CV9030N (Mk I)

     
Název:
Name:
CV9030N CV9030N
Originální název:
Original Name:
CV9030N
Kategorie:
Category:
bojové vozidlo pěchoty infantry fighting vehicle
Výrobce:
Producer:
DD.MM.1998-DD.11.2000 BAE Systems Hägglunds AB, Örnsköldsvik
DD.MM.1998-DD.11.2000 Kvaerner Eureka AS, Lier [věž / turret]
DD.MM.1998-DD.11.2000 Hägglunds Moelv AB, Moelv [konečná montáž / final assembly]
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.1998-DD.11.2000
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
104 (všechny verze), dodávky / (all versions) deliveries:
- 1996: 4 (předsériová vozidla / pre-production vehicles)
- 1998: 24
- 1999: 36
- 2000: 40


později 103 vozidel přestavěno na standard Mk III / later 103 vehicles rebuilt to the Mk III standard
Prototyp vyroben:
Prototype Built:
DD.MM.1996 ?
Osádka:
Crew:
3
Přepravní kapacita:
Seating Capacity:
8 osob/troops
Technické údaje:
Technical Data:
 
Bojová hmotnost:
Combat Weight:
26000 kg 57320 lb
Celková délka:
Overall Length:
6549 mm 21 ft 5 ⅞ in
Celková šířka:
Overall Width:
3192 mm 10 ft 5 ⅝ in
Celková výška:
Overall Height:
2779 mm 9 ft 1 ⅜ in
Světlá výška:
Ground Clearance:
450 mm 1 ft 5 ¾ in
Pancéřování:
Armour:
balistická a protiminová ochrana dle:
- STANAG 4569 Annex A Level 5
- STANAG 4569 Annex B Level ~3a/~3b
ballistic and mine protection according to:
- STANAG 4569 Annex A Level 5
- STANAG 4569 Annex B Level ~3a/~3b
Pohon:
Propulsion:
 
Typ:
Type:
Scania DI-14
- vznětový, vidlicový, vodou chlazený, přeplňovaný
- počet válců: 8
Scania DI-14
- water-cooled, V-design, four-stroke turbocharged Diesel
- number of cylinders: 8
Výkon:
Power:
445 kW při 2200 ? ot/min 597 bhp at 2200 ? rpm
Převodové ústrojí:
Transmission:
Perkins X300-5N
- automatická
- počet stupňů: 4 + 2
Perkins X300-5N
- automatic
- number of gears: 4 + 2
Výkony:
Performance:
 
Rychlost na silnici:
Road Speed:
701) km/h 441) mph
Rychlost v terénu:
Cross-country Speed:
? km/h ? mph
Jízdní dosah po silnici:
Cruising Range on Road:
600 km 373 mi
Jízdní dosah v terénu:
Cross-country Cruising Range:
? km ? mi
Překonávání překážek:
Obstacles Crossing:
 
Svah:
Gradient:
27 ° 60 %
Boční náklon:
Side Slope:
14 ° 30 %
Překročivost:
Trench Crossing:
2,4 m 95in
Výstupnost:
Vertical Obstacle:
1,2 m 47in
Brodivost:
Fording Depth:
1,4 m 55in
Výzbroj:
Armament:
věžový komplet E30
- náměr: -10° až +45°


- automatický kanón Mk44 Bushmaster II
-- ráže: 30 mm
-- náboje: 400 kusů (200 + 200)


- spřažený kulomet MG 3
-- ráže: 7,62 mm
-- náboje: 3800 kusů
E30 turret
- elevation: -10° to +45°


- Mk44 Bushmaster II automatic cannon
-- calibre: 30 mm
-- ammunition: 400 rounds (200 + 200)


