Airco D.H.5

     
Název:
Name:
Airco D.H.5 Airco D.H.5
Originální název:
Original Name:
Airco D.H.5
Kategorie:
Category:
stíhací letoun fighter aeroplane
Výrobce:
Producer:
DD.MM.1916-DD.MM.191R Aircraft Manufacturing Co. Ltd., Hendon /
DD.MM.1917-DD.MM.191R British Caudron Co. Ltd., Cricklewood /
DD.04.1917-DD.MM.191R Darracq Motor Engineering Co. Ltd., Fulham /
DD.MM.1917-DD.MM.191R Marsh Jones & Cribb Ltd, Leeds /
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.1916-DD.MM.RRRR
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
~550
První vzlet:
Maiden Flight:
DD.10.1916
Osádka:
Crew:
1
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
dvouplošník biplane
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické conventional
Podvozek:
Undercarriage:
pevný fixed
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola wheels
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
458 kg 1010 lb
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
677 kg 1492 lb
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
? kg ? lb
Rozpětí:
Wingspan:
7.82 m 25ft 8in
Délka:
Length:
6.71 m 22ft
Výška:
Height:
2.78 m 9ft 1.5in
Plocha křídla:
Wing Area:
19.71 m2 212.2 ft2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
? kg/m2 ? lb/ft2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
pístový piston
Počet motorů:
Number of Engines:
1
Typ:
Type:
Le Rhône 9J o výkonu 82 kW
dvoulistá dřevěná vrtule
Le Rhône 9J, power 110 hp
two-blade wooden propeller
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
118 l 26 Imp gal
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
164.2 km/h v 3048 m 102 mph in 10000 ft
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
? km/h v ? m ? mph in ? ft
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
6.1 m/s 1200 ft/min
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
6.92 min do 1981 m 6.92 min to 6500 ft
Operační dostup:
Service Ceiling:
4877 m 16000 ft
Dolet:
Range:
? km ? mi
Maximální dolet:
Maximum Range:
? km ? mi
Výzbroj:
Armament:
1x pevný 7,7mm kulomet Vickers


4x 211,3kb bomba Cooper
1x fixed .303 Vickers machine gun


4x 25 lb Cooper bomb
Uživatelské státy:
User States:
Poznámka:
Note:
Vytrvalost: 2 hodiny 45 minut


Opačné stupnění nosných ploch bylo způsobeno snahou o co nejlepší výhled pilota v přední polosféře.
Endurance: 2.75 hr
Zdroje:
Sources:
Jackson, A.J. De Havilland aircraft since 1909, Naval Institute Press, Annapolis 1987. ISBN 0-87021-896-4.
Bruce, J. M. De Havilland Aircraft of World War One. Arms and Armour Press, London 1991. ISBN 1-85409-069-0.
Lamberton, W. M. Fighter Aircraft of the 1914-1918 War. Harleyford Publications Ltd, Letchworth 1960.

Airco D.H.5 -


Airco D.H.5 -


Airco D.H.5 -


URL : https://www.valka.cz/Airco-D-H-5-t31922#115259 Verze : 0
Zdroj: http://avia.russian.ee/
Airco D.H.5 -


URL : https://www.valka.cz/Airco-D-H-5-t31922#202517 Verze : 0
Zdroj:
Woodhouse, Henry. Textbook of Applied Aeronautic Engineering, The Century Co., New York 1920.

Airco D.H.5 -


Airco D.H.5 -


URL : https://www.valka.cz/Airco-D-H-5-t31922#336816 Verze : 0
.
Airco D.H.5 - Airco D.H. 5 sériového čísla A 9197 v podobě, v jaké bylo ve druhé polovině roku 1917 vyfotografováno (ve skutečnosti však na fotografii letoun nemá výzbroj) na letišti v Lincolnshire v Anglii. Nápis pod kabinou prozrazuje, že jde o 15. stroj zakoupený z výtěžku finanční sbírky občanů australského spolkového státu Nový Jižní Wales, tentokrát konkrétně z okrsku Upper Hunter. Pro zajímavost - cena letounu Airco D.H.5 činila 2700 liber šterlinků. Letoun byl přidělen 68. peruti RFC, z níž se později stala 2. peruť Australian Flying Corps (Australského leteckého sboru). Stroj nese standardní kamufláž - trup, boční a horní plochy natřeny khaki PC 10, spodní plochy zůstaly v barvě lakovaného plátna. Kuželík na vrtuli patrně červený, plátěné potahy kol velmi světlé, zřejmě bílé.

