Výrobca: Shaanxi Aircraft Industry, Čína
Varianty (dátum prvého vzletu)
Y-8 - prvý vzlet 15.12.1974, vo výzbroji od roku 1980
Y-8 MPA - od roku 1984, námorné hliadkové lietalo vybavené vyhľadávacím rádiolokátorom, prístrojmi elektronického boja, dennými a nočnými kamerami a sonarovými bójami.
Y-8A - 3. 11. 1985, slúži pre transport vrtuľníkov S-70C ‘Black Hawk’ do Tibetu
Y-8B - civilná verzia
Y-8C - 17. 12. 1990, modernizovaná verzia s plne tlakovaným nákladovým priestorom
Y-8D - 1986, exportná varianta pre Bangladéš
Y-8D II - modernizovaná verzia Y-8D so západnou avinikou. Výroba sa neralizovala
Y-8E - október 1988, nosič bezpilotného prostriedku WZ-5 (CH-1)
Y-8H - lietadlo vzdušného prieskumu
Y-8CA - lieadlo pre testy palubných rádiolokátorov
Y-8J - prieskumné lietadlo vybavené britským rádiolokátorom "Skymaster"
Y-8F - 19. 11. 1988, slúži na prepravu dobytka
Y-8F-100 - modernizovaná verzia s vylepšenou avionikou pre civilné nákladné lety
Y-8F-200 - 1997, modifikovaná varianta Y-8F100 s plne pretlakovým náklaovým priestorom. Vo výzbroji vzdušných síl Tanzánie (Tanzania Air Force)
Y-8F-400 - august 2001, ďalšia modernizovaná verzia, tročlenná posádka a presklený "nos" lietadla je nahradený "plným nosom"
Y-8 EW - verzia pre rádioelektronický boj (nie je oficiálne označenie)
Y-8T - vzdušné veliteľské stanovište
Y-8F-600 - 14. 1. 2005, posledný variant vyrobený v spolupráci so závodom Antonov (ASTC - Ukrajina) a dodávateľom motorov Pratt and Whitney Kanada.
Y-8 "Balance Beam"(KJ-200) - 14.1.2005, niekedy označované ako "Projekt č. 5", lietadlo AEW (Airborne early warning), vytvorené na základe typu Y-8F600
Varianty (dátum prvého vzletu)
Y-8 - prvý vzlet 15.12.1974, vo výzbroji od roku 1980
Y-8 MPA - od roku 1984, námorné hliadkové lietalo vybavené vyhľadávacím rádiolokátorom, prístrojmi elektronického boja, dennými a nočnými kamerami a sonarovými bójami.
Y-8A - 3. 11. 1985, slúži pre transport vrtuľníkov S-70C ‘Black Hawk’ do Tibetu
Y-8B - civilná verzia
Y-8C - 17. 12. 1990, modernizovaná verzia s plne tlakovaným nákladovým priestorom
Y-8D - 1986, exportná varianta pre Bangladéš
Y-8D II - modernizovaná verzia Y-8D so západnou avinikou. Výroba sa neralizovala
Y-8E - október 1988, nosič bezpilotného prostriedku WZ-5 (CH-1)
Y-8H - lietadlo vzdušného prieskumu
Y-8CA - lieadlo pre testy palubných rádiolokátorov
Y-8J - prieskumné lietadlo vybavené britským rádiolokátorom "Skymaster"
Y-8F - 19. 11. 1988, slúži na prepravu dobytka
Y-8F-100 - modernizovaná verzia s vylepšenou avionikou pre civilné nákladné lety
Y-8F-200 - 1997, modifikovaná varianta Y-8F100 s plne pretlakovým náklaovým priestorom. Vo výzbroji vzdušných síl Tanzánie (Tanzania Air Force)
Y-8F-400 - august 2001, ďalšia modernizovaná verzia, tročlenná posádka a presklený "nos" lietadla je nahradený "plným nosom"
Y-8 EW - verzia pre rádioelektronický boj (nie je oficiálne označenie)
Y-8T - vzdušné veliteľské stanovište
Y-8F-600 - 14. 1. 2005, posledný variant vyrobený v spolupráci so závodom Antonov (ASTC - Ukrajina) a dodávateľom motorov Pratt and Whitney Kanada.
Y-8 "Balance Beam"(KJ-200) - 14.1.2005, niekedy označované ako "Projekt č. 5", lietadlo AEW (Airborne early warning), vytvorené na základe typu Y-8F600