- MG 3 coaxial machine gun
-- calibre: 7.62 mm
-- ammunition: 3800 rounds
Uživatelské státy:
User States:
Poznámka:
Note:
1) maximální rychlost vzad 43 km/h 1) maximum speed reverse 27 mph
Zdroje:
Sources:
Jane's Armour and Artillery, 2011-2012
URL : https://www.valka.cz/CV9030N-Mk-I-t208074#589015 Verze : 2
CV9030NF1 ze sestavy PRT Majmana (PRT Meymaneh) na patrole v provincii Farjáb, 2010. Na standard CV9030NF1 bylo modifikováno 17 vozidel CV9030N. V rámci úprav byla zesílena protiminová ochrana korby, zároveň došlo k instalaci klimatizace a parkovací kamery. CV9030NF1 byla první bojově nasazenou variantou vozidel řady CV90. Norská vozidla působila v afghánistánu od roku 2007, kde se zapojila například do bojů během operace Harekate Yolo. O rok později účinkovala v operaci Karez na území provincie Bádghís.


Fotografie:
forsvaret.no

CV9030N (Mk I) -


URL : https://www.valka.cz/CV9030N-Mk-I-t208074#589036 Verze : 2
CV9030NF1 norského kontingentu v severozápadním Afghánistánu zdevastovaný explozí improvizovaného výbušného zařízení 25. ledna 2010 v oblasti Ghormach, provincie Fárjáb. Při incidentu zahynul řidič vozidla Claes Joachim Ollson, příslušník Telemark Battaljon. Na snímcích je zachyceno vyprošťování poškozeného CV9030NF1.
CV9030N (Mk I) - (Forsvaret)

(Forsvaret)
CV9030N (Mk I) - (Forsvaret)

(Forsvaret)
CV9030N (Mk I) - (Forsvaret)

(Forsvaret)
URL : https://www.valka.cz/CV9030N-Mk-I-t208074#345008 Verze : 4
Bojová vozidla pěchototy CV9030N byla ve výzbroji norské armády zavedena u Tankového praporu a Praporu Telemark.


Fotografie:
https://forsvaret.no/en/facts/equipment/cv9030

CV9030N (Mk I) -


CV9030N (Mk I) -


CV9030N (Mk I) -


URL : https://www.valka.cz/CV9030N-Mk-I-t208074#589037 Verze : 1
V roku 2016 odkúpilo Estónsko 37 ks demilitarizovaných vozidiel CV9030N (Mk. I) v celkovej hodnote 635 000 €. Dve z vozidiel sú v úprave pre výcvik vodičov a mechanikov, zvyšných 35 ks by sa malo po ich dodaní do Estónska podrobiť prestavbe na obrnené vozidlá špeciálneho určenia v celkom 9 rôznych verziách (prieskumné a veliteľské vozidlá, samohybné mínomety, zdravotnícko-evakuačné vozidlá, muničný prepravník, opravárenské a vyprosťovacie vozidlo a ďalšie). Technika po rekonštrukcii doplní vozidlový park Skautského práporu (Scoutspataljon) 1. pešej brigády, ktorý je vyzbrojený BVP CV9035NL Mk III.

Zdroj: https://bmpd.livejournal.com/1662972.html

CV9030N (Mk I) - Demilitarizované uloženévozidlá CV9030N (Mk. I)

Demilitarizované uloženévozidlá CV9030N (Mk. I)
URL : https://www.valka.cz/CV9030N-Mk-I-t208074#685076 Verze : 1
Diskusní příspěvek Faktografický příspěvek
Přílohy


Přidejte se k nám

Věříme, že mezi Vámi jsou lidé s různými zájmy a zkušenostmi, kteří by mohli přispět svými znalostmi a nápady. Pokud máte rádi vojenskou historii a máte zkušenosti s historickým výzkumem, psaním článků, editací textů, moderováním, tvorbou obrázků, grafiky nebo videí, nebo prostě jen máte chuť se zapojit do našeho unikátního systému, můžete se k nám připojit a pomoci nám vytvářet obsah, který bude zajímavý a přínosný pro ostatní čtenáře.

Zjistit více