Airco D.H. 5 sériového čísla A 9197 v podobě, v jaké bylo ve druhé polovině roku 1917 vyfotografováno (ve skutečnosti však na fotografii letoun nemá výzbroj) na letišti v Lincolnshire v Anglii. Nápis pod kabinou prozrazuje, že jde o 15. stroj zakoupený z výtěžku finanční sbírky občanů australského spolkového státu Nový Jižní Wales, tentokrát konkrétně z okrsku Upper Hunter. Pro zajímavost - cena letounu Airco D.H.5 činila 2700 liber šterlinků. Letoun byl přidělen 68. peruti RFC, z níž se později stala 2. peruť Australian Flying Corps (Australského leteckého sboru). Stroj nese standardní kamufláž - trup, boční a horní plochy natřeny khaki PC 10, spodní plochy zůstaly v barvě lakovaného plátna. Kuželík na vrtuli patrně červený, plátěné potahy kol velmi světlé, zřejmě bílé.
Zveřejněno s laskavým svolením autora

URL : https://www.valka.cz/Airco-D-H-5-t31922#583304 Verze : 0
.
Airco D.H.5 - Letoun Airco D.H. 5, letiště Baizieux, 68. peruť RFC. Stroj sériového čísla A 9449 používal na podzim 1917 během bitvy o Cambrai Capt. G. C. Wilson, bývalý ženista, jenž obdržel během své služby za 1. sv. války řadu vyznamenání. Konkrétně v kokpitu tohoto stroje se zúčastnil akce, za níž byl spolu s dalšími pěti piloty své letky vyznamenán Vojenským křížem. Letoun nese nátěr khaki PC 10 na horních a bočních plochách. Spodní plochy v barvě běleného lakovaného plátna. Wilson byl velitelem jedné z letek 68. peruti, o čemž svědčí velitelský praporek upevněný podle fotografie na pravé vnější vzpěře (zda byl praporek na obou křídlech není z fotografie patrné, je to však pravděpodobné). Kuželík na vrtuli bílý, kryty kol jsou tmavé, odstínem odpovídají červenému pruhu na SOP, patrně tedy byly také červené.

Letoun Airco D.H. 5, letiště Baizieux, 68. peruť RFC. Stroj sériového čísla A 9449 používal na podzim 1917 během bitvy o Cambrai Capt. G. C. Wilson, bývalý ženista, jenž obdržel během své služby za 1. sv. války řadu vyznamenání. Konkrétně v kokpitu tohoto stroje se zúčastnil akce, za níž byl spolu s dalšími pěti piloty své letky vyznamenán Vojenským křížem. Letoun nese nátěr khaki PC 10 na horních a bočních plochách. Spodní plochy v barvě běleného lakovaného plátna. Wilson byl velitelem jedné z letek 68. peruti, o čemž svědčí velitelský praporek upevněný podle fotografie na pravé vnější vzpěře (zda byl praporek na obou křídlech není z fotografie patrné, je to však pravděpodobné). Kuželík na vrtuli bílý, kryty kol jsou tmavé, odstínem odpovídají červenému pruhu na SOP, patrně tedy byly také červené.
Zveřejněno s laskavým svolením autora

Airco D.H.5 -


Zveřejněno s laskavým svolením autora

URL : https://www.valka.cz/Airco-D-H-5-t31922#583533 Verze : 1
Diskusní příspěvek Faktografický příspěvek
Přílohy


Přidejte se k nám

Věříme, že mezi Vámi jsou lidé s různými zájmy a zkušenostmi, kteří by mohli přispět svými znalostmi a nápady. Pokud máte rádi vojenskou historii a máte zkušenosti s historickým výzkumem, psaním článků, editací textů, moderováním, tvorbou obrázků, grafiky nebo videí, nebo prostě jen máte chuť se zapojit do našeho unikátního systému, můžete se k nám připojit a pomoci nám vytvářet obsah, který bude zajímavý a přínosný pro ostatní čtenáře.

Zjistit více