CZE - Karosa LC 936 (dálkový autobus)

     
Název:
Name:
Karosa LC 936 Karosa LC 936
Originální název:
Original Name:
Karosa LC 936
Kategorie:
Category:
autobus bus
Výrobce:
Producer:
Karosa a.s., Vysoké Mýto
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.1996-DD.MM.2001 (všechny verze / all versions)
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
370 (všechny autobusy série LC 936 / all buses of LC 936 series)
Prototyp vyroben:
Prototype Built:
DD.MM.1996 (ověřovací série / initial batch)
Obsluha:
Crew:
1 (cestující: 42-47 (49) / passengers: 42-47 (49))
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnosti:
Weights:
pohotovostní hmotnost: 11100 - 12000 kg
celková hmotnost: 18000 kg
curb weight: 24471 - 26455 lb
gross vehicle weight: 39683 lb
Rozměry:
Dimensions:
celková délka: 11325 mm
celková šířka: 2500 mm
celková výška: 3165 mm
overall length: 37ft 2in
overall width: 8ft 2in
overall height: 10ft 5in
Pohon:
Propulsion:
 
Typ:
Type:
Renault MIHR 062045
- objem: 9 840 cm3
- maximální výkon: 186 kW (217 kW) při 2100 ot/min
- maximální točivý moment: 980 Nm (1210 Nm) při 1200 ot/min
Renault MIHR 062045
- swept volume: 600 cu in
- maximum power output: 249 hp (291 hp) at 2100 rpm
- maximum torque: 723 lb.ft (892 lb.ft) at 1200 rpm
Výkony:
Performance:
maximální rychlost: 100 - 120 km/h maximum speed: 62,5 - 75 mph
Další údaje:
Other Data:
převodovka: Praga 8P 120
- mechanická
- počet převodových stupňů: 8+1

objem palivové nádrže: 360 l
gearbox: Praga 8P 120
- mechanical
- number of gears: 8+1

fuel tank capacity: 79 Imp gal / 95 US gal
Uživatelské státy:
User States:


Poznámka:
Note:
- -
Zdroje:
Sources:
Harák, M.: Autobus Karosa 900. Historie, vývoj, technika, modernizace, Grada, Praha, 2016
www.kamim.sk
https://cs.wikipedia.org/wiki/Karosa_LC_936
URL : https://www.valka.cz/CZE-Karosa-LC-936-dalkovy-autobus-t201129#575121 Verze : 2
Karosa LC 936XE


Autobus LC 936XE byl určen především pro pravidelnou i nepravidelnou dálkovou dopravu osob. Vůz vyhovoval svými parametry i delším zahraničním turistickým zájezdům. Interiér byl vybaven anatomicky tvarovanými sedadly se sklopnými opěrami, individuálně nastavitelnými výdechy větraní a osvětlením. Základní verze nabízela 49 míst k sezení, ale pro dosažení vyššího komfortu bylo možné snížit obsaditelnost vozu o pět míst.


Všechna skla byla bezpečnostní a probarvena tak, aby tlumila sluneční paprsky. Boční skla byla zdvojena a jejich zasklení bylo provedeno technologií lepení. Vůz byl sériově vybaven bezfreonovou klimatizací a topením nezávislým na chodu motoru. Standardní součástí výbavy byl i zpomalovací retardér s protismykovým a protiblokovacím zařízením ABS/ASR.


Cestující mohli do vozu vstupovat jedněmi prostornými jednokřídlými dveřmi, které se otevíraly směrem ven. Zadní, taktéž jednokřídlé dveře sloužily pouze jako nouzový východ.


Pro zájezdové využití bylo možné autobus LC 936XE doplnit ledničkou, kávovarem, videopřehrávačem a mnoha dalšími doplňky pro zpříjemnění cesty. Pneumaticky odpružené sedadlo řidiče, tak i volant byly seřiditelné do výšky a naklopení.
URL : https://www.valka.cz/CZE-Karosa-LC-936-dalkovy-autobus-t201129#575120 Verze : 4
Karosa LC 936E (VPZ 398 28-19), 21. základna taktického letectva, Den otevřených dveří v Čáslavi dne 20. května 2017.
CZE - Karosa LC 936 (dálkový autobus) - Foto vlastní

Foto vlastní
CZE - Karosa LC 936 (dálkový autobus) - Foto vlastní

Foto vlastní
URL : https://www.valka.cz/CZE-Karosa-LC-936-dalkovy-autobus-t201129#575122 Verze : 1
Diskusní příspěvek Faktografický příspěvek
Přílohy


Přidejte se k nám

Věříme, že mezi Vámi jsou lidé s různými zájmy a zkušenostmi, kteří by mohli přispět svými znalostmi a nápady. Pokud máte rádi vojenskou historii a máte zkušenosti s historickým výzkumem, psaním článků, editací textů, moderováním, tvorbou obrázků, grafiky nebo videí, nebo prostě jen máte chuť se zapojit do našeho unikátního systému, můžete se k nám připojit a pomoci nám vytvářet obsah, který bude zajímavý a přínosný pro ostatní čtenáře.

Zjistit více