SAAB B 17C

     
Název:
Name:
SAAB B 17C SAAB B 17C
Originální název:
Original Name:
SAAB B 17C
Kategorie:
Category:
bombardovací letoun bomber aeroplane
Výrobce:
Producer:
DD.MM.1942-DD.MM.194R Svenska Aeroplan AB, Linköping
DD.MM.1942-DD.MM.194R Svenska Aeroplan AB, Trolhättan
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.RRRR-DD.MM.RRRR
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
77
První vzlet:
Maiden Flight:
DD.MM.RRRR
Osádka:
Crew:
2
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
jednoplošník monoplane
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické conventional
Podvozek:
Undercarriage:
zatahovací retractable
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola/lyže wheels/ski
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
2680 kg 5908 lb
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
3870 kg 8532 lb
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
? kg ? lb
Rozpětí:
Wingspan:
13,70 m 44ft 11,37in
Délka:
Length:
10,00 m 32ft 9,69in
Výška:
Height:
4,15 m 13ft 7,38in
Plocha křídla:
Wing Area:
28,50 m2 306.77 ft2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
? kg/m2 ? lb/ft2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
pístový piston
Počet motorů:
Number of Engines:
1
Typ:
Type:
Piaggio P.XI bis RC.40 o výkonu 765 kW/1040
třílistá stavitelná vrtule Piaggio P.1001
Piaggio P.XI bis RC.40, power 1026 hp
three-bladed variable-pitch prpeller Piaggio P.1001
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
? ?
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
435 km/h v ? m 270.3 mph in ? ft
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
270 km/h v ? m 167.8 mph in ? ft
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
? m/s ? ft/min
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
? min do ? m ? min to ? ft
Operační dostup:
Service Ceiling:
9800 m 32152 ft
Dolet:
Range:
1700 km 1056.3 mi
Maximální dolet:
Maximum Range:
? km ? mi
Výzbroj:
Armament:
2x kulomet ráže 8 mm
1x pohyblivý kulomet ráže 8 mm


700 kg pum
2x 8 mm machine gun
1x flexible 8 mm machine gun


1543 lb of bombs
Uživatelské státy:
User States:


Poznámka:
Note:
- -
Zdroje:
Sources:
Schwarz, Karl. Erste Eigenetwicklung, Klassiker der Luftfahrt 2012/05.
Marrand, Michel. Le SAAB 17, Le Fana L'Aviation 1971/09.
Andersson, Hanns G. Saab Aircraft since 1937. Smithsonian Institution Press, Washington 1989. ISBN 0-87474-314-1.
Callaway, Tim. The first SAAB, Aviation Classic Issue 16, 2012.
URL : https://www.valka.cz/SAAB-B-17C-t181199#531380 Verze : 0
http://www.airwar.ru/enc/bww2/saab17.html

SAAB B 17C -


URL : https://www.valka.cz/SAAB-B-17C-t181199#531381 Verze : 0
http://commons.wikimedia.org/wiki/Category:Saab_17

SAAB B 17C - Na konci druhé světové války bylo 15 B 17C vyčleněno pro Dánskou brigádu, exilovou jednotku sídlící ve Švédsku, pro případ, že by německé jednotky v Dánsku odmítly kapitulovat. K jejich nasazení ale nedošlo. Letouny sídlily u křídla F 7 na letišti Såtenäs.
Stroj vystavený v Danmarks Tekniske Museum je ovšem B 17A.

Na konci druhé světové války bylo 15 B 17C vyčleněno pro Dánskou brigádu, exilovou jednotku sídlící ve Švédsku, pro případ, že by německé jednotky v Dánsku odmítly kapitulovat. K jejich nasazení ale nedošlo. Letouny sídlily u křídla F 7 na letišti Såtenäs.
Stroj vystavený v Danmarks Tekniske Museum je ovšem B 17A.

SAAB B 17C -


URL : https://www.valka.cz/SAAB-B-17C-t181199#531382 Verze : 0
Diskusní příspěvek Faktografický příspěvek
Přílohy


Přidejte se k nám

Věříme, že mezi Vámi jsou lidé s různými zájmy a zkušenostmi, kteří by mohli přispět svými znalostmi a nápady. Pokud máte rádi vojenskou historii a máte zkušenosti s historickým výzkumem, psaním článků, editací textů, moderováním, tvorbou obrázků, grafiky nebo videí, nebo prostě jen máte chuť se zapojit do našeho unikátního systému, můžete se k nám připojit a pomoci nám vytvářet obsah, který bude zajímavý a přínosný pro ostatní čtenáře.

Zjistit více