I. skupina Eskadry střemhlavých bombardérů 1 [1939-1942]

1st Group of the 1st Dive Bomber Wing
I. Gruppe des Sturzkampfgeschwaders 1 (I./St.G 1)
     
Název:
Name:
I. skupina Eskadry střemhlavých bombardérů 1 1st Group of the 1st Dive Bomber Wing
Originální název:
Original Name:
I. Gruppe des Sturzkampfgeschwaders 1
Datum vzniku:
Raised/Formed:
01.05.1939
Předchůdce:
Predecessor:
I. skupina Eskadry střemhlavých bombardérů 160 1st Group of the 160th Dive Bomber Wing
Datum zániku:
Disbanded:
13.01.1942
Nástupce:
Successor:
II. skupina Eskadry střemhlavých bombardérů 3 2nd Group of the 3rd Dive Bomber Wing
Nadřízené velitelství:
Higher Command:
18.11.1939-13.01.1942 Eskadra střemhlavých bombardérů 1
18.11.1939-13.01.1942 1st Dive Bomber Wing
Dislokace:
Deployed:
DD.05.1939-DD.08.1939 Černjachovsk, Fliegerhorst Insterburg /
DD.08.1939-29.09.1939 Gryzliny, Einsatzhafen Grieslienen /
29.09.1939-DD.10.1939 Černjachovsk, Fliegerhorst Insterburg /
DD.10.1939-DD.01.1940 Kolín nad Rýnem, Fliegerhorst Wahn /
DD.01.1940-DD.03.1940 Koblenz-Karthause, ?
DD.03.1940-DD.04.1940 Delmenhorst, Fliegerhorst und Industriehafen Delmenhorst-Adelheide /
DD.04.1940-09.04.1940 Kiel, Fliegerhorst und Seefliegerhorst Kiel-Holtenau /
09.04.1940-10.04.1940 Sola, Fliegerhorst Stavanger-Sola /
10.04.1940-24.04.1940 Oslo, Fliegerhorst Oslo-Fornebu /
24.04.1940-20.06.1940 Stjørdal, Fliegerhorst Trondheim-Vaernes /
20.06.1940-DD.07.1940 Miserey, Fliegerhorst Evreux /
DD.07.1940-DD.07.1940 Beauvais, Fliegerhorst Beauvais-Tille /
DD.07.1940-DD.09.1940 Angers, ? /
DD.09.1940-DD.11.1940 Saint-Pol-sur-Ternoise, Landeplatz Saint-Pol – Bryas /
DD.11.1940-DD.12.1940 Bergen-op-Zoom, ? /
DD.12.1940-DD.01.1941 Trapani, Aeroporto di Trapani-Birgi /
DD.01.1941-DD.01.1941 Elmas, Aeroporto di Elmas /
DD.01.1941-13.02.1941 Trapani, Aeroporto di Trapani-Birgi /
13.02.1941-DD.03.1941 Bir Dufan, Feldflugplatz Bir Dufan /
DD.03.1941-DD.03.1941 Tamet, ?
DD.03.1941-DD.04.1941 An Nawfaliyah, Feldflugplatz An-Nufalija /
DD.04.1941-17.04.1941 Krajnici, Feldflugplatz Kraynitsi /
17.04.1941-DD.05.1941 Ptolemaida, Feldflugplatz Ptolemais /
DD.05.1941-17.06.1941 Argos, Landeplatz Argos/Süd /
17.06.1941-DD.12.1941 Derna, Flugplatz? Derna /
DD.12.1941-01.01.1942 Rás Lanúf, Feldflugplatz Arco Philanorum /
01.01.1942-13.01.1942 Adžedábíja, Flugplatz Agedabia /

Velitel:
Commander:
01.05.1939-18.10.1939 Rentsch, Werner (Major)
18.10.1939-DD.12.1941 Hozzel, Paul-Werner (Major)
DD.12.1941-DD.12.1941 Dilley, Bruno1) (Hauptmann)
DD.12.1941-13.01.1942 Sorge, Helmut1) (Hauptmann)
Podřízené jednotky:
Subordinated Units:
DD.MM.RRRR-DD.MM.RRRR
DD.MM.RRRR-DD.MM.RRRR
Poznámka:
Note:
1)zastupující 1)acting
Zdroje:
Sources:
https://ww2.dk/air/attack/stg1.htm
URL : https://www.valka.cz/I-skupina-Eskadry-stremhlavych-bombarderu-1-1939-1942-t180161#577913 Verze : 4
1.skupina eskadry střemhlavých bombardérů 1 – I./St.G 1


