Characteristics: | ||
Vzlet a přistání: Take-off and Landing: | CTOL - konvenční vzlet a přistání | CTOL - conventional take-off and landing |
Uspořádání křídla: Arrangement of Wing: | dvouplošník | biplane |
Uspořádání letounu: Aircraft Concept: | klasické | conventional |
Podvozek: Undercarriage: | pevný | fixed |
Přistávací zařízení: Landing Gear: | kola | wheels |
Technické údaje: Technical Data: | ||
Hmotnost prázdného letounu: Empty Weight: | 685 kg | 1510 lb |
Vzletová hmotnost: Take-off Weight: | 951 kg | 2097 lb |
Maximální vzletová hmotnost: Maximum Take-off Weight: | ? kg | ? lb |
Rozpětí: Wingspan: | 9,80 m | 32ft 1,82in |
Délka: Length: | 6,62 m | 21ft 8,62in |
Výška: Height: | 3,01 m | 9ft 10,5in |
Plocha křídla: Wing Area: | 25 m2 | 269.1 ft2 |
Plošné zatížení: Wing Loading: | ? kg/m2 | ? lb/ft2 |
Pohon: Propulsion: | ||
Kategorie: Category: | pístový | piston |
Počet motorů: Number of Engines: | 1 | |
Typ: Type: | Hiero o výkonu 169 kW/ 230 k | Hiero, power 227 hp |
Objem palivových nádrží: Fuel Tank Capacity: | ? | ? |
Výkony: Performance: | ||
Maximální rychlost: Maximum Speed: | 1951) km/h v ? m | 121.2 1) mph in ? ft |
Cestovní rychlost: Cruise Speed: | 171 km/h v ? m | 106.3 mph in ? ft |
Rychlost stoupání: Climb Rate: | ? m/s | ? ft/min |
Čas výstupu na výšku: Time to Climb to: | 122) min do 3000 m | 122) min to 9843 ft |
Operační dostup: Service Ceiling: | 6800 m | 22310 ft |
Dolet: Range: | 350 km | 217.5 mi |
Maximální dolet: Maximum Range: | ? km | ? mi |
Výzbroj: Armament: | 2x 8mm guľomet Schwarzlose | 2x 8 mm Schwarzlose machine gun |
Uživatelské státy: User States: | | |
Poznámka: Note: | Vzhľadom k ukončeniu vojny lietadlá už neboli zaradené do výzbroje Rakúsko-Uhorského letectva. V roku 1921 bolo do Švédska predaných 18 ks (20 ks) lietadiel vyrobených v roku 1918. V Švédskom letetctve tieto lietadlá spoločně s 10 novovyrobenými lietali ako J 1 až do roku 1928. Švédské licenční stroje stroje používaly 136kW motory BMW.IIIa,postupně nahrazující i opotřebovaná Hiera ostatních strojů. S motorem BMW.IIa: 1) 160 km/h 2) 18 min | Swedish machines (J 1) with 185 hp BMW.IIIa engines: 1) 99.5 mph 2) 18 min |
Zdroje: Sources: | Grosz, P. M. Phönix D.I-II, Windsock Datafile No.31, Albatros Productions, Berkhamsted 1992. Haddow, G. The Phönix Scouts, Profile No.175, Profile Publications, Leatherhead 1967. Zahálka, Jan; Tesař, Petr Aharon; Tyrlik, Sigmund. Phönix D.I-D.III, JaPo Publications, 2005. www.csd.uwo.ca http://www.doppeladler.com/kuk/seeflieger.htm ah.milua.org |