377. Squadriglia Autonoma
zformována jako Sezione Sperimentale v rámci 23.Gruppo v Comiso, Aeroporto di Comiso "Vincenzo Magliocco" / v srpnu 1941, byla jednotka vyzbrojena prvními Re.2000 první série aby je otestovala ve frontových podmínkách. Stíhačky Reggiane původně určené pro katapulty lodí Regia Marina byly z nedostatku moderních strojů v Regia Aeronautica přiděleny právě 377. Squadriglia Autonoma.
Jednotka se silně angažovala v operacích proti Maltě, operujíce ze základen na Sicílii a Sardinii. Poté co 23. Gruppo bylo převeleno do Lybie v prosince 1941 se Squadriglia stala samostatnou a zůstala na Sicílii. V průběhu roku 1942 byla přezbrojena na III. Sérii Re.2000, zůstala trvala umístěná na Sicílii až do jara 1943. Mezitím obdržela několik CR.42NC pro noční stíhání, na nichž tenente Torchio dosáhl pěti nočních sestřelů.
Koncem roku 1942, kdy bylo zřejmé že stíhačky Reggiane jsou už tak zastaralé bylo 377. Squadrigli dodán tucet MC.200. a konečně v únoru 1943 byly dodány tři MC.202, na nichž se dosáhlo tří sestřelů čtyřmotorových bombardérů v dubnu. V květnu 1943 byla jednotka rozpuštěna a její piloti a stroje převeleny k 53. Stormu.
zformována jako Sezione Sperimentale v rámci 23.Gruppo v Comiso, Aeroporto di Comiso "Vincenzo Magliocco"
Jednotka se silně angažovala v operacích proti Maltě, operujíce ze základen na Sicílii a Sardinii. Poté co 23. Gruppo bylo převeleno do Lybie v prosince 1941 se Squadriglia stala samostatnou a zůstala na Sicílii. V průběhu roku 1942 byla přezbrojena na III. Sérii Re.2000, zůstala trvala umístěná na Sicílii až do jara 1943. Mezitím obdržela několik CR.42NC pro noční stíhání, na nichž tenente Torchio dosáhl pěti nočních sestřelů.
Koncem roku 1942, kdy bylo zřejmé že stíhačky Reggiane jsou už tak zastaralé bylo 377. Squadrigli dodán tucet MC.200. a konečně v únoru 1943 byly dodány tři MC.202, na nichž se dosáhlo tří sestřelů čtyřmotorových bombardérů v dubnu. V květnu 1943 byla jednotka rozpuštěna a její piloti a stroje převeleny k 53. Stormu.