Název: Name: | General Aviation PJ-1 | |
Originální název: Original Name: | General Aviation PJ-1 | |
Kategorie: Category: | záchranný letoun | |
Výrobce: Producer: | DD.MM.1931-DD.MM.1932 General Aviation Corp., Hasbrouck Heights, New Jersey | |
Období výroby: Production Period: | DD.MM.1931-DD.MM.1932 | |
Vyrobeno kusů: Number of Produced: | 5 | |
První vzlet: Maiden Flight: | DD.MM.1931 | |
Osádka: Crew: | 4 | |
Základní charakteristika: Basic Characteristics: | ||
Vzlet a přistání: Take-off and Landing: | CTOL - konvenční vzlet a přistání | |
Uspořádání křídla: Arrangement of Wing: | jednoplošník | |
Uspořádání letounu: Aircraft Concept: | klasické | |
Podvozek: Undercarriage: | pevný | |
Přistávací zařízení: Landing Gear: | člunový trup | |
Technické údaje: Technical Data: | ||
Hmotnost prázdného letounu: Empty Weight: | 3175 kg | |
Vzletová hmotnost: Take-off Weight: | ? kg | |
Maximální vzletová hmotnost: Maximum Take-off Weight: | 5080 kg | |
Rozpětí: Wingspan: | 22.61 m | |
Délka: Length: | 16.76 m | |
Výška: Height: | 4.72 m | |
Plocha křídla: Wing Area: | 70.05 m2 | |
Plošné zatížení: Wing Loading: | ? kg/m2 | |
Pohon: Propulsion: | ||
Kategorie: Category: | pístový | |
Počet motorů: Number of Engines: | 2 | |
Typ: Type: | Pratt & Whitney R-1340C-1 Wasp o výkonu 336 kW dvoulistá kovová na zemi stavitelná vrtule | |
Objem palivových nádrží: Fuel Tank Capacity: | 1666 l | |
Výkony: Performance: | ||
Maximální rychlost: Maximum Speed: | 209.2 km/h v ? m | |
Cestovní rychlost: Cruise Speed: | ? km/h v ? m | |
Rychlost stoupání: Climb Rate: | ? m/s | |
Čas výstupu na výšku: Time to Climb to: | ? min do ? m | |
Operační dostup: Service Ceiling: | 2743 m | |
Dolet: Range: | 1850.7 km | |
Maximální dolet: Maximum Range: | ? km | |
Výzbroj: Armament: | - | |
Uživatelské státy: User States: | ||
Poznámka: Note: | - | |
Zdroje: Sources: | Johnson, E. R. United States Naval Aviation, 1919-1941. McFarland, Jefferson 2011. ISBN 978-0-7864-4550-9. Johnson, E. R. American Flying Boats and Amphibious Aircraft: An Illustrated History. McFarland, 2009. ISBN 0786439742. Swanborough, G., Bowers, P. M. United States Navy Aircraft since 1911. Putnam Aeronautical Books, London 1990, ISBN 0-85177-838-0. https://www.aerofiles.com/_fok.html www.flightglobal.com www.flightglobal.com |
URL : https://www.valka.cz/General-Aviation-PJ-1-t206083#584689Verze : 0
Aubi
MOD
General Aviation FLB začal v roce 1930 jako Fokker model F.15, navržený podle požadavku americké pobřežní stráže na dvoumotorový letoun pro záchranné úkoly na otevřeném moři a jeho autorem byl osvědčený Alfred A. Gassner. Základem se stal předchozí Fokkerův hydroplán, F.11-A, ovšem zvětšený o nějakých 15 % a s vylepšenou aerodynamikou. Na rozdíl od F.11-A také nešlo o amfibii. Trup byl z větší části z anodizovaného hliníku a alcladu, s přední částí s tuhou konstrukcí rozdělenou několika vodotěsnými přepážkami a zádí od "schodu" člunového dna vzad naopak lehkou skořepinou. Křídlo pak stále vycházelo z fokkerovské klasiky a mělo dřevěnou kostru potaženou překližkou. Kostra ocasních ploch a motorové gondoly byla ze svařovaných ocelových trubek, gondoly měly v přední části olejové nádrže a v zadní části motory Wasp v tlačném uspořádání zakryté prstencem. Čtyři palivové nádrže byly umístěny v křídle. Na bocích trupu byl umístěn otočný kapotovaný podvozek, určený ovšem pouze pro vyjíždění z vody.
