English Electric P.1B

     
Název:
Name:
English Electric P.1B English Electric P.1B
Originální název:
Original Name:
English Electric P.1B
Kategorie:
Category:
experimentální letoun experimental aeroplane
Výrobce:
Producer:
D.MM.1957-DD.08.1959 The English Electric Co. Ltd., Samlesbury
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.1957-DD.08.1959
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
23 (XA847, XA853, XA856, XG307/313, XG325/337)
První vzlet:
Maiden Flight:
04.05.1957
Osádka:
Crew:
1
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
jednoplošník monoplane
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické conventional
Podvozek:
Undercarriage:
zatahovací retractable
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola wheels
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
11256 kg 24816 lb
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
14484 kg 31931 lb
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
? kg ? lb
Rozpětí:
Wingspan:
10.62 m 34ft 10in
Délka:
Length:
16.84 m 55ft 3in
Výška:
Height:
5.92 m 19ft 5in
Plocha křídla:
Wing Area:
42.55 m2 458.00 ft2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
? kg/m2 ? lb/ft2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
jednoproudový turbojet
Počet motorů:
Number of Engines:
2
Typ:
Type:
Rolls Royce RA.24R Avon Mk.200 o tahu 50 kN / 64,19 kN s přídavným spalováním Rolls Royce RA.24R Avon Mk.200, thrust 11250 lb / 14430 lb with afterburning
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
2609 l, později
3228 l
1137 l přídavná nádrž
574 Imp gal / 689 US gal, later
710 Imp gal / 853 US gal
250 Imp gal / 300 US gal ventral tank
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
2237 1) km/h v 12192 m 13901) mph in 40000 ft
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
? km/h v ? m ? mph in ? ft
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
? m/s ? ft/min
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
6 min do 15240 m 6 min to 50000 ft
Operační dostup:
Service Ceiling:
16764 m 55000 ft
Dolet:
Range:
? km ? mi
Maximální dolet:
Maximum Range:
? km ? mi
Výzbroj:
Armament:
2x kanon Aden ráže 30 mm


2x Firestreak (po XG307)
2x Aden 30 mm cannon


2x Firestreak (beginning with XG307)
Uživatelské státy:
User States:
Poznámka:
Note:
1) Mach 2,1 1) Mach 2.1
Zdroje:
Sources:
Bowman, Martin W. English Electric Lightning. Wiltshire, UK: The Crowood Press Ltd, 1997. ISBN 978-1-86126-737-5.
Caruana, Richard J. The English Electric Lightning, Modellers Datafile 7. SAM Publications, Bedford 2003. ISBN 0-9533465-7-9.
Ransom, Stephen; Fairclough, Robert. English Electric Aircraft and their Predecessors. Putnam, London 1987. ISBN 0-85177-806-2.
http://airvectors.net/aveeltg.html
URL : https://www.valka.cz/English-Electric-P-1B-t185014#539925 Verze : 0
http://aviadejavu.ru/Site/Crafts/Craft21683.htm

English Electric P.1B - XG309 sloužil k testům raket Blue Jay (později přejmenované na Firestreak).

XG309 sloužil k testům raket Blue Jay (později přejmenované na Firestreak).
URL : https://www.valka.cz/English-Electric-P-1B-t185014#539926 Verze : 0
http://aviadejavu.ru/Site/Crafts/Craft21683-3.htm

English Electric P.1B - Různé podoby prototypu XA847.

Různé podoby prototypu XA847.
English Electric P.1B -


English Electric P.1B -


English Electric P.1B - Dočasně se zvětšenou kýlovkou, která byla testována kvůli kompenzaci břišní palivové nádrže a nakonec se ukázala jako zbytečná.

Dočasně se zvětšenou kýlovkou, která byla testována kvůli kompenzaci břišní palivové nádrže a nakonec se ukázala jako zbytečná.
URL : https://www.valka.cz/English-Electric-P-1B-t185014#539928 Verze : 1
Diskusní příspěvek Faktografický příspěvek
Přílohy


Přidejte se k nám

Věříme, že mezi Vámi jsou lidé s různými zájmy a zkušenostmi, kteří by mohli přispět svými znalostmi a nápady. Pokud máte rádi vojenskou historii a máte zkušenosti s historickým výzkumem, psaním článků, editací textů, moderováním, tvorbou obrázků, grafiky nebo videí, nebo prostě jen máte chuť se zapojit do našeho unikátního systému, můžete se k nám připojit a pomoci nám vytvářet obsah, který bude zajímavý a přínosný pro ostatní čtenáře.

Zjistit více