N-57
Ráže 57x165 mm
Ús´tová rychlost Vo - 600 m/s,
Kadence střelby – 230 ran/min
Hmotnost 135 kg /290 kg odpovídá hmotnosti včetně schránky s obvyklými 40 ks munice/
Kanon byl vyvinut v roce 1946 pro první sovětský reaktivní stíhač MiG-9. Při střeleckých zkouškách ve výškách nad 7000 m docházelo pravidelně k zhasnutí motorů. Následné zkoušky a vědecké práce prokázaly negativní vliv na drak letounu i motory, nutnost odklonit povýstřelové zplodiny od vstupů do motoru a zvýšit stabilitu střel pro střelbu ve větších rychlostech a výškách. Protože potíže se zpětným rázem pokračovaly i po zástavbě úsťových brzd a lokalizátorů, byla výroba první série zastavena a současně byl zrušen projekt kanonu NS-76 ráže 76,2 mm, přestože úspěšně absolvoval pozemní testy. Do MiG-9 byl nakonec zastavěn kanon N-37 a i další konstrukce ruských let.kanonů do dnešní doby nepřevyšují výrazně úsťovou energii jeho munice 37x165, tj. 180 kJ.
Zdroj :
Nudelman A.E., Puški dlja bojevych samoletov, Moskva 1988
Ráže 57x165 mm
Ús´tová rychlost Vo - 600 m/s,
Kadence střelby – 230 ran/min
Hmotnost 135 kg /290 kg odpovídá hmotnosti včetně schránky s obvyklými 40 ks munice/
Kanon byl vyvinut v roce 1946 pro první sovětský reaktivní stíhač MiG-9. Při střeleckých zkouškách ve výškách nad 7000 m docházelo pravidelně k zhasnutí motorů. Následné zkoušky a vědecké práce prokázaly negativní vliv na drak letounu i motory, nutnost odklonit povýstřelové zplodiny od vstupů do motoru a zvýšit stabilitu střel pro střelbu ve větších rychlostech a výškách. Protože potíže se zpětným rázem pokračovaly i po zástavbě úsťových brzd a lokalizátorů, byla výroba první série zastavena a současně byl zrušen projekt kanonu NS-76 ráže 76,2 mm, přestože úspěšně absolvoval pozemní testy. Do MiG-9 byl nakonec zastavěn kanon N-37 a i další konstrukce ruských let.kanonů do dnešní doby nepřevyšují výrazně úsťovou energii jeho munice 37x165, tj. 180 kJ.
Zdroj :
Nudelman A.E., Puški dlja bojevych samoletov, Moskva 1988