CZE - Avia A60

Avia A60
     
Název:
Name:
Avia A601) Avia A601)
Originální název:
Original Name:
Avia A601)
Kategorie:
Category:
podvozek pro nástavbu superstructure carrier
Výrobce:
Producer:
Daewoo Avia a.s., Praha
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.1997-DD.11.2000
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
?
(~250 000 vozidel řady Avia řady A / ~250 000 vehicles of Avia Series A)
Prototyp vyroben:
Prototype Built:
DD.MM.199R
Počet míst k sezení:
Troop Seating Capacity:
1 + 2
Technické údaje:
Technical Data:
 
Náhon:
Configuration:
4x2
Pohotovostní hmotnost:
Curb Weight:
27302) kg 60192) lb
Užitečné zatížení:
Payload:
32603) kg 71873) lb
Celková hmotnost:
Gross Vehicle Weight:
5990 kg 13206 lb
Přípojná hmotnost:
Gross Trailer Weight:
3500 kg 7716 lb
Celková hmotnost s přívěsem/návěsem:
Gross Combination Weight:
9490 kg 20922 lb
Celková délka:
Overall Length:
63354) mm 20ft 9.5in4)
Celková šířka:
Overall Width:
2130 mm 7ft
Celková výška:
Overall Height:
2300 mm 7ft 6.5in
Světlá výška:
Ground Clearance:
195 mm 8in
Rozvor:
Wheelbase:
34005) mm 134in5)
Rozchod:
Track:
1750 mm - přední náprava
1650 mm - zadní náprava
69in - front axle
65in - rear axle
Brzdová soustava:
Braking System:
provozní brzda - vzducho-kapalinová, dvouokruhová
parkovací brzda - pružinová
service brake - pneumatic-hydraulic, dual-circuit
parking brake - spring-type
Elektrický systém:
Electrical System:
12 V

alternátor PAL-KROMĚŘÍŽ 443 113 516 673, 14 V / 70 A

akumulátorová baterie:
Topla 12 V-100 Ah
nebo
Varta 60038 12 V-100 Ah
nebo
Varta 60044 12 V-100 Ah
12 V

alternator PAL-KROMĚŘÍŽ 443 113 516 673, 14 V / 70 A

accumulator battery:
Topla 12 V-100 Ah
or
Varta 60038 12 V-100 Ah
or
Varta 60044 12 V-100 Ah
Pneumatiky:
Tyres:
205/75R 17,5 / 215/75R 17,5
Pohon:
Propulsion:
 
Typ:
Type:
D 421.76.00
- vznětový, čtyřdobý, OHV, řadový, kapalinou chlazený, s přímým vstřikem paliva, přeplňovaný, s chladičem plnícího vzduchu
- počet válců: 4
- vrtání: 102 mm
- zdvih: 110 mm
- objem válců: 3 596 cm3
- maximální točivý moment: 340 Nm při 1800 ot/min
- maximální výkon: 76 kW (103 PS) při 2400 ot/min

nebo

D 421.85.00
- vznětový, čtyřdobý, OHV, řadový, kapalinou chlazený, s přímým vstřikem paliva, přeplňovaný, s chladičem plnícího vzduchu
- počet válců: 4
- vrtání: 102 mm
- zdvih: 110 mm
- objem válců: 3 596 cm3
- maximální točivý moment: 420 Nm při 1800 ot/min
- maximální výkon: 85 kW (116 PS) při 2400 ot/min
D 421.76.00
- four-stroke, OHV, in-line, liquid cooled, direct injection, turbocharged and charge-air-cooled diesel engine
- number of cylinders: 4
- bore: 4.02 in
- stroke: 4.33 in
- swept volume: 219 cu in
- maximum torque: 833 lb.ft at 1800 rpm
- maximum power output: 102 hp at 2400 rpm

or

D 421.76.00
- four-stroke, OHV, in-line, liquid cooled, direct injection, turbocharged and charge-air-cooled diesel engine
- number of cylinders: 4
- bore: 4.02 in
- stroke: 4.33 in
- swept volume: 219 cu in
- maximum torque: 251 lb.ft at 1800 rpm
- maximum power output: 114 hp at 2400 rpm
Převodovka:
Gearbox:
ZF S5-42
- mechanická, synchronizovaná
- počet stupňů: 5+1

nebo

MT-10
- mechanická, synchronizovaná
- počet stupňů: 5+1

nebo

5PS36M
- mechanická, synchronizovaná
- počet stupňů: 5+1

nebo

6PS51
- mechanická, synchronizovaná
- počet stupňů: 6+1
ZF S5-42
- mechanical, synchromeshed
- number of gears: 5+1

or

MT-10
- mechanical, synchromeshed
- number of gears: 5+1

or

5PS36M
- mechanical, synchromeshed
- number of gears: 5+1

or

6PS51
- mechanical, synchromeshed
- number of gears: 6+1
Spojka:
Clutch:
suchá, jednokotoučová, s bezazbestovým obložením, s tlumičem záběru, axiálně odpružená, hydraulické ovládání dry, single-plate, asbestos-free lining, axially sprung, hydraulic control
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
120 l 26.4 Imp gal
Výkony:
Performance:
 