Stav k 1.září 1939:
Velitel skupiny – Hptm. Paul-Werner Hozzel – dosavadní velitel, Maj. Rentschem, se 31.srpna zranil pádem ze schodů ve vlastním domě (otřes mozku).
Velitel 1. letky (Staffel) – Oblt. Kurt Kuhlmey, označení letadel: A5+_H
Velitel 2. letky – Oblt. Heinz Bohne, označení letadel A5+_K
Velitel 3. letky – Oblt. Bruno Dilley, označení letadel A5+_L


K 26.8.1939 měla skupina : 38 Ju 87B a 3 Do 17P


Operační letiště:
1.9. – 1.9.1939 Elbing (dnešní Elbląg v Polsku)
1.9. – 10.9.1939 – Griesslienen
10.9. – 13.9.1939 – Krasne
13.9. – 24.9.1939 – Brzeźno
24.9. – 30.9. – Orońsko
od 30.9.1939 – Insterburg


Nenávratné ztráty v polské kampani:
1.9. – A5+?H - Fw. Günther Giertz + střelec Uffz. Wilhelm Tessner od 1./St.G 1– zahynuli při nehodě v důsledku přízemní mlhy v průběhu startu k prvnímu bojovému úkolu kolem 4.20 hod. – první ztráta Luftwaffe ve válce proti Polsku
1.9. – Gruppenkommandeur Hptm.Hozzel – v 18.15 hod.přistál nouzově z nedostatku paliva u Nidzice (Neidenburg). Jeho stroj z 1. Staffel A5+JH se převrátil na záda a jeho poškození dosáhlo 70%.
3.9. – pilot Uffz. Tatzlaff – sestřelen u Mławy 81. motorizovanou protiletadlovou baterií. Osádka vyvázla po nouzovém přistání bez zranění. Míra poškození Ju 87B A5+?L – 80%
3.9. – transportní Ju 52/3m od 2. Staffel havaroval při přistání na letišti v Griesslienen. V troskách stroje zahynula osádka – Ofw.Gerhard Mohrholz, Uffz.Hermann Petri, Uffz. Josef Klein a 15 jiných přepravovaných osob + 2 civilní pracovníci.
4.9. – Ju 87B A5+?L od 3.Staffel sestřelen nad Varšavou (Mokotów – Babice) por.pil.Wojciechem Januszewiczem od 111. stíhací letky. Pilot, Lt. Joachim Langbehn, nouzově přistál a padl do zajetí. Jeho střelec, Uffz. Theodor Amann, padl dávkou polského stíhače.
26.9. – při náletu na pevnost Modlin byl protiletadlovou palbou zasažen a sestřelen Ju 87B A5+?H od 1.Staffel. Pilot Fw. von Schrader se stačil zachránit padákem z hořícího stroje. Střelec, Uffz. Kremke, zahynul v jeho troskách.


Nárokovaná vzdušná vítězství:
1.9. – 17.15 hod. Uffz. Rüdiger 2./St.G 2 – P.24 nad Varšavou – pravděpodobně se jedná o zranění st.szer.pil. Zdzisława Horna od 113. stíhací letky. Ten přistál na svém letišti a po přistání zkolaboval v důsledku střelného poranění zad.
4.9. – při odpoledním náletu na Varšavu (16,07 – 17,30 hod.) nárokovali sestřely polských P.24 dva palubní střelci – Gefr. Bohl a Uffz. Lichtenstein. Obětí se mohl stát ppor.pil.Władysław Drecki od 111 stíhací letky, který byl v boji zraněn, ale podařilo se mu přistát na vlastním letišti.
4.9. – Formaci Štuk při odpoledním bombardování Varšavy doprovázel Do 17P A4+FB. Dle německých pramenů na něj zaútočila čtyřčlenná skupina polských stíhačů. Radiooperátor Gefr. Selke nárokoval pravděpodobný sestřel polského stroje. Polské prameny však tuto skutečnost nepotvrzují.


Zdroj: Emmerling,M.: Luftwaffe nad Polską, cz.III Stukaflieger. Armagedon, Gdynia 2006. ISBN 83-918106-6-6
URL : https://www.valka.cz/I-skupina-Eskadry-stremhlavych-bombarderu-1-1939-1942-t180161#206765 Verze : 1
Diskusní příspěvek Faktografický příspěvek
Přílohy

Přidejte se k nám

Věříme, že mezi Vámi jsou lidé s různými zájmy a zkušenostmi, kteří by mohli přispět svými znalostmi a nápady. Pokud máte rádi vojenskou historii a máte zkušenosti s historickým výzkumem, psaním článků, editací textů, moderováním, tvorbou obrázků, grafiky nebo videí, nebo prostě jen máte chuť se zapojit do našeho unikátního systému, můžete se k nám připojit a pomoci nám vytvářet obsah, který bude zajímavý a přínosný pro ostatní čtenáře.

Zjistit více