Název: Name: | Valtion Lentokonetehdas Myrsky II | |
Originální název: Original Name: | Valtion Lentokonetehdas Myrsky II | |
Kategorie: Category: | stíhací letoun | |
Výrobce: Producer: | DD.MM.1943-DD.12.1944 Valtion Lentokonetehdas, Tampere | |
Období výroby: Production Period: | 02.02.1944-DD.12.1944 | |
Vyrobeno kusů: Number of Produced: | 47 (MY-5 - MY-51) | |
První vzlet: Maiden Flight: | DD.12.1943 Myrsky II (MY-5) | |
Osádka: Crew: | 1 | |
Základní charakteristika: Basic Characteristics: | ||
Vzlet a přistání: Take-off and Landing: | CTOL - konvenční vzlet a přistání | |
Uspořádání křídla: Arrangement of Wing: | jednoplošník | |
Uspořádání letounu: Aircraft Concept: | klasické | |
Podvozek: Undercarriage: | zatahovací | |
Přistávací zařízení: Landing Gear: | kola | |
Technické údaje: Technical Data: | ||
Hmotnost prázdného letounu: Empty Weight: | 2337 kg | |
Vzletová hmotnost: Take-off Weight: | 2953 kg | |
Maximální vzletová hmotnost: Maximum Take-off Weight: | 3213 kg | |
Rozpětí: Wingspan: | 11,000 m | |
Délka: Length: | 8,350 m | |
Výška: Height: | 3,000 m | |
Plocha křídla: Wing Area: | 18,00 m2 | |
Plošné zatížení: Wing Loading: | 163,89 kg/m2 | |
Pohon: Propulsion: | ||
Kategorie: Category: | pístový | |
Počet motorů: Number of Engines: | 1 | |
Typ: Type: | Svenska Flygmotor STW C-3G (švédská licenční výroba motoru Pratt & Whitney R-1830 SC3-G Twin Wasp) vzduchem chlazený dvouhvězdicový čtrnáctiválec o výkonu 749 kW (1 065 k). Vrtule trojlistá s nastavitelným úhlem náběhu, vrtulové listy dřevěné typ VLS 8002 o průměru 3 000 mm. | |
Objem palivových nádrží: Fuel Tank Capacity: | 250 l + dvě přídavné nádrže každá o objemu 125 l | |
Výkony: Performance: | ||
Maximální rychlost: Maximum Speed: | 535 km/h v 3400 m | |
Cestovní rychlost: Cruise Speed: | 365 km/h v 3000 m | |
Rychlost stoupání: Climb Rate: | 15,0 m/s | |
Čas výstupu na výšku: Time to Climb to: | 4,0 min do 3400 m | |
Operační dostup: Service Ceiling: | 9000 m | |
Dolet: Range: | 500 km | |
Maximální dolet: Maximum Range: | 933 km | |
Výzbroj: Armament: | 4x pevný kulomet VKT LKk/42 ráže 12,7 mm pod kapotou motoru se zásobou střeliva 225 pro vnitřní a 270 nábojů pro vnější. Pumový náklad: max. 2x puma o hmotnosti 100 kg. | |
Uživatelské státy: User States: | ||
Poznámka: Note: | První sériové letadlo Myrsky II bylo přiděleno taktické průzkumná peruti (TLeLv 12) dne 23. července 1944. | |
Zdroje: Sources: | William Green, War Planes of the Second World War, Fighters, Volume One, London, Macdonald & Co., Ltd., 1960, ISBN 0-356-01445-2. Jukka Raunio, Valtion Lentokonetehdas Myrsky. Suomen Ilmailuhistoriallisen Lehden Erikoisnumero 1, Forssan Kirjapaino Oy, 2002, ISBN 951-96866-4-9. Krzysztof Zalewski, Encyklopedia lotnictwa wojskowego. Samoloty i śmigłowce wojskowe, Tom 18, litery T-Z. Warszawa 1998 http://www.aviastar.org/air/finland/vl_myrsky.php menstream.pl http://www.dws-xip.pl/encyklopedia/lotmyrsky-fi/ http://www.airwar.ru/enc/fww2/myrsky.html http://www.2wojna.pl/encyklopedia-fi-sam-001.html |
URL : https://www.valka.cz/Valtion-Lentokonetehdas-Myrsky-II-t29445#104820Verze : 1
Vláďa
MOD
Valtion Lentokonetehdas MYRSKY
Stručná historie:
Toto letadlo bylo jedním z mála typů vlastní, tedy finské produkce. Konstrukce byla ovlivněna Fokkery D-XXI, které firma V.L. licenčně vyráběla. První typ Myrsky I nebylo příliš povedené letadlo, mělo snad všechny nectnosti (rozpadávající se překližka, nedostatečnou pevnost konstrukce, nestabilitu a chatrný podvozek). Myrsky II byl jemnější, měl již konstrukci zpevněnou a vyšší směrovka mu zajistila také dostatečnou stabilitu. Do výzbroje se dostaly až v roce 1944, to však již bojovaly proti Němcům. Letadla nebyla příliš oblíbená piloty ani pozemním personálem a nikdy nedosála žádných úspěchů. Plánovaná výroba Myrsky III se neuskutečnila.
