Název: Name: | KM m 8 (BN m 8, DB m 8)(typ 1934)) | |
Originální název: Original Name: | KM m 8 (BN m 8, DB m 8)(Baujahr 1934)) | |
Výrobce: Producer: | Krauss-Maffei, Mníchov / Büssing NAG, Berlin-Oberschöneweide / Daimler Benz, Berlin-Marienfelde / | |
Období výroby: Production Period: | DD.MM.1934-DD.MM.1934 | |
Vyrobeno kusů: Number of Produced: | 88 Krauss-Maffei - 73 (Fgst.Nr.8001-8073) Bussin-NAG - 10 (Fgst.Nr.20001-20010) Daimler-Benz - 5 (Fgst.Nr.17055-17059) | |
Prototyp vyroben: Prototype Built: | DD.MM.RRRR | |
Osádka: Crew: | 11 | |
Technické údaje: Technical Data: | ||
Bojová hmotnost: Combat Weight: | 9500 kg | |
Celková délka: Overall Length: | 6690 mm | |
Celková šířka: Overall Width: | 2350 mm | |
Celková výška: Overall Height: | 2760 1) mm | |
Světlá výška: Ground Clearance: | 410 mm | |
Pohon: Propulsion: | ||
Typ: Type: | Maybach HL 52 TU (vodou chladený zážihový 6-valec objemu 5.200 cm3) | |
Výkon: Power: | 85.8 kW při 2600 ot/min | |
Převodové ústrojí: Transmission: | Z.F. Aphon Typ ZG 55 (5+R) | |
Výkony: Performance: | ||
Rychlost na silnici: Road Speed: | 50 km/h | |
Rychlost v terénu: Cross-country Speed: | 35 km/h | |
Jízdní dosah po silnici: Cruising Range on Road: | 250 km | |
Jízdní dosah v terénu: Cross-country Cruising Range: | ? km | |
Překonávání překážek: Obstacles Crossing: | ||
Svah: Gradient: | 24 ° | |
Boční náklon: Side Slope: | ? ° | |
Překročivost: Trench Crossing: | ? m | |
Výstupnost: Vertical Obstacle: | ? m | |
Brodivost: Fording Depth: | ? m | |
Přepravní kapacita: Transport Capacity: | 11 osôb a 500 kg náklad ťah prívesu - 8 ton | |
Uživatelské státy: User States: | ||
Poznámka: Note: | Pásy: Zgw. 46/360/180 Typ C (45 článkov v jednom páse) 1) S natiahnutou plátenou strechou. | |
Zdroje: Sources: | Hilary Louis Doyle, Lukas Friedli, Thomas L. Jentz - Panzer Tracts No.22-4: Mittlerer Zugkraftwagen 8t (Sd.Kfz.7), ISBN: No ISBN |
URL : https://www.valka.cz/KM-m-8-BN-m-8-DB-m-8-Baujahr-1934-t195630#563180Verze : 0
brano
MOD
KM m 8 Baujahr 1934 bola prvou masovo vyrábanou verziou delostreleckého ťahača hmotnostnej kategórie 8 ton Sd.Kfz.7. Na produkcii tohoto ťahača sa podieľali i firmy Daimler Benz (DB m 8 Baujahr 1934) a Bussing-NAG (BN m 8 Baujahr 1934). Oproti predchodcovi KM 7/KM 7A bol použitý iný motor. Rozmiestnenie posádky bolo štandardné i celej nasledujúcej produkcie t.j. na prednej lavici sedel vodič, druhý vodič a veliteľ vozidla. Na lavici v druhej a tretej rade sedeli po štyri osoby.
Hneď po zahájení sériovej výroby sa počas výroby zavádzali ďalšie úpravy-vylepšenia konštrukcie:
Od Fgst.Nr.8008 a celá produkcia firmy Daimler Benz a Bussing-NAG dostala nové šnekové riadenie prednej nápravy.
Od Fgst.nr.8011 bola zrušená predná priečna podpora rámu.
Od Fgst.Nr.8023 boli zmenené brzdové ventily,
Od Fgst.Nr.8049 sa zmenilo ovládanie žalúzí na prednom kryte motora-chladiča. Z ručného ovládania sa prešlo na automatické ovládanie termostatom. Došlo k zavedeniu nového ľahšieho hnacieho kolesa pásovej časti podvozku, modifikovalo sa odpruženie a napínací mechanizmus napínacieho kolesa pásovej časti podvozku.
