Název: Name: | Kokusai Ki-86a | Kokusai Ki-86a |
Originální název: Original Name: | キ86四式基本练习机 | |
Kategorie: Category: | cvičný letoun | trainer aeroplane |
Výrobce: Producer: | DD.MM.1943-DD.02.1945 Japan International Air Industries, Ltd., Uji | |
Období výroby: Production Period: | DD.MM.1943-DD.02.1945 | |
Vyrobeno kusů: Number of Produced: | 1 037 | |
První vzlet: Maiden Flight: | DD.MM.1943 | |
Osádka: Crew: | 2 | |
Základní charakteristika: Basic Characteristics: | ||
Vzlet a přistání: Take-off and Landing: | CTOL - konvenční vzlet a přistání | CTOL - conventional take-off and landing |
Uspořádání křídla: Arrangement of Wing: | dvouplošník | biplane |
Uspořádání letounu: Aircraft Concept: | klasické | conventional |
Podvozek: Undercarriage: | pevný | fixed |
Přistávací zařízení: Landing Gear: | kola | wheels |
Technické údaje: Technical Data: | ||
Hmotnost prázdného letounu: Empty Weight: | 401 kg | 884 lb |
Vzletová hmotnost: Take-off Weight: | 630 kg | 1389 lb |
Maximální vzletová hmotnost: Maximum Take-off Weight: | ? kg | ? lb |
Rozpětí: Wingspan: | 7,347 m | 24ft 1,25in |
Délka: Length: | 6,616 m | 21ft 8,47in |
Výška: Height: | 2,640 m | 8ft 7,93in |
Plocha křídla: Wing Area: | 14,200 m2 | 152.85 ft2 |
Plošné zatížení: Wing Loading: | 44,37 kg/m2 | 9.09 lb/ft2 |
Pohon: Propulsion: | ||
Kategorie: Category: | pístový | piston |
Počet motorů: Number of Engines: | 1 | |
Typ: Type: | Hitači Ha-47-11, vzduchem chlazený invertní čtyřválec o výkonu 82 KW (110 k). Vrtule dvoulistá s pevným úhlem náběhu. | Hitachi Ha-47-11 four-cylinder air-cooled inline inverted engine rated at 108 hp, driving two-bladed fixed-pitch propeller. |
Objem palivových nádrží: Fuel Tank Capacity: | ? | ? |
Výkony: Performance: | ||
Maximální rychlost: Maximum Speed: | 180 km/h v 500 m | 111.8 mph in 1640 ft |
Cestovní rychlost: Cruise Speed: | 120 km/h v 800 m | 74.6 mph in 2625 ft |
Rychlost stoupání: Climb Rate: | 3,8 m/s | 748 ft/min |
Čas výstupu na výšku: Time to Climb to: | 13,0 min do 2000 m | 13,0 min to 6562 ft |
Operační dostup: Service Ceiling: | 3880 m | 12730 ft |
Dolet: Range: | 470 km | 292 mi |
Maximální dolet: Maximum Range: | 600 km | 372.8 mi |
Výzbroj: Armament: | Žádná | None |
Uživatelské státy: User States: | | |
Poznámka: Note: | 四式基本練習機 / - / armádní školní letoun pro základní výcvik typ 4 Momiji = Javor (jap.) spojenecké kódové jméno: Cypress = Cypřiš (ang.) - Letoun je licenční výroba německého cvičného letadla Bücker Bü-131A - V únoru 1945 byla vyrobena celodřevěná verze Ki-86-Ib s motorem o výkonu 150 koní. Vývoj byl ukončen. - Japonské námořní letectvo používalo tyto letouny dříve než letectvo armádní pod označením K9W1 | The outstanding qualities of the K9W1 attracted the interest of the Army, with in 1943 instructed Nippon Kokusai Koku to maufacture a version of the aircraft bearingthe disignation Ki-86.The prototype first flew in late 1943. Ki-86a disignated Army Type 4 Primary Trainer. Its reporting name given by the Allies was "Cypress". |
Zdroje: Sources: | René J. Francillon Ph.D., Japanese Aircraft of the Pacific War, Naval Institute Press, Annapolis Maryland, Reprinted 1990, pp. 503-506, ISBN-0-87021-313-X L+K 26/1996, Václav Němeček, Letadla 39-45, Kokusai Ki-86 www.daveswarbirds.com http://www.airwar.ru/enc/other2/bu131.html archiv autora |