Pobřežní stráž prostudovala několik návrhů od několika výrobců a nakonec vybrala právě F.15 (také AF.15 či GA.15). První ze strojů, které dostaly označení prostě FLB (FLying Lifeboat, létající záchranný člun), byl dokončen někdy na konci roku 1931 a byl přijat USCG v lednu 1932 jako FLB-8. Zbývající čtyři exempláře následovaly ještě během roku 1932. Ve službě dostaly všechny stroje vlastní jména - FLB-51 (původně chybně FLB-8) byl Antares, FLB-52 Altair, FLB-53 Acrux, FLB-54 Acamar, a FLB-55 Arcturus. Tři stroje byly zařazeny do služby na základně USCG v Cape May, New Jersey, zbylé dva v Miami na Floridě. V roce 1933 byl FLB-51 poslán do Námořní letecké továrny ve Filadelfii, kde dostal nové motory Pratt & Whitney R-1690 Hornet o 373 kW v těsných prstencích typu NACA, tentokrát otočené vpřed. Přestože byl v této podobě FLB-51 rychlejší o nějakých 24 km/h a zvedl se i dolet, nakonec nebyl žádný další upraven.
V roce 1934 byly FLB přejmenovány - General Aviation Corp. byla mezitím sloučena s mateřskou General Aviation Manufacturing Corp. a ta vzápětí s North American Aviation, a z General Aviation FLB se staly General Aviation (či North American) PJ-1. Pouze FLB-51 byl přejmenován na PJ-2. Ve službě těchto pět strojůmělo velmi velmi působivý záznam záchranných akcí na otevřeném moři, které by jinak nebyly možné. Velké nároky a a nasazení ale vedly k tomu, že byly PJ-1 vyřazovány již po necelých deseti letech provozu. FLB-54 Acamar byl vyřazen v polovině roku 1937, FLB-52 Altair na počátku roku 1940, FLB-53 Acrux na konci stejného roku, a oba zbývající stroje, FLB-51 Antares a FLB-55 Arcturus na konci roku 1941.
Johnson, E. R. United States Naval Aviation, 1919-1941. McFarland, Jefferson 2011. ISBN 978-0-7864-4550-9.
Pobřežní stráž prostudovala několik návrhů od několika výrobců a nakonec vybrala právě F.15 (také AF.15 či GA.15). První ze strojů, které dostaly označení prostě FLB (FLying Lifeboat, létající záchranný člun), byl dokončen někdy na konci roku 1931 a byl přijat USCG v lednu 1932 jako FLB-8. Zbývající čtyři exempláře následovaly ještě během roku 1932. Ve službě dostaly všechny stroje vlastní jména - FLB-51 (původně chybně FLB-8) byl Antares, FLB-52 Altair, FLB-53 Acrux, FLB-54 Acamar, a FLB-55 Arcturus. Tři stroje byly zařazeny do služby na základně USCG v Cape May, New Jersey, zbylé dva v Miami na Floridě. V roce 1933 byl FLB-51 poslán do Námořní letecké továrny ve Filadelfii, kde dostal nové motory Pratt & Whitney R-1690 Hornet o 373 kW v těsných prstencích typu NACA, tentokrát otočené vpřed. Přestože byl v této podobě FLB-51 rychlejší o nějakých 24 km/h a zvedl se i dolet, nakonec nebyl žádný další upraven.
