Název: Name: | Polikarpov R-Z | Polikarpov R-Z |
Originální název: Original Name: | Поликарпов Р-З | |
Kategorie: Category: | bitevní letoun | attack aeroplane |
Výrobce: Producer: | DD.MM.1935-DD.04.1937 Letecký závod č. 1 Aviachimu, Moskva | |
Období výroby: Production Period: | DD.MM.1935-DD.04.1937 | |
Vyrobeno kusů: Number of Produced: | 1031 | |
První vzlet: Maiden Flight: | DD.07.1935 | |
Osádka: Crew: | 2 | |
Základní charakteristika: Basic Characteristics: | ||
Vzlet a přistání: Take-off and Landing: | CTOL - konvenční vzlet a přistání | CTOL - conventional take-off and landing |
Uspořádání křídla: Arrangement of Wing: | dvouplošník | biplane |
Uspořádání letounu: Aircraft Concept: | klasické | conventional |
Podvozek: Undercarriage: | pevný | fixed |
Přistávací zařízení: Landing Gear: | kola | wheels |
Technické údaje: Technical Data: | ||
Hmotnost prázdného letounu: Empty Weight: | 2007 kg | 4425 lb |
Vzletová hmotnost: Take-off Weight: | 3150 kg | 6945 lb |
Maximální vzletová hmotnost: Maximum Take-off Weight: | 3500 kg | 7716 lb |
Rozpětí: Wingspan: | 15,500 m | 50ft 10,25in |
Délka: Length: | 9,720 m | 31ft 10,66in |
Výška: Height: | 3,600 m | 11ft 9,75in |
Plocha křídla: Wing Area: | 42,52 m2 | 457.68 ft2 |
Plošné zatížení: Wing Loading: | 74,083 kg/m2 | 15.17 lb/ft2 |
Pohon: Propulsion: | ||
Kategorie: Category: | pístový | piston |
Počet motorů: Number of Engines: | 1 | |
Typ: Type: | Mikulin AM-34N kapalinou chlazený přeplňovaný vidlicový dvanáctiválec o vzletovém výkonu 551,6 kW (750 k) a 603 kW (820 k) v h= 3 500 m. Vrtule dvoulistá kovová polohovatelná ne zemi. | Mikulin AM-34N twelve-cylinder liquid-cooled 60° Vee supercharged engine rated at 740 hp for take-off and 810 hp at 11,483 ft, driving a two-blade metal positionable on the ground. |
Objem palivových nádrží: Fuel Tank Capacity: | ? | ? |
Výkony: Performance: | ||
Maximální rychlost: Maximum Speed: | 316 km/h v 3500 m | 196.4 mph in 11483 ft |
Cestovní rychlost: Cruise Speed: | 266 km/h v ? m | 165.3 mph in ? ft |
Rychlost stoupání: Climb Rate: | 7,09 m/s | 1395.7 ft/min |
Čas výstupu na výšku: Time to Climb to: | 11,8 min do 5000 m | 11,8 min to 16404 ft |
Operační dostup: Service Ceiling: | 8700 m | 28543 ft |
Dolet: Range: | 1000 km | 621.4 mi |
Maximální dolet: Maximum Range: | ? km | ? mi |
Výzbroj: Armament: | 1x pevný synchronizovaný kulomet PV-1 ráže 7,62 mm, 500 nábojů a 1 - 2x pohyblivý kulomet ŠKAS ráže 7,62 mm v zadní kabině, 1000 nábojů pro každý. Bitevní varianta: 4x pevný kulomet ŠKAS ráže 7,62 mm pod spodním křídlem. Pumový náklad do 400 kg pum. | One fixed forward-firing 0.3 inch PV-1 machine-gun in the fuselage, 500 rounds and one or two flexible rearward-firing 0.3 inch ShKAS machine-guns in rear cockpit, 1,000 rpg. Attack variant: four fixed forward-firing 0.3 inch ShKAS machine-guns in under lower wing. Bomb load: Up to 882 lb |
Uživatelské státy: User States: | | |
Poznámka: Note: | Varianty: R-Z - průzkumná verze R-Z Š - bitevník R-ZR (rekordní) jeden letoun pro rekordní dostup 11 100 m P-Z civilní provedení pro dopravu nákladů nebo osob. | R-Z reconnaissance bomber. R-ZSh Shturmovik, ground attack armed with four ShKAS machine guns in lower wing. P-Z Commercial variant for carrying mail and/or two passengers. R-ZR Single seat conversion for record breaking purposes 36,417 ft on 8 May 1937. |
Zdroje: Sources: | L+K č. 9/1984, Polikarpov R-Z, Václav Němeček http://www.ctrl-c.liu.se/misc/ram/r-z.html http://www.cofe.ru/avia/P/P-134.htm www.topedge.com archiv autora |