Rychlost na silnici:
Road Speed:
115 km/h 71.5 mph
Rychlost v terénu:
Cross-country Speed:
? km/h ? mph
Spotřeba paliva:
Fuel Consumption:
17 l/100 km 16.62 mi/Imp gal
Jízdní dosah po silnici:
Cruising Range on Road:
800 km 497 mi
Jízdní dosah v terénu:
Cross-country Cruising Range:
? km ? mi
Překonávání překážek:
Obstacles Crossing:
 
Nájezdový úhel přední/zadní:
Angle of Approach/Departure:
17 ° / 9,86) °
Svah:
Gradient:
? ° ? %
Boční náklon:
Side Slope:
? ° ? %
Překročivost:
Trench Crossing:
? m ?
Výstupnost:
Vertical Obstacle:
? m ?
Brodivost:
Fording Depth:
? m ?
Uživatelské státy:
User States:
Poznámka:
Note:
1) Vozidlo bylo vyráběno ve čtyřech verzích s různou délkou rozvoru. Údaje uvedené v tabulce platí pro verzi A60N. Údaje pro verze K, L a EL viz poznámky.
2) K: 2690 kg L: 2745 kg EL: 2795 kg
3) K: 3300 kg L: 3245 kg EL: 3195 kg
4) délka podvozku, K: 5385 mm L: 7085 mm EL: 8385 mm
5) K: 2750 mm L: 3750 mm EL: 4450 mm
6) K: 17 ° / 13 ° L: 17 ° / 8 ° EL: 17 ° / 6 °
1) Vehicle was manufactured in four versions with different wheelbase. Specifications in the table are for A60N version. For specifications of K, L and EL versions see following notes.
2) K: 5930 lb L: 6052 lb EL: 6162 lb
3) K: 7275 lb L: 7154 lb EL: 7044 lb
4) chassis length, K: 17ft 8in L: 23ft 3in EL: 27ft 6in
5) K: 9 ft L: 12ft 4in EL: 14ft 7in
6) K: 17 ° / 13 ° L: 17 ° / 8 ° EL: 17 ° / 6 °
Zdroje:
Sources:
www.avia.cz
www.automobilrevue.cz
URL : https://www.valka.cz/CZE-Avia-A60-t188232#546913 Verze : 5
Avia A60


V rámci privatizace koupila pražskou automobilku Avia v roce 1995 jihokorejská firma Daewoo a přejmenovala ji na Daewoo Avia. V roce 1997 byla zahájena výroba nová generace nákladních automobilů řady A, jež nahradila dlouho vyráběnou sérii A21 a A31. Jednalo se o modely A60, A65, A75 a A80, které byly oproti předchozí řadě nabízeny v širší hmotnostní škále. Navzdory značné podobnosti se staršími vozy A21 a A31 se jednalo o prakticky zcela nové automobily vyznačující se použitím nového nýtovaného rámu, tuhé přední nápravy, předními kotoučovými brzdami, menšími koly a motory o výkonech 76 kW nebo 85 kW splňujícími emisní normu EURO 2. Kabina řidiče zůstala stejná, avšak podstoupila modernizaci a několik vnějších úprav s cílem zlepšit aerodynamiku a použít více plastů, aby došlo ke snížení hmotnosti a spotřeby paliva. Přepracován byl i její interiér. Tu nejpodstatnější změnu však představovala možnost jejího sklápění, čímž se dosáhlo výrazně lepšího přístupu k motoru.


Oproti předchozí generaci A21 a A31 však byly série nových vozidel řady A výrazně menší, přičemž některé modely vznikly jen ve stovkách kusů. Avie řady A60, A65, A75 a A80 byly vyráběny do 13. listopadu 2000. Nutnost nového konkurenceschopného automobilu v hmotnostní kategorii od 6 do 9 tun vedla k vývoji typové řady D (D60, D65, D75, D80, D85, D90, D100, D110 a D120) bez vazeb na původní francouzské licenční vozy Saviem.


Nákladní automobily Avia A60 byly pro potřeby útvarů a zařízení z působnosti Ministerstva obrany ČR dodávány ve valníkovém i skříňovém provedení. Vzhledem ke značnému rozšíření starší generace vozů A21 a A31 však byly pořizovány ve velmi omezeném množství. Mezi jejich uživatele patřil například Úřadu provozu a služeb MO, v jehož řadách sloužil i typ Avia A70. Těžší A75 provozovala Agentura komunikačních a informačních systémů nebo litoměřický Měřičský ústav z podřízenosti Vojenského zpravodajství, který v jeho prospěch zajišťuje „signálové zpravodajství“.
URL : https://www.valka.cz/CZE-Avia-A60-t188232#547003 Verze : 2
Avia A60L-SKVP (VPZ 396 53-77, rok výroby 1997) provozovaná Vojenským historickým ústavem, cca 2006.
CZE - Avia A60 -


URL : https://www.valka.cz/CZE-Avia-A60-t188232#546945 Verze : 2
Diskusní příspěvek Faktografický příspěvek
Přílohy


Přidejte se k nám

Věříme, že mezi Vámi jsou lidé s různými zájmy a zkušenostmi, kteří by mohli přispět svými znalostmi a nápady. Pokud máte rádi vojenskou historii a máte zkušenosti s historickým výzkumem, psaním článků, editací textů, moderováním, tvorbou obrázků, grafiky nebo videí, nebo prostě jen máte chuť se zapojit do našeho unikátního systému, můžete se k nám připojit a pomoci nám vytvářet obsah, který bude zajímavý a přínosný pro ostatní čtenáře.

Zjistit více