V roce 1934 byly FLB přejmenovány - General Aviation Corp. byla mezitím sloučena s mateřskou General Aviation Manufacturing Corp. a ta vzápětí s North American Aviation, a z General Aviation FLB se staly General Aviation (či North American) PJ-1. Pouze FLB-51 byl přejmenován na PJ-2. Ve službě těchto pět strojůmělo velmi velmi působivý záznam záchranných akcí na otevřeném moři, které by jinak nebyly možné. Velké nároky a a nasazení ale vedly k tomu, že byly PJ-1 vyřazovány již po necelých deseti letech provozu. FLB-54 Acamar byl vyřazen v polovině roku 1937, FLB-52 Altair na počátku roku 1940, FLB-53 Acrux na konci stejného roku, a oba zbývající stroje, FLB-51 Antares a FLB-55 Arcturus na konci roku 1941.
Johnson, E. R. United States Naval Aviation, 1919-1941. McFarland, Jefferson 2011. ISBN 978-0-7864-4550-9.
Johnson, E. R. American Flying Boats and Amphibious Aircraft: An Illustrated History. McFarland, 2009. ISBN 0786439742.
Swanborough, G., Bowers, P. M. United States Navy Aircraft since 1911. Putnam Aeronautical Books, London 1990, ISBN 0-85177-838-0.
www.flightglobal.com
www.flightglobal.com
URL : https://www.valka.cz/General-Aviation-PJ-1-t206083#584707Verze : 2
Aubi
MOD
commons.wikimedia.org
commons.wikimedia.org
commons.wikimedia.org
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | General Aviation PJ-1 |
Kamufláž | Hi-Vis |
Země | ![]() |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | 255 |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | Arcturus |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | 06.12.1934 |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | General Aviation PJ-1 |
Kamufláž | Hi-Vis |
Země | ![]() |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | 255 |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | Arcturus |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | 06.12.1934 |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Neořezaná verze předchozí fotografie. Hlídková loď USCGC Pandora (WPC-113) připlouvá do Miami, doprovázená letouny USCG. Odshora General Aviation PJ-1 Acamar, Douglas RD-1 Sirius a PJ-1 Arcturus.
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | General Aviation PJ-1 |
Kamufláž | Standardní vojenská |
![]() ![]() |
|
Země | ![]() |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | 255 |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | Arcturus |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.RRRR |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Arcturus ve svém pozdějším zbarvení na letišti USCG v Miami.
URL : https://www.valka.cz/General-Aviation-PJ-1-t206083#584690Verze : 0
Aubi
MOD
https://www.airwar.ru/enc/flyboat/pj.html
commons.wikimedia.org
Období | - |
Výrobce | Fokker Atlantic / General Aviation |
Typ letounu | General Aviation PJ-1 |
Kamufláž | Hi-Vis |
![]() ![]() ![]() |
|
Země | ![]() |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | FLB-51 |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | Antares |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.RRRR |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
První stroj, FLB-51, v Naval Aircraft Factory dostal motory Hornet v tažném uspořádání. V roce 1934 byl přejmenován na PJ-2.
Období | - |
Výrobce | Fokker Atlantic / General Aviation |
Typ letounu | General Aviation PJ-1 |
Kamufláž | Hi-Vis |
![]() ![]() ![]() |
|
Země | ![]() |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | FLB-51 |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | Antares |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.RRRR |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Období | - |
Výrobce | Fokker Atlantic / General Aviation |
Typ letounu | General Aviation PJ-1 |
Kamufláž | Hi-Vis |
![]() ![]() ![]() |
|
Země | ![]() |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | FLB-52 |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | Altair |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.RRRR |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
URL : https://www.valka.cz/General-Aviation-PJ-1-t206083#584703Verze : 1
Aubi
MOD
Pro možnost odpovídání na příspěvky a zakládání nových témat je třeba se zaregistrovat a přihlásit.