Název: Name: | Curtiss P-40E Warhawk | Curtiss P-40E Warhawk |
Originální název: Original Name: | Curtiss P-40E Warhawk | |
Kategorie: Category: | stíhací letoun | fighter aeroplane |
Výrobce: Producer: | DD.MM.1941-DD.MM.1943 Curtiss-Wright Corp., Buffalo, New York | |
Období výroby: Production Period: | DD.MM.1941-DD.MM.1943 | |
Vyrobeno kusů: Number of Produced: | 2 320 | |
První vzlet: Maiden Flight: | DD.MM.RRRR | |
Osádka: Crew: | 1 | |
Základní charakteristika: Basic Characteristics: | ||
Vzlet a přistání: Take-off and Landing: | CTOL - konvenční vzlet a přistání | CTOL - conventional take-off and landing |
Uspořádání křídla: Arrangement of Wing: | jednoplošník | monoplane |
Uspořádání letounu: Aircraft Concept: | klasické | conventional |
Podvozek: Undercarriage: | zatahovací | retractable |
Přistávací zařízení: Landing Gear: | kola | wheels |
Technické údaje: Technical Data: | ||
Hmotnost prázdného letounu: Empty Weight: | 2880 kg | 6349 lb |
Vzletová hmotnost: Take-off Weight: | 3756 kg | 8281 lb |
Maximální vzletová hmotnost: Maximum Take-off Weight: | 3996 kg | 8810 lb |
Rozpětí: Wingspan: | 11,370 m | 37ft 3,6in |
Délka: Length: | 9,490 m | 31ft 1,6in |
Výška: Height: | 3,760 m | 12ft 4in |
Plocha křídla: Wing Area: | 21,92 m2 | 235.94 ft2 |
Plošné zatížení: Wing Loading: | 171,35 kg/m2 | 35.1 lb/ft2 |
Pohon: Propulsion: | ||
Kategorie: Category: | pístový | piston |
Počet motorů: Number of Engines: | 1 | |
Typ: Type: | Allison V-1710-39 (F3R) kapalinou chlazený vidlicový dvanáctiválec o vzletovém výkonu 857,5 kW a 1 111 kW v h= 1 311 m. Vrtule trojlistá Curtiss Electric s konstantní rychlostí otáček o průměru 3 360 mm. | Allison V-1710-39 (F3R) twelvee-cylinder Vee liquid cooled engine, rated at 1,150 hp for take-off and 1,490 hp at 4,300 ft, driving a three-blade constant-speed Curtiss Electric propeller of diameter 11ft. |
Objem palivových nádrží: Fuel Tank Capacity: | 427,3 l v trupové nádrži a v nádrži v centroplánu, 132,75 l v rezevní nádrži v centroplánu a až 661,5 l v přídavné nádrži pod trupem. | 94 UK gallons and 29.2 UK gallons in reserve tank and 145.5 UK gallons in drop tank |
Výkony: Performance: | ||
Maximální rychlost: Maximum Speed: | 582.6 km/h v 4572 m | 362 mph in 15000 ft |
Cestovní rychlost: Cruise Speed: | 476 km/h v 1524 m | 295.8 mph in 5000 ft |
Rychlost stoupání: Climb Rate: | 10,4 m/s | 2047.2 ft/min |
Čas výstupu na výšku: Time to Climb to: | 7,6 min do 4572 m | 7,6 min to 15000 ft |
Operační dostup: Service Ceiling: | 8839 m | 29000 ft |
Dolet: Range: | 563 km | 349.8 mi |
Maximální dolet: Maximum Range: | 1529 km | 950.1 mi |
Výzbroj: Armament: | 6x pevný kulomet Colt-Browning ráže 12,7 mm v křídlech, zásoba střeliva vnitřní/prostřední/krajní 312/295/240. Pumový náklad: 1x 227 kg pod trupem (nebo pod křídlo 6x 10 kg pro USAAF) Později 3x 227 kg pumy | Six fixed forward-firing 0.5 inch Colt-Browning M2 machine-guns in wings 312/295/240 rpg. Bomb load: One 500 lb bomb under fuselage (or six 22 lb bombs under a wings USAAF only). Later: three 500 lb bombs. |
Uživatelské státy: User States: | USA Velká Británie Australie Kanada Nový Zéland Čína AVG Jihoafrická unie SSSR | United States United Kingdom Australia Canada New Zealand China and AVG South Africa USSR |
Poznámka: Note: | Pod označení P-40E můžeme zařadit téměř identické exportní letouny P-40E-1 (Model 87A-4, které odebrala především RAF, Kanada, Austrálie a Nový Zéland. | The Kittyhawk IA was essentially the export equivalent of the P-40E. 1500 were built, primarily for the RAF, but many were diverted to Canada, Australia, and New Zealand. Following the passage of the Lend-Lease Act, all aircraft purchased with US funds were required to have standard US designations and had to be issued USAAF serial numbers, even though they were never intended for service with the USAAF. Since the Kittyhawk IA was built with some British equipment, it was not exactly equivalent to the USAAF P-40E, and the Kittyhawk IA was assigned the US designation P-40E-1 (Model 87A-4) to recognize the difference. |
Zdroje: Sources: | Zbigniew Kolacha a Marek Ryś, Monografie Lotnicze 65, Curtiss P-40 cz.2, AJ-Press 2000, Gdaňsk 5, ISBN 83-7237-040-0 William Green, War Planes of the Second World War, Fighters, Volume Four, Doubleday, 1964. http://home.att.net/~jbaugher1/p40_8.html http://www.airwar.ru/enc/fww2/p40d.html archiv autora |