Počas výroby sa na pojazdových kolesách zmenili/zväčšili otvory perforácie.
Dodatočné modifikácie už vyrobených vozidiel:
Eliminovali sa sklápateľné stupačky pre uľahčenie nastupovanie posádky (2. a 3. rad sedačiek).
Dodatočne sa namontoval navijak a ochranné vlačeky pre ťažné lano.
Zaujímavosťou je, že jedno vozidlo bolo používané v Kummersdorfskom testovacom stredisku a ešte v 5/1942 sa na ňom testovali snežné pluhy.
Hilary Louis Doyle, Lukas Friedli, Thomas L. Jentz - Panzer Tracts No.22-4: Mittlerer Zugkraftwagen 8t (Sd.Kfz.7), ISBN: No ISBN
V rámci povýrobných úprav boli vozidlá vybavené navijakmi.
Hneď po zahájení sériovej výroby sa počas výroby zavádzali ďalšie úpravy-vylepšenia konštrukcie:
Od Fgst.Nr.8008 a celá produkcia firmy Daimler Benz a Bussing-NAG dostala nové šnekové riadenie prednej nápravy.
Od Fgst.nr.8011 bola zrušená predná priečna podpora rámu.
Od Fgst.Nr.8023 boli zmenené brzdové ventily,
Od Fgst.Nr.8049 sa zmenilo ovládanie žalúzí na prednom kryte motora-chladiča. Z ručného ovládania sa prešlo na automatické ovládanie termostatom. Došlo k zavedeniu nového ľahšieho hnacieho kolesa pásovej časti podvozku, modifikovalo sa odpruženie a napínací mechanizmus napínacieho kolesa pásovej časti podvozku.
Počas výroby sa na pojazdových kolesách zmenili/zväčšili otvory perforácie.
Dodatočné modifikácie už vyrobených vozidiel:
Eliminovali sa sklápateľné stupačky pre uľahčenie nastupovanie posádky (2. a 3. rad sedačiek).
Dodatočne sa namontoval navijak a ochranné vlačeky pre ťažné lano.
Zaujímavosťou je, že jedno vozidlo bolo používané v Kummersdorfskom testovacom stredisku a ešte v 5/1942 sa na ňom testovali snežné pluhy.
Hilary Louis Doyle, Lukas Friedli, Thomas L. Jentz - Panzer Tracts No.22-4: Mittlerer Zugkraftwagen 8t (Sd.Kfz.7), ISBN: No ISBN
www.ebay.de
Období | - |
Typ stroje | KM m 8 (BN m 8, DB m 8) (Baujahr 1934) |
Kamufláž | - |
Země | - |
Výrobní číslo | - |
Poznávací značka / evidenční číslo | - |
Taktické označení | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.RRRR |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Období | - |
Typ stroje | KM m 8 (BN m 8, DB m 8) (Baujahr 1934) |
Kamufláž | - |
Země | - |
Výrobní číslo | - |
Poznávací značka / evidenční číslo | - |
Taktické označení | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.RRRR |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Období | - |
Typ stroje | KM m 8 (BN m 8, DB m 8) (Baujahr 1934) |
Kamufláž | - |
Země | - |
Výrobní číslo | - |
Poznávací značka / evidenční číslo | - |
Taktické označení | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.RRRR |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Období | - |
Typ stroje | KM m 8 (BN m 8, DB m 8) (Baujahr 1934) |
Kamufláž | - |
Země | - |
Výrobní číslo | - |
Poznávací značka / evidenční číslo | - |
Taktické označení | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.RRRR |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
V rámci povýrobných úprav boli vozidlá vybavené navijakmi.
Období | - |
Typ stroje | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Výrobní číslo | - |
Poznávací značka / evidenční číslo | - |
Taktické označení | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.RRRR |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
URL : https://www.valka.cz/KM-m-8-BN-m-8-DB-m-8-Baujahr-1934-t195630#563473Verze : 7
brano
MOD
Pro možnost odpovídání na příspěvky a zakládání nových témat je třeba se zaregistrovat a přihlásit.