Zdroj: L+K 14/1971, Letadla 1939-45, Václav Němeček
Stručná historie:
Toto letadlo bylo jedním z mála typů vlastní, tedy finské produkce. Konstrukce byla ovlivněna Fokkery D-XXI, které firma V.L. licenčně vyráběla. První typ Myrsky I nebylo příliš povedené letadlo, mělo snad všechny nectnosti (rozpadávající se překližka, nedostatečnou pevnost konstrukce, nestabilitu a chatrný podvozek). Myrsky II byl jemnější, měl již konstrukci zpevněnou a vyšší směrovka mu zajistila také dostatečnou stabilitu. Do výzbroje se dostaly až v roce 1944, to však již bojovaly proti Němcům. Letadla nebyla příliš oblíbená piloty ani pozemním personálem a nikdy nedosála žádných úspěchů. Plánovaná výroba Myrsky III se neuskutečnila.
Zdroj: L+K 14/1971, Letadla 1939-45, Václav Němeček
URL : https://www.valka.cz/Valtion-Lentokonetehdas-Myrsky-II-t29445#104833Verze : 0
Vláďa
MOD
Fotografie Myrsky II ze serveru http://www.airwar.ru/enc/fww2/myrsky.html
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.RRRR |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.RRRR |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.RRRR |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.RRRR |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.RRRR |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
URL : https://www.valka.cz/Valtion-Lentokonetehdas-Myrsky-II-t29445#104836Verze : 1
Vláďa
MOD
Informace o Myrsky II není úplně správná, stroje Myrsky II byly ve finském letectvu v počtu 15 dodány ještě v období bojů proti SSSR a uskutečnili 66 bojových letů, sloužily jako průszkumné stroje a kromě Bf 109G to byly nejrychlejší stroje FAF. Finové jejich vlastnosti hodnotí kladně a stroje se účastnili jako bitevní a průzkumné i bojů v Laponsku. Špatné vlastnosti MyrskyI a následných strojů předsérie, se na Myrsky II už neprojevily. Letadla sloužila u průzkumných letek TLe.Lv.12 a TLe.Lv.16. Strojů bylo postaveno v kromě prvních 4 ještě 47 a mesly kódy MY-5 až MY-51 (první čísla byla použita pro prototyp a stroje předsérie). Problémem vždy zůstalo chování ve střemhlavém letu kde docházelo k třepetání ocasních ploch.
Po válce potkal stroje osud většiny finských letadel a v roce 1948 byly sešrotovány. dodnes se zachovaly jen zbytky trupů ve třech finských muzejích .
Po válce potkal stroje osud většiny finských letadel a v roce 1948 byly sešrotovány. dodnes se zachovaly jen zbytky trupů ve třech finských muzejích .
URL : https://www.valka.cz/Valtion-Lentokonetehdas-Myrsky-II-t29445#104899Verze : 0
Náčrtek pohled z boku Myrsky I
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
URL : https://www.valka.cz/Valtion-Lentokonetehdas-Myrsky-II-t29445#104837Verze : 0
Vláďa
MOD
Náčrtek pohled z boku Myrsky II
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
URL : https://www.valka.cz/Valtion-Lentokonetehdas-Myrsky-II-t29445#104838Verze : 0
Vláďa
MOD
.
Prototyp MY-1 se poprvé vznesl do vzduchu 23. 12. 1941, za jeho řízením seděl Luutnantti (poručík) Erkki Itavuori. Letoun létal až do roku 1943, kdy byl odstaven a odepsán, absolvoval 162 letů z toho 1 bojový s celkovým náletem 143 hodin a 20 minut. Nesl na horních a bočních plochách nepravidelná pole olivové a černé barvy, spodní plochy byly světle šedé.
Zveřejněno s laskavým svolením autora
Období | Druhá světová válka [1939-1945] |
Výrobce | - |
Typ letounu | Valtion Lentokonetehdas Myrsky II |
Kamufláž | Prototypová |
![]() ![]() ![]() |
|
Země | ![]() |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | MY-1 |
Taktické označení / imatrikulace | MY-1 |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | 23.12.1941 |
Autor | Zbyněk Válka |
Velikost při 300 DPI | A4 |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | Zveřejněno s laskavým svolením autora |
Web autora | - |
Prototyp MY-1 se poprvé vznesl do vzduchu 23. 12. 1941, za jeho řízením seděl Luutnantti (poručík) Erkki Itavuori. Letoun létal až do roku 1943, kdy byl odstaven a odepsán, absolvoval 162 letů z toho 1 bojový s celkovým náletem 143 hodin a 20 minut. Nesl na horních a bočních plochách nepravidelná pole olivové a černé barvy, spodní plochy byly světle šedé.
Zveřejněno s laskavým svolením autora
URL : https://www.valka.cz/Valtion-Lentokonetehdas-Myrsky-II-t29445#506935Verze : 0
Rad
MOD
Pro možnost odpovídání na příspěvky a zakládání nových témat je třeba se zaregistrovat a přihlásit.