Název: Name: | Rolls-Royce Griffon IIB | Rolls-Royce Griffon IIB |
Originální název: Original Name: | Rolls-Royce Griffon IIB | |
Kategorie: Category: | vidlicový motor | vee engine |
Výrobce: Producer: | Rolls-Royce Limited, Crewe, Derby, Hillington, Glasgow a Ford Motor Co. Ltd., Trafford Park, Manchester | |
Období výroby: Production Period: | DD.MM.1942-DD.02.1945 Only versions Griffon IIB | |
Vyrobeno kusů: Number of Produced: | 767 | |
Prototyp vyroben: Prototype Built: | DD.11.1939 prototype Griffon II | |
Použití: Use: | Bristol Beaufighter Mk.II - testováno na několika strojích Fairey Firefly F Mk.I Hawker Tempest Mk.III Spitfire Mk.XII | |
Technické údaje: Technical Data: | ||
Počet válců: Number of Cylinders: | 12 | |
Hmotnost: Weight: | 816 kg | 1800 lb |
Celková délka: Overall Length: | 1805 mm | 5ft 11,in |
Celková šířka / Průměr: Overall Width / Diameter: | 769 mm | 2ft 6in |
Celková výška: Overall Height: | 1168 mm | 3ft 10in |
Vrtání: Bore: | 152,5 mm | 6in |
Zdvih: Stroke: | 167,6 mm | 6,6in |
Zdvihový objem: Swept Volume: (l/cu in) | 36.71 l | 2240 cu in |
Palivo: Fuel: | 100 / 130 oktanový benzín | 100 / 130 grade gasoline |
Příprava palivové směsi: Carburation or Injection: | Trojkomorový karburátor Rolls-Royce, který vycházel z karburátoru Bendix-Stromberg s automatickým řízením bohatosti směsi. | Three-barrel injection carburettor built by Rolls-Royce based on the Bendix-Stromberg carburettor with pressure-injection and with automatic mixture control |
Kompresní poměr: Compression Ratio: | 6.0:1 | 6.0:1 |
Plnění válců: Mixture Charging: | Jednostupňový dvourychlostní odstředivý kompresor, průměr oběžného kola kompresoru 254 mm | Single-stage two-speed centrifugal type supercharger, impeller diameter 10 inches. |
Chlazení: Cooling: | Kapalinou (směs 70% vody a 30% glykolu), tlakové | Liquid-cooled (70% water and 30% ethylene glycol coolant mixture), pressurised |
Výkony: Performance: | ||
Výkon: Power: | 1282.6 kW při 2700 ot/min | 1720 bhp at 2700 rpm |
Poznámka: Note: | Výkon: Vzletový: 1 283 kW ( 1 744 k) Bojový: I. rychlost kompresoru: 1 290 kW (1 754 k) v h= 230 m a II. rychlost kompresoru: 1 111 kW ( 1511 k)v h= 4 270 m. Převodové poměry kompresoru I. rychlost 7,85:1 II. rychlost 10,68:1 | Power output: 1,720 for take-off, 1,730 hp at 750 ft with MS gear, 1,490 hp at 14,000 ft with FS gear. Supercharge gear ratios: (MS) 7.85:1 (FS) 10.68:1 |
Zdroje: Sources: | http://freespace.virgin.net/john.dell/meandgr.htm www.thunderboats.org http://freespace.virgin.net/john.dell/meandgr.htm uk.ask.com http://jn.passieux.free.fr/html/RR_Griffon.php archiv autora |